"Wiosenne kanapki" - zajęcia edukacyjne
- Dziś zaczniemy od zabawy z językiem. Troszkę usprawnimy Wasz aparat mowy. Proszę powtarzać po kilka razy następujące czynności: oblizywanie ust, wysuwanie języka do przodu - chowanie języka, wysuwanie języka w kierunku nosa, wysuwanie języka w kierunku ucha lewego i prawego, wysuwanie języka w kierunku brody, liczenie ząbków językiem.
- ,,Zdrowo i kolorowo” – co się kryje pod tym hasłem? Oczywiście zdrowe jedzonko. Potrzebne nam będą karta nr 1 i 2. Pierwsza przedstawia piramidę zdrowia. Proszę omówić ją z dzieckiem. Należy wytłumaczyć dzieciom (jest to dla nich ważne), że jedzenie słodyczy jest niezdrowe, ale nie jest złe. Trzeba tylko zachować umiar i nie jeść ich za często.
/uploads/5eda529a2d719/newses/323/content/23_1.docx [.docx, 107.17 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/323/content/23_2.docx [.docx, 81.99 kB]
W drugiej karcie zawarte są informacje na temat produktów, które należy jeść, aby mieć zdrowe: włosy, oczy, serce, jelita, kości, skórę, płuca, mięśnie, mózg. Zawsze zachęcamy dzieci do zjadania owoców i warzyw. Nie zawsze jednak dzieci chcą je zjadać. Może, gdy będą wiedziały, co dzięki temu zyskają, zaczną choć próbować…
Teraz, gdy już dzieci wiedzą, co jest zdrowe, a co nie, zapraszam do zabawy z kartą nr 3. Należy dopasować produkty do odpowiedniej buźki – nastroju. Buzia żółta – uśmiechnięta, zaprasza do siebie wszystkie produkty zdrowe (łączymy wszystkie produkty zdrowe żółtym kolorem z uśmiechniętą żółtą buzią). Buzia czerwona – smutna zaprasza do siebie produkty niezdrowe (łączymy wszystkie produkty niezdrowe kolorem czerwonym ze smutną czerwoną buzią).
/uploads/5eda529a2d719/newses/323/content/23_3.docx [.docx, 450.83 kB]
Oczywiście to zadanie dzieci mogą zrobić bez użycia karty. Wystarczy zgromadzić zdrowe i niezdrowe produkty na stoliku. Na kartonach narysować smutną i wesołą minkę, a potem dopasować produkty do właściwych min.
- ,,W kuchni” – samodzielne działanie dzieci – przygotowanie kanapek. Czas na sprawdzenie, czy już rozumiecie, dlaczego należy zdrowo się odżywiać. Poproszę rodziców, by przygotowali dzieciom pokrojone produkty, z których dzieci zrobią dla Was kochani rodzice i dla samych siebie pyszne kanapeczki. Karta nr 4 zawiera kilka pomysłów na ciekawe kanapki. Jak będą wyglądały i smakowały Wasze kanapeczki? Na stronę przedszkola przyślijcie zdjęcia. Na pewno świetnie się będziecie bawić. Oczywiście nie zapominamy o konieczności mycia rąk przed rozpoczęciem pracy oraz o posprzątaniu kuchni.
/uploads/5eda529a2d719/newses/323/content/23_4.docx [.docx, 558.86 kB]
- ,,Kanapkowe przyjęcie” – nakrywanie do stołu, degustacja, porządkowanie miejsca przy stole.
Kanapki już na pewno gotowe. Czas zająć się nakrywaniem do stołu. Rodziców proszę, aby tylko czuwali nad bezpieczeństwem dzieci. Jesteście gośćmi swoich pociech – wykorzystajcie to. W przedszkolu dzieci same nakrywają do stołu, w domu również dadzą sobie radę, proszę im tylko na to pozwolić :), a potem cieszyć się ze wspólnej degustacji.
Po zakończonym jedzeniu oczywiście należy przypomnieć, gdyby ktoś zapomniał, że brudne talerze należy odnieść do zlewu lub zmywarki. Jeśli używaliście talerzy, kubeczków plastikowych pozwólcie dzieciom samodzielnie pozmywać naczynia.
Miłej zabawy i do zobaczenia jutro.