Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Od buraka do lizaka" - zajęcia edukacyjne

Dzień dobry moi mili. Witam Was serdecznie. Dziś przygotowałam dla Was bardzo ciekawy, słodki i smakowity temat: Od buraka do lizaka.

Zapewne już nie możecie się doczekać, i chcielibyście poznać kolejne zabawy i zadania. Usiądźcie więc wygodnie i zaczynamy.

  1. ,,O czym myślę?” – rozwiąż zagadki.

W karcie nr 1 przygotowałam dla Was zagadki. Poproszę rodziców o odczytanie kolejnych zagadek. Dziecko odgaduje zagadkę, a swą odpowiedź dzieli na sylaby.

/uploads/5eda529a2d719/newses/320/content/1.docx

  1. Pewnie Was zastanawia z czego i jak powstają lizaki. Aby to sprawdzić będziemy potrzebować karty nr 2. Zamieściłam tam obrazki, które należy rozciąć. Dzieci opowiedzcie rodzicom, co się dzieje na obrazkach. Potem, z pomocą dorosłych, spróbujcie je ułożyć we właściwej kolejności, posługując się pojęciami: najpierw, potem, później, na końcu.

/uploads/5eda529a2d719/newses/320/content/2.docx

  1. Po takim wysiłku, czas na zabawę orientacyjno – porządkową: ,,Lizaki w pudełku”. Dziecko spaceruje po pokoju, rodzic wypowiada nazwę jakiegoś koloru, który widzi w pomieszczeniu. Zadaniem dziecka jest jak najszybciej stanąć na baczność obok przedmiotu w tym kolorze. Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie.
  2. Zapraszam do pracy plastycznej ,,Lizaki dla lalek”.

Będzie potrzebna plastelina w różnych kolorach i wykałaczka, lub patyczek do szaszłyków. Z każdego koloru dzieci odrywają po kawałku plasteliny i formują cienkie długie wałeczki. Potem łączą ze sobą wszystkie wałeczki w jeden długi, a następnie ten długi wałeczek zwijają w ślimaka. Na koniec nabijają ślimaczka na patyczek lub wykałaczkę i lizak gotowy. Ciekawe, czy Wasze lizaki wyglądają tak jak te? 

/uploads/5eda529a2d719/newses/320/content/3.docx

  1. W ramach odpoczynku przenosimy się do salonu masażu. Najpierw rodzic wykona masaż dziecku, a potem dziecko rodzicowi. W masażu pomoże nam tekst Beaty Gawrońskiej, pt.:

 

,,Rolnik w polu”

 

Rolnik rano rusza w pole, (kroczymy palcami obu rąk po plecach z dołu do góry)

Orać pługiem czarną rolę, (rysujemy linie równoległe do kręgosłupa z góry do dołu)

Sieje zboże i buraki,  (stukamy palcami po plecach)

Z których później są przysmaki. (lekko pukamy dłońmi w plecy)

  1. Czas na smakowanie. Poproszę rodziców o przygotowanie słomki do napojów, oraz w pojemniczkach: sok z cytryny, słodka woda, słona woda. Ważne jest, aby dzieci nie wiedziały co jest w pojemniczkach. Zadanie dzieci polega na nabraniu małej ilości płynu poprzez słomkę, określeniu smaku (kwaśny, słodki, słony) oraz wymienieniu ulubionych potraw, smakołyków, które kojarzą im się z danym smakiem.
  2. Po próbach smakowych zapraszam na gimnastykę buzi i języka. Zapewne w każdym domu znajdują się lizaki. W dniu, w którym dzieci poznały, w jaki sposób powstają lizaki, nie może zabraknąć tegoż smakołyka. Proszę zwrócić uwagę, by dziecko lizało lizak, a nie gryzło.

 

 Życzymy smacznego i do zobaczenia jutro.