"Cykl rozwoju motyla" - zajęcia edukacyjne
Witam Was kochani w czwartkowy poranek. Dzisiaj nadal pozostajemy w temacie łąki i jej mieszkańców. Na początek zapoznamy się z cyklem rozwoju motyla.
Zapraszam do wysłuchania opowieści, jak to się dzieje, że powstaje motyl. Ważne jest abyście podczas słuchania mieli otworzony plik zamieszczony poniżej – cykl rozwoju motyla, plansza demonstracyjna.
/uploads/5eda529a2d719/newses/190/content/Cykl_rozwoju_motyla_plansza_demonstracyjna.docx [.docx, 214.07 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/190/content/Cykl_rozwoju_motyla.mp3 [.mp3, 1.66 MB]
Mam nadzieję, że wszystko jest dla Was zrozumiałe. Jeśli nie zapamiętaliście nazw poszczególnych etapów rozwoju posłuchajcie nagrania jeszcze raz. Jest to bardzo ważne, gdyż pomoże Wam rozwiązać zamieszczoną poniżej kartę pracy.
/uploads/5eda529a2d719/newses/190/content/Cykl_rozwoju_motyla_karta_pracy.docx [.docx, 113.67 kB]
Zapraszam teraz do zabawy „Na wiosennej łące”. Rodzic opowiada historię, a dziecko za pomocą gestów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbują odwzorować treść opowiadania.
Jest piękna pogoda, świeci słonko – dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, podnosi ręce do góry i wykonuje szybkie, rotacyjne ruchy dłońmi.
Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy – dziecko wstaje.
Mrówki budują swoje miasto – z rękami na biodrach dziecko wykonuje obrót tułowia, raz w lewo, raz w prawo.
Zajączki skaczą po łące – dziecko mówią trzy razy: kic, kic, kic, i wykonują trzy skoki obunóż (dzieci robią kilka takich serii).
Żabki pływają w jeziorze – dziecko mówi: kum, kum, a potem robią dwa przysiady (dzieci robią kilka takich serii).
Ptaszki wysoko fruwają po niebie – stojąc w miejscu, dziecko mówi: pi, pi, pi, a potem biegają z rozłożonymi rękami.
Bocian dostojnie kroczy – dziecko idzie z wysokim podnoszeniem nóg, zatrzymuje się, wyciągają do przodu ręce i naśladując ruch bocianiego dzioba, mówi: kle, kle.
Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze – dziecko mówi: szu, szu, szu, kołysze na boki wysoko podniesionymi rękami.
Zaczął padać majowy deszczyk – dziecko kuca i rytmicznie uderza rękami o podłogę, mówiąc: kap, kap, kap.
Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków – dziecko siada w siadzie skrzyżnym na dywanie.
Czas na zabawę matematyczną. Zapraszam do wykonania zadania zamieszczonego poniżej:
/uploads/5eda529a2d719/newses/190/content/Matematyczna_gasiennica_karta_pracy.docx [.docx, 91.91 kB]
Zapraszam do masażyku relaksacyjnego. Wykonajcie go najpierw rodzicom, a później zamieńcie się rolami.
Chodzą dzieci na wycieczki (przesuwanie całych dłoni z góry na dół),
zakładają sandałeczki (wędrowanie dłońmi złożonymi w pięść z dołu do góry),
panie za to szpileczki (uderzanie palcem wskazującym po całych plecach),
a koniki podkóweczki (pukanie opuszkami palców jednocześnie od linii kręgosłupa
na zewnątrz).
Teraz rozwiążcie proszę zagadkę:
Jest zawsze roześmiana,
lecz gdy usłyszy bociana,
to o drogę nie pyta
tylko do wody szybko zmyka.
Następnie w atlasach zwierząt odszukajcie rysunki i zdjęcia różnych gatunków żab. Odczytajcie z pomocą rodzica napisane informacje. Możecie także obejrzeć filmik: https://www.youtube.com/watch?v=HJsDVkyep_E
Dalej wykonajcie kartę pracy z książki ze strony 8.
Zapraszam do zabawy „Która z kolei żabka”. Do tej zabawy potrzebne nam będą żabki z pliku poniżej. Podczas zadawania pytań dziecko powinno widzieć ten obrazek. Rodzic daje dziecku pytania:
- Która z kolei jest żółta / zielona / ciemno zielona żaba?
- Jaki kolor ma druga / piąta / pierwsza żaba?
/uploads/5eda529a2d719/newses/190/content/Ktora_z_kolei_zabka.docx [.docx, 272.81 kB]
Ostatnie zadanie na dziś.
/uploads/5eda529a2d719/newses/190/content/Owady_krzyzowka_zadanie_dodatkowe.docx [.docx, 357.59 kB]
Miłej zabawy!