"Od buraka do lizaka" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry moi mili. Witam Was serdecznie. Dziś przygotowałam dla Was bardzo ciekawy, słodki i smakowity temat: Od buraka do lizaka.
Zapewne już nie możecie się doczekać, i chcielibyście poznać kolejne zabawy i zadania. Usiądźcie więc wygodnie i zaczynamy.
- ,,O czym myślę?” – rozwiąż zagadki.
W karcie nr 1 przygotowałam dla Was zagadki. Poproszę rodziców o odczytanie kolejnych zagadek. Dziecko odgaduje zagadkę, a swą odpowiedź dzieli na sylaby.
/uploads/5eda529a2d719/newses/320/content/1.docx [.docx, 176.31 kB]
- Pewnie Was zastanawia z czego i jak powstają lizaki. Aby to sprawdzić będziemy potrzebować karty nr 2. Zamieściłam tam obrazki, które należy rozciąć. Dzieci opowiedzcie rodzicom, co się dzieje na obrazkach. Potem, z pomocą dorosłych, spróbujcie je ułożyć we właściwej kolejności, posługując się pojęciami: najpierw, potem, później, na końcu.
/uploads/5eda529a2d719/newses/320/content/2.docx [.docx, 854.94 kB]
- Po takim wysiłku, czas na zabawę orientacyjno – porządkową: ,,Lizaki w pudełku”. Dziecko spaceruje po pokoju, rodzic wypowiada nazwę jakiegoś koloru, który widzi w pomieszczeniu. Zadaniem dziecka jest jak najszybciej stanąć na baczność obok przedmiotu w tym kolorze. Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie.
- Zapraszam do pracy plastycznej ,,Lizaki dla lalek”.
Będzie potrzebna plastelina w różnych kolorach i wykałaczka, lub patyczek do szaszłyków. Z każdego koloru dzieci odrywają po kawałku plasteliny i formują cienkie długie wałeczki. Potem łączą ze sobą wszystkie wałeczki w jeden długi, a następnie ten długi wałeczek zwijają w ślimaka. Na koniec nabijają ślimaczka na patyczek lub wykałaczkę i lizak gotowy. Ciekawe, czy Wasze lizaki wyglądają tak jak te?
/uploads/5eda529a2d719/newses/320/content/3.docx [.docx, 29.98 kB]
- W ramach odpoczynku przenosimy się do salonu masażu. Najpierw rodzic wykona masaż dziecku, a potem dziecko rodzicowi. W masażu pomoże nam tekst Beaty Gawrońskiej, pt.:
,,Rolnik w polu”
Rolnik rano rusza w pole, (kroczymy palcami obu rąk po plecach z dołu do góry)
Orać pługiem czarną rolę, (rysujemy linie równoległe do kręgosłupa z góry do dołu)
Sieje zboże i buraki, (stukamy palcami po plecach)
Z których później są przysmaki. (lekko pukamy dłońmi w plecy)
- Czas na smakowanie. Poproszę rodziców o przygotowanie słomki do napojów, oraz w pojemniczkach: sok z cytryny, słodka woda, słona woda. Ważne jest, aby dzieci nie wiedziały co jest w pojemniczkach. Zadanie dzieci polega na nabraniu małej ilości płynu poprzez słomkę, określeniu smaku (kwaśny, słodki, słony) oraz wymienieniu ulubionych potraw, smakołyków, które kojarzą im się z danym smakiem.
- Po próbach smakowych zapraszam na gimnastykę buzi i języka. Zapewne w każdym domu znajdują się lizaki. W dniu, w którym dzieci poznały, w jaki sposób powstają lizaki, nie może zabraknąć tegoż smakołyka. Proszę zwrócić uwagę, by dziecko lizało lizak, a nie gryzło.
Życzymy smacznego i do zobaczenia jutro.