"Rybki" - zajęcia edukacyjne
OCZYWIŚCIE, ŻE PAMIĘTAMY O DZISIEJSZYM WYDARZENIU!!! KOCHANE MAMUSIE W DNIU WASZEGO ŚWIĘTA BUKIET KWIATÓW I TYSIĄCE BUZIAKÓW OD WASZEGO NAJWIĘKSZEGO SKARBU - DZIECKA.
- Dziś pobawimy się przy piosence, pt.: ,,Moje rybki”, którą znajdziecie w zasobach internetu
http://uciocimariolki.pl/moje-rybki/
Stańcie w parze z rodzicem twarzą do siebie, trzymając się za ręce (skrzyżowane). Przy melodii zwrotki osiem razy wysuwajcie do przodu na zmianę nogę prawą i lewą z uderzeniem piętą o podłogę. Przy melodii refrenu trzymając się za ręce w podskokach krokiem dostawnym przesuwajcie się po pokoju.
- Zapraszam do zabaw muzyczno – ruchowych zatytułowanych ,,Rybki w akwarium”.
Oto słowa piosenki ,,Moje rybki” Doroty Gellner:
A a a – akwarium,
a a a w nim rybki.
Lubię patrzeć na nie
przez błyszczące szybki.
Ref: Jednej rybki brak,
druga płynie w świat,
trzecia, czwarta, piąta,
kryje się po kątach.
A a a akwarium,
a a a w nim piasek
i rośliny wodne
jak bajkowy lasek.
Ref: Jednej….
A a a akwarium,
a a a w nim światło.
Dbam o moje rybki,
chociaż to nie łatwo.
Ref: Jedna znikła gdzieś,
drugiej chce się jeść,
inne siedzą w kątach,
kiedy muszę sprzątać.
- Maszerujcie przy melodii piosenki, w czasie przerw w muzyce witajcie się poszczególnymi częściami ciała: rękami, stopami, kolanami, czołem, nosem itp.
- Posłuchajcie piosenki jeszcze raz. Odpowiedzcie na pytania: Gdzie pływały rybki?; Gdzie była pierwsza rybka?; Gdzie była druga rybka?; Gdzie były kolejne rybki?; Podzielcie na sylaby wyklaskując słowo Jaką głoskę słychać na początku tego słowa? Czy już wiecie – głoskę ,,a”.
Przygotujcie 2 pary skarpetek zwiniętych w kłębki. Połóżcie je przed sobą. Podczas kolejnego wysłuchania piosenki stukajcie rytmicznie pięścią ręki wiodącej na przemian w leżące skarpetki.
- Teraz potrzebna będzie taca i trochę mąki. Na tacę wysypujemy mąkę, na której podczas słuchania piosenki będziemy paluszkiem rysować rybkę.
Spójrzcie na wzór w karcie nr 1 przedstawiający, jak w prosty sposób narysować rybkę. Rysujemy najpierw koło i linię pionową z góry na dół. Następnie dorysowujemy oko, płetwy, ogon i łuski (można dorysować też usta). Moja rybka już gotowa, a Twoja?
/uploads/5eda529a2d719/newses/364/content/26._05_karta_nr_1.docx [.docx, 125.31 kB]
- Może trochę się poruszmy, zapraszam do zabawy ruchowej orientacyjno – porządkowej ,,Rybki pod kamieniami”.
Proszę ułożyć na podłodze 3 koła z klocków, skarpetek, lub innych przedmiotów dostępnych w domu. Dzieci swobodnie biegają po pokoju pomiędzy kółkami. Na hasło rodzica: WIELORYB! – wskakują do najbliższego kółka; na hasło RYBKI SIĘ BAWIĄ – dzieci znów swobodnie biegają pomiędzy kółkami.
- Jak myślicie, co rośnie w akwarium? Oczywiście roślinki. Poproszę rodziców o umieszczenie w pudełku różnych materiałów, tasiemek, wstążek o zróżnicowanej fakturze i długości. Zadaniem dzieci jest korzystając tylko ze zmysłu dotyku opowiedzieć, jak może wyglądać roślinka posadzona w akwarium (kolor, długość, kształt).
- Skoro już wiecie jak narysować rybkę, i jak wyglądają roślinki, które rosną w akwarium, nie pozostaje nic innego, jak namalować swoje wymarzone akwarium z rybkami. Wykorzystajcie duże kartony i farby. Malując słuchajcie piosenki, pt.: ,,Moje rybki”. Może uda Wam się zapamiętać choć kilka słów.
Życzę Wam udanej zabawy i do zobaczenia jutro.