"Zabawy z różnych stron świata" - zajęcia edukacyjne
- Dzień dobry dzieci! Nasze dzisiejsze zajęcia będą dotyczyć tego, jak wyglądają i co ciekawego robią dzieci z innych krajów, które mieszkają w odległych krańcach świata. Pomoże nam się tego dowiedzieć filmik zamieszczony poniżej, a także obrazki na karcie nr 1 i 2.
https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0
/uploads/5eda529a2d719/newses/375/content/4_czerwca_karta_1.docx [.docx, 196.95 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/375/content/4_czerwca_karta_2.docx [.docx, 112.65 kB]
- Zobaczyliśmy jak wyglądają dzieci z innych krajów, więc możemy przejść do pracy plastycznej „Mój kolega na innym kontynencie”. Dziecko przygląda się obrazkom przedstawiającym dzieci z innych kontynentów, a następnie wybiera sobie jedno z nich i maluje je farbami na kartonie.
- „W co lubimy się bawić?” – proszę teraz rodzica o podjęcie rozmowy o ulubionych zabawach dziecka, a także proszę opowiedzieć o różnych zabawach dzieci w innych krajach, np. gra tunku-tunku z Boliwii, która jest bardzo podobna do naszej gry w klasy. Dziecko, skacząc na jednej nodze, ma za zadanie przesuwać krążek z pola do pola zgodnie z oznaczoną kolejnością (1–8). Krążek nie może wypaść poza pole. Inna gra to zabawa z Bangladeszu „Wyścig balonów”. Dzieci mają za zadanie przeprowadzić nadmuchany balon od linii startu z powrotem na to samo miejsce, popychając go kijem (oś startu, do miejsca nawrotu i dalej do linii startu) lub w inny sposób. Kolejna zabawa to „Rozbij dzban” popularna w Sri Lance. Na sznurku wiesza się trzy dzbany napełnione wodą. Zawodnikowi zasłania się oczy i ma on za zadanie w określonym czasie rozbić dzbany za pomocą kija. Bardzo podobną zabawą jest meksykańska piñata. Dziecko z zawiązanymi oczami ma za zadanie rozbić kukłę krowy wypełnioną słodyczami. Proszę także wspomnieć o naszych znanych, polskich zabawach np. „Berek”, „Klasy”, „Mam chusteczkę haftowaną”, „Stary niedźwiedź” itp.
- Będąc z dzieckiem na dworze wykorzystajcie ten czas na zabawę w „klasy” (rysujemy prostokąt na chodniku lub na ziemi, dzielimy go na kilka pól, zadaniem dziecka jest wrzucanie kamyka do kolejnych pól oraz skakanie z pola do pola obunóż lub, kto potrafi, na jednej nodze; Dziecko skacze tam i z powrotem, w drodze powrotnej zabiera kamyk) oraz zabawę z elementem rzutu „Koszykówka” (celowanie piłką do ustawionego pojemnika, kosza).
- Pora na wykonanie zadania zamieszczonego na karcie nr 3. Proszę wyciąć zamieszczone tam obrazki zabawek wzdłuż linii, a następnie przykleić je złożone w całość na kartce.
/uploads/5eda529a2d719/newses/375/content/4_czerwca_karta_3.docx [.docx, 109.78 kB]
- W karcie nr 4 trzeba połączyć dziecko z jego domem.
/uploads/5eda529a2d719/newses/375/content/4_czerwca_karta_4.docx
[.docx, 288.98 kB]
Miłej pracy!