Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"W stawie - rozwój żaby" - zajęcia edukacyjne

Witajcie drogie Dzieci,

Dziś dowiemy się jak rozwija się żaba – obejrzyjcie krótki film o tym, jak wygląda cykl rozwojowy żab – od złożenia jajeczek do osiągnięcia dorosłej postaci

https://www.youtube.com/watch?v=HJsDVkyep_E

Jeśli ktoś z Was, chciałby się dowiedzieć więcej na temat żab – odsyłam do filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU

Dla utrwalenia wiedzy wykonajcie kartę pracy

/uploads/5eda529a2d719/newses/447/content/karta_pracy_-_zaba.docx

Czas na zabawę ruchową „Na wiosennej łące”. Rodzice czytają historię, a Wy za pomocą gestów, ruchów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbują odwzorować jej treść.

Jest piękna pogoda, świeci słonko. Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się

do pracy. Mrówki budują swoje miasto, zajączki skaczą po łące: kic, kic. Żabki

pływają w jeziorze i kumkają: kum, kum. Ptaszki wysoko fruwają po niebie. Bocian

dostojnie kroczy, klekocząc: kle, kle. Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty

kołyszą się na wietrze: szu, szu, szu. Zaczął padać majowy deszczyk: kap, kap,

kap. Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków.

Spróbujcie pobawić się w zabawy ze słowami– najpierw rytmicznie podzielcie na sylaby słowa: żaba, łąka, staw, trzcina, kwiaty, trawa. Teraz z każdym z wyrazów ułóżcie zdanie, np. „Żaba mieszka w stawie.” Powodzenia.

Troszkę matematyki teraz.

 /uploads/5eda529a2d719/newses/447/content/Karta_pracy_-_rozwoj_zaby.docx

Na koniec proponujemy masażyk relaksacyjny na przemian z Rodzicami wykonujcie masażyk recytując wierszyk:

Chodzą dzieci na wycieczki,                         Przesuwanie całych dłoni z góry na dół.

zakładają sandałeczki,           Wędrowanie dłońmi złożonymi w pięść z dołu do góry.

panie za to szpileczki,                 Uderzanie palcem wskazującym po całych plecach.

a koniki – podkóweczki.  Pukanie opuszkami wszystkich pięciu palców jednocześnie

                                                                                    od linii kręgosłupa na zewnątrz.

 

Dalej tworzymy nasze dzieła plastyczne „Wiosenne kwiaty – lilie”. Wykorzystajcie przy ich malowaniu/ rysowaniu, to co najbardziej lubicie. Poniżej prezentacja kwiatu lilji.

/uploads/5eda529a2d719/newses/447/content/LILIE_-_PREZENTACJA.docx