"To, co pełza po łące" - zajęcia edukacyjne
- Dzień dobry Kochani! Dzisiaj zajmiemy się tym, co pełza po łące. Aby wprowadzić Was w tematykę zapraszam do obejrzenia filmu, który znajdziecie pod adresem:
https://www.youtube.com/watch?v=8krnRKa9jWI
Proszę porozmawiać z dzieckiem o owadach, które pojawiły się w filmie, a także innych, które odnaleźliście w domowych albumach i książkach o „robakach”. Niech dziecko opowie o ich wyglądzie. Rodzic natomiast stara się wyjaśnić ich sposób życia i rolę w przyrodzie.
- Czas na zabawę matematyczną „Nogi stonogi”. Proszę o przygotowanie 5 prostokątnych klocków (każdy klocek to jedna dżdżownica) i pasków papieru (po 10 dla każdego). To będą nogi stonogi. Rodzic po jednej stronie klocków, dziecko po drugiej układają paski papieru (nogi), ale w taki sposób, by po obu stronach było tyle samo nóg. Każda dżdżownica musie mieć chociaż jedną parę nóg. Następnie dziecko liczy, ile jest nóg po jednej i po drugiej stronie u każdej z dżdżownic. Proszę wskazać także, która dżdżownica ma najwięcej nóg.
- Pora na ruch. Dziś będzie to zabawa z elementem czworakowania „Wyścig żuków z kulkami”. Dziecko gniecie dla siebie kulę z papieru (gazety) i ustawia się na wyznaczonej linii. Na sygnał rodzica dziecko porusza się do przodu na czworakach w kierunku wyznaczonej mety, jednocześnie popychając głową papierową kulę.
- Chwila odpoczynku przy karcie nr 1. Proszę dorysować odpowiednią liczbę kropek biedronkom. Należy dopełnić do wskazanej liczby elementów. Powodzenia!
/uploads/5eda529a2d719/newses/352/content/13_maja_karta_1.docx [.docx, 80.84 kB]
- Na koniec zabawa rysunkowa wg rymowanki Ewy Pyczek:
„Biedronka”
Kółko przetnij na połówki,
główka, czułki, kropki, nóżki.
Ile kropek masz biedronko?
Nie wiem ile. Spytaj słonko.
- Pamiętacie jeszcze piosenkę „Bal na łące”? Zaproście rodziców do wesołego tańca.
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo&feature=youtu.be