"W naszym ogródku" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry.
- Posłuchajcie czytanego przez Rodziców tekstu, a następnie pokazujcie odpowiednie ruchy:
Nadeszła wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dzieci naśladują głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu (kląskają, uderzając szerokim językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (wymawiają kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (wymawiają prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizują wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonują krótki wdech nosem, chwilę zatrzymują powietrze – bezdech – i długo wypuszczają ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiechają się rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawile i sasanki. Pachniało wiosną (dzieci oddychają głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami) języczek pochylił się i powąchał kwiaty (wdychając powietrze nosem, wydychając ustami) i kichnął (kichają, wymawiając apsik). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (ziewają; przeciskają język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu („kląskają”, uderzając „szerokim” językiem o podniebienie).
- Zapraszamy do zabawy ruchowej „Rób tak, nie rób tak”.
Rodzice pokazują dziecku różne ruchy np. pajacyki, przysiady, podskoki mówiąc przy tym „Rób tak” lub „Nie rób tak” . Zadaniem dziecka jest naśladowanie ruchów tylko wtedy, gdy usłyszą „Rób tak”. Na hasło „Nie rób tak” dziecko ma stać nieruchomo.
- Zabawa słuchowa „Wiosenne sprzątanie”. Rodzice wypowiadają kolejno słowa: szpadel, łopata, wąż, grabie, kopanie, ziarna, nasiona. Dziecko ma za zadanie powtórzyć słowo z podziałem na sylaby i jednoczesnym ich wyklaskiwaniem.
- Prosimy wraz z dziećmi obserwować czy zaszły jakieś zmiany w założonych wcześniej hodowlach roślin (cebula, zioła) oraz sprawdzić wilgotność ziemi i ewentualnie podlać rośliny.
- A teraz zapraszamy do wykonania karty pracy:
/uploads/5eda529a2d719/newses/284/content/karta_pracy_20_marca.docx [.docx, 15.45 kB]