,,Zielony" - zajęcia edukacyjne.
Witamy Was!
- Na dobry początek dzisiejszych zajęć odgadnijcie, jaki kolor dziś tropimy? Ma go żaba, ukrył się w liściach, widać go w trawie. Na pewno wszyscy już wiedzą, że chodzi o kolor zielony. Teraz dziecko spośród zgromadzonych kartek papieru kolorowego, bibuły, pasmanterii wybiera te w kolorze zielonym, a następnie wycina z nich paski. Po wycięciu komponuje z nich kształty dowolnych przedmiotów: domów, samochodów, roślin, zwierząt. Po ułożeniu dziecko nakleja je na przygotowane duże arkusze szarego papieru.
- „Zielony” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się po pokoju w rytmie dowolnej muzyki, może to być piosenka „Kim zostanę”:
http://uciocimariolki.pl/kim-zostane/
W czasie przerwy w muzyce szybko szuka koloru zielonego i dotyka go palcem. Mówi, czy jest to kolor jasnozielony, czy ciemnozielony. Gdy muzyka powraca dziecko znowu zaczyna się poruszać.
- „Kolory” – zabawa z piłką. Rodzic rzuca do dziecka piłkę, mówiąc jednocześnie nazwę dowolnego koloru. Dziecko łapie piłkę i odrzuca ją do rodzica. Jeśli rodzic wypowie kolor „czarny” dziecko nie ma prawa złapać piłki. Jeśli to zrobi – daje fant. Na koniec zabawy fanty są wykupywane – dziecko musi wykonać zadanie wymyślone przez rodzica.
- „Zielone zagadki” – rozwiązywanie zagadek A. Maćkowiaka. Dziecko rysuje ich rozwiązania:
Bardzo boi się bociana,
Z kumkania jest bardzo znana.
Gdy ją w bajce się całuje,
Wygląd księcia uzyskuje. (żaba)
To roślina popularna oraz bardzo zdrowa.
Ukiszona bywa w beczce – pyszna, wyborowa.
Jeszcze dodam, że jej głowa jest cała zielona.
To już koniec podpowiedzi – zagadka skończona. (kapusta)
- „Raz, dwa, trzy żaba patrzy…” – zabawa ruchowa. Dziecko stoi po jednej stronie pokoju, rodzic zaś w drugim końcu, odwrócony plecami i mówi wyliczankę: Raz, dwa, trzy żaba patrzy… W tym czasie dziecko biegnie do rodzica. Gdy wyliczanka dobiegnie końca, rodzic odwraca się, a dziecko staje w bezruchu.
- „Ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna. Obrazek zamieszczony na karcie nr 1 dziecko rozcina po narysowanych liniach, a następnie ponownie go składa i nakleja na kartkę.
/uploads/5eda529a2d719/newses/383/content/17.06_karta_1_III.docx [.docx, 284.47 kB]