Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Owady" - zajęcia edukacyjne

Dzień dobry. Pierwsze zadanie dla Was – plastyczne to: „Wiosenne kwiaty – kaczeńce”. Użyjcie farb, kredek lub zróbcie obrazek z plasteliny. Kto nie wie, jak wyglądają te kwiaty – ściąga poniżej.

/uploads/5eda529a2d719/newses/446/content/Kaczence_-_prezentacja.docx

Posłuchajcie opowiadania:

Nikt mnie więcej nie zobaczy

Władysław Kozłowski

 

Gąsienica uważała się za bardzo piękną i nie ominęła ani jednej kropli rosy, żeby

się w niej nie przejrzeć.

– Ach, co to za uroda! – szeptała, oglądając ze wszystkich stron swój pospolity

pyszczek i wyginając grzbiet, żeby popatrzeć na dwa złociste prążki.

– Szkoda, że nikt nie zwraca na mnie uwagi!

Aż raz zdarzyło się, że po łące chodziła dziewczynka i zbierała kwiaty. Gąsienica

czym prędzej wypełzła na największy kwiatek.

Dziewczynka spostrzegła ją i powiedziała:

– Co to za brzydactwo!

– Ach tak! – syknęła obrażona gąsienica. – Wobec tego nikt, nigdy, nigdzie,

za nic na świecie, w żadnym wypadku i w żadnych okolicznościach więcej mnie

nie zobaczy! Daję na to słowo honoru uczciwej gąsienicy! Skoro się dało słowo

honoru – należy go dotrzymać, zwłaszcza kiedy się jest gąsienicą.

I gąsienica wpełzła na drzewo. Z pnia na sęczek, z sęka na gałąź, z gałęzi

na gałązkę. Wyciągnęła z pyszczka jedwabną niteczkę i zaczęła się nią owijać.

Snuje się niteczka, owija gąsienicę raz, drugi, trzeci, dziesiąty, setny… i wreszcie

gąsienica zniknęła w miękkim jedwabnym kokonie.

– Och, jaka jestem zmęczona! – westchnęła – ale owinęłam się znakomicie.

W kokonie było ciepło… i nudno. Gąsienica ziewnęła raz, potem drugi i zasnęła.

Mijał dzień za dniem. Letni wietrzyk kołysał gałązką, szeleściły cicho liście,

a obrażona gąsienica spała i spała.

Obudziła się wreszcie – widocznie słońce musiało mocno dogrzewać,

bo w końcu upał był nieznośny.

– Muszę przewietrzyć trochę mój domek! – postanowiła i wyskrobała małe

okienko w kokonie.

– Ach, jak pięknie pachną kwiaty. – Gąsienica wychyliła się nieco. – Nikt

mnie tu, wśród listków, nie zauważy, co mam sobie żałować powietrza – pomyślała. Wychyliła się

jeszcze troszeczkę, znowu troszeczkę i… wypadła ze swojej

kryjówki! Ale zamiast spaść z drzewa na ziemię, uniosła się do góry.

I nagle na tej samej łące zobaczyła tę samą dziewczynkę. Co za wstyd – pomyślała

– że jestem brzydka, to nie moja wina, gorzej, że teraz wszyscy będą mnie

nazywać kłamczuchą. Dałam słowo honoru, że nikt mnie więcej nie zobaczy,

i słowa nie dotrzymałam.

– Hańba! – Zrozpaczona upadła na trawę. A wtedy nadbiegła dziewczynka

i zawołała:

– Ach, jaki piękny!

– Czyżby to o mnie mowa? – szepnęła zdziwiona gąsienica. – Zdaje się,

że o mnie. I wierz tu ludziom! Dziś mówią tak, a jutro zupełnie inaczej.

Na wszelki wypadek przejrzała się jednak w kropli rosy.

– Cóż to takiego? – W lusterku był ktoś nieznajomy z długimi, bardzo długimi

wąsami.

Wygięła grzbiet. Na grzbiecie znajdowały się dwa piękne, kolorowe skrzydła!

– Patrzcie, patrzcie, stał się cud – jestem motylem!

I kolorowy motylek poszybował wysoko nad łąką, bo przecież on nie dawał

motylkowego słowa honoru, że nikt go nie ujrzy.

Sprawdźmy, kto uważnie słuchał:

- Kto jest głównym bohaterem opowiadania?

- Kogo spotkała gąsienica?

- Dlaczego gąsienica obraziła się na dziewczynkę?

- W co przeobraziła się gąsienica?

Poczujcie się teraz jak motyle. Możecie użyć apaszki lub gazet jako skrzydła. Proponujemy taniec przy muzyce klasycznej.

/uploads/5eda529a2d719/newses/446/content/Wiosna_cz._I_fragm..mp3

Czy macie pomysł, gdzie mieszkają owady? Połączcie w pary owady na karcie pracy i dla jednej pary z nich narysujcie domek.

/uploads/5eda529a2d719/newses/446/content/karta_pracy_-_polacz_owady_w_pary.docx

Teraz poćwiczymy rączkę, której używacie do pracy. Narysujcie po śladzie motyla, a później go pokolorujcie.

/uploads/5eda529a2d719/newses/446/content/karta_pracy_-_motyl.docx

Pamiętacie, jaką literę wczoraj poznaliście? Wybierzcie spośród wszystkich te przedmioty, w których nazwie słychać głoskę „ł”.

/uploads/5eda529a2d719/newses/446/content/karta_pracy_-_nazwy_w_ktorych_slychac_gloske_l.docx

A teraz, żeby nie było tak łatwo, zadanie dla Was, nasi Mili. Zabawa nosi nazwę Wesoła gąsienica. Należy narysować gąsienicę- głowę i najmniej jej 9 części ciała. Każda część ciała musi zawierać zadanie matematyczne w zakresie 9, bo tyle cyfr już poznaliśmy. Wymyślcie zadania, Rodziców prosimy o ich zapisanie, Was o narysowanie zadań. Mogą być zbiory, np. Dorysuj tyle kropek, aby było 9 (a będą narysowane 3). Prześlijcie później swoje prace, sprawdzimy, czy inni dadzą radę je rozwiązać).

Dla wszystkich zainteresowanych owadami polecam odwiedzić stronę:

https://fajnepodroze.pl/ciekawostki-informacje-owady-dla-dzieci/

Owocnej pracy, pani Kamila i pani Bogusia.