"Na łące - część 2" - zajęcia edukacyjne
Witamy Was we wtorkowy poranek.
Dziś zaczniemy od prezentacji litery Ł,ł. Otwórzcie kartę prezentującą litery drukowane i pisane – duże i małe. Nazwijcie je, tak jak, robimy to w przedszkolu.
/uploads/5eda529a2d719/newses/445/content/prezentacja_litery_L_l.docx [.docx, 220.92 kB]
Jakie słowa rozpoczynają się głoską „ł”? Postarajcie się je wymienić. Pamiętajcie, że głoskę mówimy i słyszymy, a literę widzimy i piszemy.
Jaką głoskę słyszycie na początku słowa „ŁAPA”?
Otwórzcie kartę pracy, spróbujcie przeczytać wyraz na niej zapisany. Następnie, po śladzie, paluszkiem narysujcie literę Ł. Później, napiszcie ją przy użyciu ołówka w środku ( w tunelu). Jeśli macie ochotę, możecie tę literę ozdobić – plasteliną lub kredkami.
/uploads/5eda529a2d719/newses/445/content/L_jak_lapa.docx [.docx, 62.71 kB]
Chwila odpoczynku dla rąk. Posłuchajcie wiersza:
Krecik
Bożena Forma
Jestem sobie mały krecik,
chcę, by dzieci mnie poznały.
Bardzo miękkie mam futerko,
nim pokryty jestem cały.
Najśmieszniejsze moje łapki,
ciągle ziemię wypychają.
Silne, płaskie jak łopatki,
zawsze w pracy pomagają.
Swoim ryjkiem bardzo lubię
korytarzy drążyć wiele.
Spulchniać zbite bryły ziemi,
wiercić przejścia i tunele.
Gdy na dworze silne mrozy,
w miłej norce, wśród zapasów
siedząc, marzę o przetrwaniu
do wiosennych lepszych czasów.
Odpowiedzcie:
- Jakie zwierzę jest bohaterem wiersza?
- Gdzie ono mieszka?
- Jak wygląda kret?
- Co on robi?
- Czym się żywi?
Teraz zagadki dla Was. Rodzice czytają, Wy nazwijcie i wskażcie odpowiedzi na przygotowanej karcie:
/uploads/5eda529a2d719/newses/445/content/ilustracje_do_zagadek.docx [.docx, 835.43 kB]
Na brzegu stawu żyją, z wieczora czy też z rana
do wody dają nura, gdy słyszą krok bociana. (żaby)
Zbiera miód z kwiatów wśród łąk i pól.
Kiedy użądli, sprawi ci ból. (pszczoła)
Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe.
Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyle)
O nocleg nie prosi, wędrując po świecie,
bo swój domek nosi na własnym grzbiecie. (ślimak)
Choć są bardzo małe, pracują wytrwale.
Zbierają nasionka, nie męczą się wcale. (mrówki)
Powrócił do nas z dalekiej strony.
Ma długie nogi i dziób czerwony. (bocian)
Lata nad łąką w czerwonej kapotce,
a na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)
Zapewne znacie takiego konika,
choć nie jest zegarkiem, jednak w trawie cyka. (konik polny)
„Połóż tam, gdzie powiem” – zabawa matematyczna.
Wydrukujcie i wytnijcie przygotowane dla was figury geometryczne.
/uploads/5eda529a2d719/newses/445/content/figury_geometryczne_do_planu.docx [.docx, 25.81 kB]
Ułóżcie przed sobą kartkę z bloku rysunkowego. Ułożymy plan placu przedszkolnego.
Kwadraty to budynki,
koła – drzewa,
trójkąty – zabawki w ogrodzie,
prostokąty – chodnik i droga.
Teraz Rodzice przeczytają Wam, jaką figurę i w którym miejscu będziecie układać. Sprawdzimy, kto słucha uważnie.
Ta kartka to plac, na którym jest nasze przedszkole i ogród.
Weźcie duży kwadrat – to nasze przedszkole – i połóżcie go na środku kartki.
Z lewej strony przedszkola rosną dwa drzewa. Weźcie dwa koła i połóżcie je przy lewej krawędzi kartki.
Przed przedszkolem jest ogród, na którym stoją huśtawki i zjeżdżalnie. Weźcie
cztery trójkąty i połóżcie je wzdłuż górnej krawędzi kartki, nad kwadratem.
Po prawej stronie kartki ułóż chodnik.
Prosimy Rodziców o sprawdzenie pracy. Teraz przyklejcie figury i zróbcie zdjęcie. Ciekawe jesteśmy, jak Wam poszło. Plan będzie nam zaraz potrzebny, więc go zostawcie.
Czas na trochę ruchu. Z pantofli lub poduszek ułóżcie „mostek” po którym trzeba przejść na drugą stronę nad niewidzialną rzeczką. Ważne jest utrzymanie równowagi.
Wracamy do naszych planów. Przygotujcie miarkę- może to być linijka, jeśli macie lub wycięty pasek papieru, kawałek sznurka lub tasiemki. Zmierzcie odległości pomiędzy:
- przedszkolem a środkowym drzewem,
- między przedszkole
- huśtawką w prawej górnej części ogrodu.
Po dokonaniu pomiarów porównajcie odległości, wskażcie, co jest bliżej przedszkola, a co dalej.
Na koniec relaks przy rysowaniu. Dzisiejsze zadanie to „Wiosenne kwiaty – bez”. Dla wszystkich, którzy nie pamiętają lub nie wiedzą, jak wygląda bez – ilustracja poniżej.
/uploads/5eda529a2d719/newses/445/content/ILUSTRACJA_BZU.docx [.docx, 419.51 kB]