Koncepcja
„Przedszkole moim drugim domem” – to hasło przyświeca nam w pracy
z dzieckiem w wieku przedszkolnym (od 2,5 do 6 lat).
Nasze przedszkole, jak „matka” chce aby ten dom był jak najlepszy.
I jest najlepszy, ponieważ zaspakaja wszystkie najważniejsze potrzeby dziecka.
Są to potrzeby pierwotne, uwarunkowane biologicznie i należą do nich:
potrzeba miłości, przynależności, bezpieczeństwa, ruchu, interaktywnej zabawy
i aktywnego uczenia się, poznawania środowiska.
Pierwotną potrzebą jest także mowa i uczenie się jej, stymulacja słowna małego dziecka,
potrzeba komunikowania się, potrzeba rozwoju tożsamości.
To właśnie u nas dziecko czuje się bezpiecznie, jest kochane i traktowane
jako jednostka niepowtarzalna.
Całkowicie uznajemy podmiotowość dziecka, tzn. akceptujemy indywidualne odczucia,
pomagamy w realizacji pomysłów dziecka, unikamy sytuacji wywołujących lęk,
stawiamy wymagania na miarę możliwości dziecka, liczymy się
z subiektywną wrażliwością dziecka, wyrabiamy odpowiedzialność,
stosujemy częste nagradzanie w postaci słownej aprobaty dla stymulowania
poczucia własnej wartości, kształcimy poczucie więzi społecznej i współodpowiedzialność.
Chcemy, aby nasze dzieci miały pozytywny obraz samego siebie, znały swoje mocne strony,
miały wysokie poczucie własnej wartości, szanowały tych, którzy różnią się od nich płcią, rasą, kulturą, sytuacją ekonomiczną.
Potrafiły komunikować się z innymi, a ich zachowania były społecznie akceptowane.
Były samodzielne, aktywne, twórcze w działaniu i rozwiązywaniu problemów.
Nasze przedszkole działa na rzecz edukacji europejskiej.
Dzieci mają silną więź z domem rodzinnym, przedszkolem
i „małą ojczyzną” jaką jest dla nich nasze miasto – Łódź.
Znają swój region, jego kulturę, tradycje, geografię.
Na miarę swoich możliwości czują więź z „dużą ojczyzną” – Polską.
Znają barwy narodowe i nasz hymn, wybrane regiony naszego kraju, polskie osiągnięcia.