Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Moja książka" - zajęcia edukacyjne

Witamy Was! Najbliższe pięć dni będziemy omawiać tematy związane z książkami. Chciałybyśmy, abyście razem z Rodzicami utworzyli swoją książkę. Mogłaby ilustrować i opisywać Wasze przygody w trudnym czasie kwarantanny. Powstanie pamiętnik, który za jakiś czas będziecie z uśmiechem przeglądać. Książka może powstać z pustego zeszytu lub składanych czystych kartek. Wszystko zależy od Waszej wyobraźni. Każdego dnia możecie ilustrować w niej nową przygodę, a Rodzice krótko ją opiszą. Książki obejrzymy po powrocie do przedszkola, bo przecież w końcu się spotkamy!

Zacznijcie od wysłuchania opowiadania o Paku, dzieciach i pisarzu:

 Książka

Olga Masiuk

Do przedszkola miał przyjść pan pisarz, który wymyśla wiersze dla dzieci, a potem

układa z nich książkę i wydaje.

Siedzieliśmy na dywanie i zastanawialiśmy się, jakie pytania można zadać

panu pisarzowi.

– Trzeba zapytać, czy długo pisze taki wiersz – powiedziała Marta.

– Jak krótki wiersz, to krótko pisze, to każdy chyba wie – prychnął Staś.

– A ty skąd wiesz? – rozzłościła się Marta, ale Staś nie zdążył jej odpowiedzieć.

– Ja bym zapytał, czy lubi czekoladę – zaproponował Witek.

– Ale to nie ma nic wspólnego z pisaniem książek. – Jacek się skrzywił.

– A skąd wiesz? – Witek poczuł się urażony.

– Może przeczytam wam jakiś wiersz, żeby łatwiej przychodziły wam do głowy

pytania – powiedziała pani.

Wszyscy się zgodziliśmy, bo nasza pani bardzo ładnie czyta. Wiersz nosił tytuł:

„Czy słońce ma kolce?” i opowiadał o chłopcu, który nieustannie zadawał

pytania, czym strasznie irytował dorosłych.

– Nie podoba mi się ten wiersz – powiedział Tomek.

– Nie mów tak, bo temu pisarzowi będzie przykro – poprosiła Marysia.

– Jemu nie powiem, ale w ogóle przecież mogę. Taki wiersz to każdy umiałby

napisać. Ja ciągle denerwuję mamę, zadając pytania, więc nawet nie musiałbym

nic wymyślać.

– Ale w prawdziwym wierszu muszą być rymy – wtrącił Witek.
– Co to rymy? – zapytałem Jacka.

– Takie słowa, które do siebie pasują, na przykład Pak-tak albo Pak-rak.

– E tam, rymy nie są trudne – rzekł Tomek lekko. – Woda, kłoda, moda,

roda…

– Co to jest roda? – zapytałem Jacka, ale Marta była szybsza w odpowiedzi.

– Nic. Nie ma takiego słowa. Chwalisz się tylko, ale nie umiałbyś ułożyć wiersza

ani napisać książki – powiedziała Marta do Tomka.

– Bo nie umiem pisać, ale gdyby ktoś zapisywał, co mówię, to ułożyłbym

książkę bez trudu.

– Możesz spróbować ułożyć wiersz – zaproponowała pani. – I wyrecytujesz

go panu pisarzowi, może udzieli ci kilku wskazówek. I może w przyszłości sam

będziesz pisał książki.

Tomek cały dzień trzymał się z boku. Chyba układał ten wiersz, ale wydawał

się coraz smutniejszy.

Usiadłem sobie przy stole, aby obejrzeć dokładnie książkę tego pana pisarza,

który miał przyjść jutro. Była bardzo ładna, miała kolorowe obrazki. Nagle usłyszałem

szept Tomka:

– Paku, Paku! – Tomek schowany był za szafą i dawał mi jakieś znaki. Gdy

podszedłem, zapytał:

– Nie znasz, Paku, jakiegoś wiersza? Bo nic nie mogę ułożyć. Stanąłem na początku.

– Ale masz już początek, to świetnie. Powiedz mi – poprosiłem. I usiadłem

wygodnie, żeby posłuchać wiersza. Zamknąłem oczy, jak robię często, gdy pani

czyta nam wiersze.

– Kapie woda z kranu, kap, kap, kap… – powiedział Tomek i zamilkł. Otworzyłem

oczy.

– I co? Co dalej?

– Właśnie nic. – Tomek rozłożył ręce.

Nie wyglądało to dobrze. Wytężyłem cały swój pakowy rozum, ale nawet pół

rymu nie udało mi się wymyślić.

Rano wszyscy szykowaliśmy się na spotkanie z panem pisarzem. Tomek był

nieswój i widziałem, że dręczy go ten wiersz. Pokręcił przecząco głową, gdy napotkał

mój wzrok, wiedziałem, że nic nie zdołał ułożyć.

Pan pisarz wyglądał sympatycznie. Usiadł z nami na dywanie i zapytał, czy

chcielibyśmy się czegoś od niego dowiedzieć. Przez moment trwała cisza,

aż w końcu Tomek podniósł rękę:

– Jak się pisze wiersz? – zapytał. – Albo książkę.

Pisarz przyjrzał mu się uważnie, a potem milczał chwilę. W końcu wzruszył

ramionami i powiedział:

– Nie wiem. To jakoś samo wychodzi.

 

Opowiedzcie teraz na pytania:

  • Czym zajmuje się pisarz?
  • Jaki problem miały dzieci?
  • Jak nazwane były słowa, które do siebie pasują?
  • O co pani poprosiła Tomka?
  • Jak Tomek poradził sobie z zadaniem?
  • O co zapytał Tomek pana pisarza?
  • Co odpowiedział pan pisarz?
  • Jak myślicie, co trzeba zrobić, żeby napisać książkę?

Wiem, że lubicie oglądać książki, słuchać, kiedy inni Wam czytają. Teraz zadania dla Was, które pomogą Wam w ćwiczeniu Waszych oczek.

/uploads/5eda529a2d719/newses/440/content/karta_pracy_-_percepcja_wzrokowa.docx

/uploads/5eda529a2d719/newses/440/content/karta_pracy_-_polacz_w_pary_takie_same_figury.docx

Pamiętajcie o swoich codziennych obowiązkach i pomaganiu swoim Rodzicom. Tęsknimy za Wami.

Do zobaczenia, pani Kamila i pani Bogusia.