Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Wiosna w ptasich gniazdach" - zajęcia edukacyjne

Witamy Was Kochani, temat na dziś: „Wiosna w ptasich gniazdach”

  1. Proszę przeczytać dziecku opowiadanie Olgi Masiuk pt. „Ptasie gniazda”:

Kiedy po świątecznej przerwie dzieci wróciły do przedszkola, coś się zmieniło. – Chodźcie coś zobaczyć! Coś jest nad drzwiami – powiedziała Pani, ale położyła palec na ustach, dając znak, żeby zachować ciszę. Wszystkie dzieci pobiegły i zadarły głowy do góry. Nad drzwiami, którymi wchodziło się do przedszkola, zawisła jakaś kulka. – To gniazdo – powiedziała Pani szeptem. – Gniazdo jaskółek. – Ale jak one do niego wchodzą? W ogóle nie widać wejścia. – Zobacz, tu jest niewielki otworek – Pani podniosła palec. Rzeczywiście, widać było ciemną plamkę na kulce gniazda. – To bardzo dziwne – powiedziała Pani – że jaskółki wybrały sobie takie miejsce. Wchodzi tymi drzwiami codziennie kilka osób. Że też się nie bały. – I tam są małe jaskółki? – Jeszcze pewnie nie ma, ale będą. Tylko musimy być teraz bardzo ostrożni, żeby ich nie przestraszyć. Nie wolno rozmawiać, kiedy będziemy otwierać drzwi i trzeba to robić delikatnie. – Najlepiej teraz też nie rozmawiajmy tutaj, bo nas podsłuchają – powiedział Tup. Pani roześmiała się. – Nie chodzi o to, że podsłuchają, tylko że mogą się przestraszyć. – Ciekawe, czy mama jaskółka pośle je do naszego przedszkola? – zamyślił się Tup. I wszyscy ostrożnie weszli do środka. – Jak jest w środku takiego gniazda? – zastanawiał się Kuba. Pani przyniosła książkę o ptasich gniazdach i dzieci oglądały piękne fotografie. – Fajnie byłoby, gdyby na naszym boisku przed przedszkolem było więcej gniazd, co nie? – powiedziała Zosia, patrząc na zdjęcia. – Na przykład na słupie, na koszu do piłki gniazdo bociana – Szczypior pokazał fotografię wielkiego gniazda, które bocian uwił na dachu jakiegoś starego domu. – Bocian mógłby siedzieć w gnieździe i sędziować nasze mecze! – A takich gniazdek mogłoby być wokół bardzo dużo – Zosia pokazała inne zdjęcie. – To gniazda wróbli – Pani przeczytała wyjaśnienia pod obrazkiem. – A jaskółki mogłyby nam mówić, kiedy ktoś idzie do przedszkola, w końcu mieszkają nad drzwiami – powiedział Tup. – A przed chwilą chciałeś, żeby chodziły z nami do przedszkola – zaśmiała się Elizka. – Nie mogą jednocześnie chodzić i pilnować drzwi. – No tak – zamyślił się Tup. – To chyba sobie wybiorą, co chcą robić, gdy się już urodzą. – Raczej wyklują z jajek – poprawiła go Zosia.

  1. A teraz niech dziecko odpowie na pytania:. Co dzieci i Pani znaleźli nad drzwiami?; Czyje to było gniazdo?; Z czego wykluwają się małe ptaki?; Gniazda jakich ptaków dzieci oglądały w książkach?
  2. Zabawa ruchowa przy muzyce „Ptaki w gniazdach”: na dywanie leżą gniazdka zrobione np. z arkusza gazety lub kartki, gdy muzyka gra dziecko (ptaszek) porusza się pomiędzy gniazdkami nie dotykając ich, na przerwę w muzyce ptaszek szuka dla siebie gniazdka (siada w siadzie skrzyżnym).
  3. Zabawa z elementem liczenia: na dywanie pozostawiamy 3 gniazdka (kartki), proszę wyszukać różnego rodzaju małe przedmioty, których dziecko mogłoby użyć do liczenia; a teraz dziecko ma porozkładać na każdej kartce inny rodzaj liczmanów , ale tak żeby wszędzie było po tyle samo. Następnie przelicza przedmioty na kartkach.
  4. Czas na pracę plastyczną. Na karcie pracy nr 2 proszę wykleić plasteliną w odpowiednich kolorach kółka na bocianie, a także wypełnić mu  plasteliną nogi.

/uploads/5eda529a2d719/newses/287/content/24_marca_bocian.docx

Miłej zabawy!