"Koza" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry kochane dzieci. Dziś zapraszam do poznania kolejnego zwierzątka mieszkającego na wsi, a mianowicie kozy.
- Zaczniemy od zabawy słuchowej. Przygotowałam dla was obrazki, których nazwy rozpoczynają się samogłoską: osioł, ogórek, oko, indyk, igła, aparat, umywalka, ucho, usta. Poproszę rodziców, by pokazywali dzieciom obrazki, a dzieci niech podadzą ich nazwy. Następnie rodzic układa 2 obrazki obok siebie (zaczynające się tymi samymi samogłoskami np. oko – ogórek) – zadaniem dziecka jest odnalezienie innych obrazków, zaczynających się tą samą samogłoską.
/uploads/5eda529a2d719/newses/298/content/1_02.04.docx [.docx, 164.21 kB]
Oczywiście obrazki możemy zastąpić przedmiotami jakie macie dostępne w domu – ważne jest, aby rozpoczynały się na samogłoski.
- Poznajcie kolejne zwierzę, które mieszka na wsi. – ,,Koza i koźlątko” – proszę pokazać dzieciom ilustrację kozy, koźlątka, krowy i cielątka. Na ich podstawie porozmawiajcie z dziećmi o cechach wspólnych np. rogi, oczy uszy, ilość nóg, a także o cechach różniących te zwierzątka, np.: broda u kozy, wielkość.
/uploads/5eda529a2d719/newses/298/content/2_02.04.docx [.docx, 239.43 kB]
- Pobawmy się teraz w ,,Rogate kózki” - zabawa ruchowa na czworakach.
Do zabawy potrzebna będzie piłka , balon lub kula z gazety. Zadaniem dziecka – kozy jest w pozycji na czworaka, toczyć piłkę głową do wyznaczonego wcześniej miejsca.
- Poszukajcie w swoich zabawkach figurek zwierząt wiejskich: krowa, konik, owca, świnia, osioł, kura itp. Jeśli takich nie macie, możecie wyciąć z gazety, albo skorzystać z karty pracy, którą dla Was przygotowałam. Wasze zadanie będzie polegało na tym, aby z uwagą słuchać poleceń rodziców i właściwie układać obrazki, czy tez figurki zwierzątek. Za każdym razem proszę, aby dzieci je przeliczały. A oto zabawa ,,Zwierzęta w kolejce” – zabawa dydaktyczna:
- Ustaw zwierzęta, które mają rogi obok siebie;
- Podziel zwierzęta na małe i duże;
- Wskaż zwierzęta, które są ptakami;
- Wskaż zwierzęta, które dają mleko;
- Wskaż zwierzęta, które znoszą jajka;
- Ustaw zwierzęta, na których można jeździć;
- Ustaw zwierzęta, których nazwy rozpoczynają się głoską ,,o,,;
- Wskaż zwierzęta, które mają dzioby;
Ustaw zwierzęta według podanego rytmu. Proszę nie nazywać zwierząt, tylko naśladować ich odgłosy. Zadaniem dziecka jest odgadnąć jakie to zwierzę, odpowiedzieć tym samym głosem i ułożyć rytm z obrazków lub figurek:
- Muu (krowa)– mee (owca) – muu (krowa) – mee (owca);
- Icha cha (koń) – mee (owca) – kwii kwii(świnia) – icha cha (koń) – mee (owca) – kwii kwii (świnia);
- Mee (owca) – mee (owca) – ko ko (kura) – mee (owca) –mee (owca) – ko ko (kura);
- Icha cha (koń) – muu (krowa) – mee (owca) – ko ko (kura) – icha cha (koń) – muu (krowa) – mee (owca) – ko ko (kura).
/uploads/5eda529a2d719/newses/298/content/3_02.04.docx [.docx, 360.67 kB]
Udanej zabawy. Pozdrawiają Was gorąco Wasze panie.