"W kurniku" - zajęcia edukacyjne
Witam serdecznie dzieci i rodziców, na początku dziękuję za przesłane zdjęcia z pięknie zrobionymi pracami. Z chęcią obejrzę kolejne Wasze dokonania także zachęcam do przesyłania zdjęć.
Drogie dzieci, dzisiaj zaczyna się nowy miesiąc, który nazywa się - kwiecień powtórzcie nazwę miesiąca kilka razy i spróbujcie zapamiętać. Dzisiaj jest wyjątkowy dzień –Prima Aprilis czyli dzień żartów – a więc spróbujcie zrobić komuś żart a jak już Wam się uda to powiedzcie głośno: Prima Aprilis:)
A teraz kilka propozycji zabaw i aktywności na dzisiejszy dzień:
- Na początek ćwiczenia słuchowe – rymowanka autorstwa Małgorzaty Strzałkowskiej.
Proszę rodziców o przeczytanie rymowanki a dziecko próbuje powtórzyć:
Korek, worek, mury, góry,
stary major turla kury,
za majorem majorowa
do torebki krowy chowa.
- Teraz wysłuchajcie proszę opowiadania Marii Kownackiej pt.: Kaczuszka Heli, słuchajcie uważnie bo tak jak zawsze będą pytania:
Mama Heli ma dużo kaczuszek.
Hela dostała od mamy jedną kaczuszkę. Kaczuszka Heli jest biała. Jest cała biała, tylko trepki ma czerwone i czerwony dziobek.
Pyta Hela kaczuszki:
– Kaczusiu, kaczusiu, czy chce ci się jeść?
A kaczusia:
– Tak!... tak!... tak!...
Więc Hela przynosi na misce ziemniaki z obiadu i karmi kaczusię.
Pyta Hela kaczuszki:
– Kaczusiu, kaczusiu, czy chce ci się pić?
A kaczuszka:
– Tak!... tak!... tak!...
Więc Hela przynosi wody na misce i kaczusia pije.
Pyta Hela kaczuszki:
– Kaczusiu, kaczusiu, czy dasz mi piórek na poduszkę dla lalki?
A kaczuszka:
– Tak!... tak!... tak!...
Więc kaczuszka gubi białe piórka, a Hela zbiera piórko do pióreczka, będzie poduszeczka!
Będzie lalka Helusi spać na miękkiej podusi!
Teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Co mama dała Heli?; Jak wyglądała kaczuszka?; Jak Hela dbała o kaczuszkę? Dla kogo dziewczynka chciała zrobić poduszkę?
- Przyjrzyjcie się obrazkowi z załącznika – co na nim widzicie? Czy wiecie jak nazywa się domek, w którym mieszkają kury? To kurnik. Na drugim obrazku są zwierzęta które też mogą mieszkać w kurniku czy znacie ich nazwy? Jeżeli nie poproście rodziców o podpowiedź.
/uploads/5eda529a2d719/newses/18/content/zalacznik_nr1_-_kurnik.docx [.docx, 276.66 kB]
- Teraz czas na zabawę ruchową –„Kurczątka do kurnika”
Rodzic rozkłada na podłodze cokolwiek co będzie dla dziecka kurnikiem – może to być kartka papieru, poduszka, koc, hula hup. Dziecko na początku zabawy jest w swoim kurniku i kuca. Na określony znak np. klaśnięcie bądź włączenie muzyki dziecko wybiega z kurnika i naśladując małe kurczątko (ręce splecione z tyłu na plecach) przemieszcza się po pokoju, może kucać i udawać dziobanie ziarenek. Na hasło „do kurnika” bądź przerwę w muzyce dziecko wraca do swojego kurnika. Zabawę powtarzamy kilka razy, możemy oczywiście zamieniać się rolami.
- Karta pracy – przyjrzyjcie się obrazkowi i spróbujcie zgadnąć jakie zwierzątko będzie po gąsce- w pierwszym rzędzie a jakie będzie po kurce w drugim rzędzie?
Drodzy rodzice możecie bawić się w takie zgadywanki z dziećmi wykorzystując zabawki czy inne przedmioty. Kładziecie na stole np. łyżkę, widelec, łyżkę, widelec i dziecko musi odgadnąć co należy dołożyć albo druga wersja układa identyczną sekwencję pod spodem.
/uploads/5eda529a2d719/newses/18/content/zalacznik_nr_2_-_karta_pracy.docx [.docx, 26.08 kB]
- Na koniec zachęcam do wykonania pracy plastycznej – papierowej kury – należy ją wyciąć, pokolorować lub ozdobić bibułą, plasteliną, farbami, zgiąć(w miejscu pogrubionych lini) i skleić u góry.
/uploads/5eda529a2d719/newses/18/content/zalacznik_nr_3_-_kura.docx [.docx, 75.38 kB]
Udanej zabawy i do jutra!