"Wielkanocne zwierzątka" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry. Mam nadzieję, że każdego dnia razem z rodzicami świetnie się bawicie, a przy okazji wiele uczycie.
- Pamiętacie zabawę paluszkową ,,Zajączki” Małgorzaty Barańskiej? Nauczymy jej dziś waszych rodziców:
Pięć zajączków małych kica na polanie – trzymamy otwartą dłoń pionowo i poruszamy paluszkami.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?– zamykamy jeden palec i przeliczamy pozostałe palce.
Pięć zajączków małych kica po polanie – ponownie poruszamy wszystkimi palcami.
Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie? – zamykamy dwa palce i przeliczamy pozostałe.
Pięć zajączków małych kica po polanie. – ponownie poruszamy wszystkimi palcami.
Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie? – zamykamy trzy palce i przeliczamy pozostałe.
Pięć zajączków małych kica po polanie. – ponownie poruszamy wszystkimi palcami.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?– zamykamy w dłoni cztery palce i przeliczamy.
Pięć zajączków małych kica po polanie. – ponownie poruszamy wszystkimi palcami.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie? – zamykamy wszystkie palce.
Pięć zajączków małych już do mamy kica.– ponownie poruszamy wszystkimi palcami.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca. – zaplatamy palce obu dłoni i lekko kołyszemy splecionymi dłońmi.
- Teraz pobawimy się ,,Wielkanocnymi zwierzątkami”. Karta pracy nr 1, 2 i 3. Przygotowałam dla Was sylwety zajączka, kurczaczka i baranka w trzech wielkościach i dwóch kolorach oraz tabelki. (Jeśli ktoś nie ma drukarki w domu może zastąpić zwierzątka dowolnymi przedmiotami, np. dinozaurami, samochodzikami, lalkami, klockami, owocami, skarpetkami itp.. Ważne, aby te same przedmioty były w dwóch kolorach i 3 wielkościach (mały, średni, duży).
/uploads/5eda529a2d719/newses/307/content/karta_nr_1..docx [.docx, 243.97 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/307/content/karta_nr_2..docx [.docx, 12.22 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/307/content/karta_nr_3..docx [.docx, 12.08 kB]
Najpierw należy porozcinać okienka ze zwierzątkami. Następnie pogrupować je wg rodzaju. Przeliczcie ile macie zwierzątek w każdej grupie. Teraz będzie Wam potrzebna tabela, aby dokonać klasyfikacji zwierzątek w zależności od koloru i wielkości. Tabelę, oczywiście również można narysować.
- To było trudne zadanie, ale zapewne świetnie sobie poradziłyście. Zapraszam teraz do zabawy ruchowej z elementem liczenia ,,Kura znosi jajka” oraz ćwiczeń ortofonicznych na sylabie ,,ko”. Przygotujcie kostkę do gry.
Poproszę rodziców, by nadali pewien rytm, np. klaszcząc, tupiąc lub pogwizdując. Na przerwę w rytmie, rodzic rzuca kostką do gry, mówiąc: ,,Kura znosi jajko. Ile ich zniosła?” Dziecko liczy i podaje liczbę oczek, a potem tyle razy mówi ,,ko” podskakując jak najwyżej potrafi. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- Na zakończenie dzisiejszych zajęć proponuję zabawę plastyczną, pt.: ,,Kurczątka”.
Potrzebne Wam będą dwa żółta koła. Jedno o średnicy około 7 cm, drugie około 4 cm, klej i kredki. Z kółek będziemy tworzyć kompozycję kurczaka. Macie tylko tułów i głowę. Dorysujcie brakujące elementy.
Prześlijcie zdjęcia waszych prac na stronę przedszkola. Udanej zabawy!!!