"Traktor" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry zapraszam do skorzystania z przygotowanych na dzisiaj propozycji:
1.Na początek „Gimnastyka buzi i języka”:
– „Mruczenie” – ćwiczenie rozluźniające. Dzieci na wydechu mruczą.
– „Traktor w warsztacie” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci masują sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą (www…), pod dolną wargą (zzz…), opukiwanie klatki piersiowej (żżż…).
– „Wesołe krowy” – ćwiczenia oddechowe i warg. Dzieci nabierają powietrze i starają się jak najdłużej wypowiadać sylabę mu na wydechu. Mogą przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.
– „Traktory” – ćwiczenia języka. Dzieci czubkiem języka dotykają górnego podniebienia, wprawiając je w drgania – naśladują odgłos wydawany przez traktor.
– „Przy wodopoju – krowy pija wodę” – ćwiczenia języka. Dzieci wysuwają język szeroki i na przemian wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unoszą lekko brzegi języka do zębów.
2. „Traktor” – rozwiązywanie zagadki. Rodzicu proszę przeczytaj dziecku zagadkę, ciekawa jestem czy dzieci zgadną o jaki pojazd chodzi.
Pojazd na wsi używany,
Jest ciągnikiem także zwany,
Bo przyczepę ciągnąć może,
A poza tym pole orze. (traktor)
Po rozwiązanej zagadce możecie pokazać dzieciom obrazek przedstawiający traktor.
/uploads/5eda529a2d719/newses/16/content/zalacznik_nr_1_-traktor.docx [.docx, 55.63 kB]„
3. Inne pojazdy rolnicze” – w załączniku są zdjęcia innych pojazdów rolniczych: kombajnu, pługu oraz opryskiwacza. Przyjrzyjcie się proszę tym maszynom, rodziców proszę aby porozmawiali z dziećmi na temat tych maszyn – uczymy dzieci nazw, omawiamy wygląd, czytamy do czego służą.
/uploads/5eda529a2d719/newses/16/content/zalacznik_nr_2_-_pojazdy_rolnicze.docx [.docx, 1.10 MB]
4. „Orzemy pole” – zabawa ruchowa dzieci z rodzicem. Do zabawy potrzebna jest szarfa, szalik lub hula-hop. Rodzic jest rolnikiem i prowadzi traktor - na pasie ma szarfę, szalik lub hula-hop. Dziecko jest pługiem – stoi za rolnikiem i trzyma obiema rękami szarfę, szalik lub hula-hop. Rolnik-rodzic maszeruje po sali, zaś dziecko idzie wolniej i stawia opór. Po chwili rodzic i dziecko zamieniają się miejscami i rolami.
5.Karta pracy – przyjrzyjcie się pojazdom na obrazku, odszukajcie traktor, spróbujcie nazwać pozostałe i wskazać te, które: jeżdżą po drodze, latają i pływają.
/uploads/5eda529a2d719/newses/16/content/zalacznik_nr_3_-_obrazek.docx [.docx, 54.81 kB]
6. Na koniec zachęcam do pokolorowania traktora według własnego pomysłu, dla chętnych zamieściłam również propozycję pracy plastycznej do której potrzebne będą kolorowe papiery i pomoc rodzica:)
/uploads/5eda529a2d719/newses/16/content/zalacznik_nr_4_-kolorowanka.docx [.docx, 34.73 kB]
Miłej zabawy!