,,Tęczowy świat" - zajęcia edukacyjne
,,Tęczowy świat”.
- Witam Was serdecznie. Dziś zaczynamy od gimnastyki buzi i języka, czyli ćwiczeń usprawniających aparat mowy. Powtarzamy po 5 razy:
- wysuwamy i chowamy język przez zaciśnięte usta;
- oblizujemy usta dookoła raz w prawą stronę, raz w lewą;
- próbujemy dosięgnąć językiem do prawego, lewego ucha;
- próbujemy dosięgnąć językiem do brody, nosa;
- wypychamy językiem policzki;
- robimy dzióbek z ust i przesyłamy buziaki.
- Zajrzyjcie do karty nr 1 [.docx, 91.96 kB] i karty nr 2 [.docx, 29.33 kB], w których przygotowałam dla Was zadania do wykonania. Pokolorujcie piłki zgodnie z kodem.
- Czas na kilka ćwiczeń gimnastycznych. Zaczniemy od zabawy ,,Wakacje, wakacje”. Maszerujcie spokojnie po pokoju, a na hasło ,,Wakacje!” skaczcie, biegajcie, cieszcie się do woli. Na hasło ,,Góry” – naśladujcie wędrówkę po górach lub wspinaczkę wysoko unosząc kolana i wyciągając ręce ku górze; na hasło ,,Nad morze” – naśladujcie ruchy pływania. Podczas wakacji można wybrać się też nad rzekę. Zapraszam więc do zabawy skocznej. Ułóżcie na podłodze dwie równoległe linie w odległości od siebie około 0,5 m, będą to brzegi rzeki. Wasze zadanie polega na przeskakiwaniu obunóż z jednego brzegu rzeki na drugi.
- „Kolorowy świat” – zabawa plastyczna. Na stoliku przygotujcie farby w kolorach: żółtym, zielonym, czerwonym, niebieskim. Wasze zadanie polega na przygotowywaniu sobie kolorów, mieszając dwie dowolnie wybrane przez siebie farby. Podajcie nazwy powstałych kolorów. Namalujcie nimi obrazek na dowolny temat, a potem poproście rodziców o zrobienie zdjęcia i przesłanie go na przedszkolny adres mailowy.
- Na zakończenie dzisiejszych zajęć proponuję zabawę ruchową orientacyjno-porządkową „Tęcza”. Dzieci chodzą po pokoju w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szukają koloru podanego przez rodzica i dotykają go palcem. Gdy muzyka powraca, dzieci znowu maszerują.