Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Cykl rozwoju motyla" - zajęcia edukacyjne

Witam Was kochani w czwartkowy poranek. Dzisiaj nadal pozostajemy w temacie łąki i jej mieszkańców. Na początek zapoznamy się z cyklem rozwoju motyla.

Zapraszam do wysłuchania opowieści, jak to się dzieje, że powstaje motyl. Ważne jest abyście podczas słuchania mieli otworzony plik zamieszczony poniżej – cykl rozwoju motyla, plansza demonstracyjna.

/uploads/5eda529a2d719/newses/190/content/Cykl_rozwoju_motyla_plansza_demonstracyjna.docx

/uploads/5eda529a2d719/newses/190/content/Cykl_rozwoju_motyla.mp3

Mam nadzieję, że wszystko jest dla Was zrozumiałe. Jeśli nie zapamiętaliście nazw poszczególnych etapów rozwoju posłuchajcie nagrania jeszcze raz. Jest to bardzo ważne, gdyż pomoże Wam rozwiązać zamieszczoną poniżej kartę pracy.

 /uploads/5eda529a2d719/newses/190/content/Cykl_rozwoju_motyla_karta_pracy.docx

Zapraszam teraz do zabawy „Na wiosennej łące”. Rodzic opowiada historię, a dziecko za pomocą gestów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbują odwzorować treść opowiadania.

Jest piękna pogoda, świeci słonko – dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, podnosi ręce do góry i wykonuje szybkie, rotacyjne ruchy dłońmi.

Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy – dziecko wstaje.

Mrówki budują swoje miasto – z rękami na biodrach dziecko wykonuje obrót tułowia, raz w lewo, raz w prawo.

Zajączki skaczą po łące – dziecko mówią trzy razy: kic, kic, kic, i wykonują trzy skoki obunóż (dzieci robią kilka takich serii).

Żabki pływają w jeziorze – dziecko mówi: kum, kum, a potem robią dwa przysiady (dzieci robią kilka takich serii).

Ptaszki wysoko fruwają po niebie – stojąc w miejscu, dziecko mówi: pi, pi, pi, a potem biegają z rozłożonymi rękami.

Bocian dostojnie kroczy – dziecko idzie z wysokim podnoszeniem nóg, zatrzymuje się, wyciągają do przodu ręce i naśladując ruch bocianiego dzioba, mówi: kle, kle.

Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze – dziecko mówi: szu, szu, szu, kołysze na boki wysoko podniesionymi rękami.

Zaczął padać majowy deszczyk – dziecko kuca i rytmicznie uderza rękami o podłogę, mówiąc: kap, kap, kap.

Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków – dziecko siada w siadzie skrzyżnym na dywanie.

 

Czas na zabawę matematyczną. Zapraszam do wykonania zadania zamieszczonego poniżej:

/uploads/5eda529a2d719/newses/190/content/Matematyczna_gasiennica_karta_pracy.docx

Zapraszam do masażyku relaksacyjnego. Wykonajcie go najpierw rodzicom, a później zamieńcie się rolami.

Chodzą dzieci na wycieczki (przesuwanie całych dłoni z góry na dół),

zakładają sandałeczki (wędrowanie dłońmi złożonymi w pięść z dołu do góry),

panie za to szpileczki (uderzanie palcem wskazującym po całych plecach),

a koniki podkóweczki (pukanie opuszkami palców jednocześnie od linii kręgosłupa

na zewnątrz).

 Teraz rozwiążcie proszę zagadkę:

Jest zawsze roześmiana,

lecz gdy usłyszy bociana,

to o drogę nie pyta

tylko do wody szybko zmyka.

Następnie w atlasach zwierząt odszukajcie rysunki i zdjęcia różnych gatunków żab. Odczytajcie z pomocą rodzica napisane informacje. Możecie także obejrzeć filmik: https://www.youtube.com/watch?v=HJsDVkyep_E

Dalej wykonajcie kartę pracy z książki ze strony 8.

Zapraszam do zabawy „Która z kolei żabka”. Do tej zabawy potrzebne nam będą żabki z pliku poniżej. Podczas zadawania pytań dziecko powinno widzieć ten obrazek. Rodzic daje dziecku pytania:

  • Która z kolei jest żółta / zielona / ciemno zielona żaba?
  • Jaki kolor ma druga / piąta / pierwsza żaba?

/uploads/5eda529a2d719/newses/190/content/Ktora_z_kolei_zabka.docx

Ostatnie zadanie na dziś.

/uploads/5eda529a2d719/newses/190/content/Owady_krzyzowka_zadanie_dodatkowe.docx

Miłej zabawy!