,,Różowy" - zajęcia edukacyjne
- Witajcie! Dziś dzień pod znakiem koloru różowego. Na początek proszę zapoznać się z wierszem Marcina Brykczyńskiego:
„Różowy”
Hokus – pokus, czary – mary,
ogłaszamy sztuczkę nową,
przez różowe okulary
świat zobaczysz na różowo:
różowe domy i miasta,
różowy las tam wyrasta,
chmury i niebo hen w górze,
pola i łąki, i drzewa,
wszystkie różowe jak róże,
i ptak różowy, co śpiewa
same różowe nutki,
aż cieszą się kwiaty w ogródku
i znikają bez śladu smutki.
Bo w świecie na różowo,
daję Wam na to słowo,
nie może być żadnych smutków.
Rodzic zadaje dziecku pytania: Co zobaczyły dzieci przez różowe okulary?; W jakim nastroju były, oglądając świat przez różowe okulary?; Odszukajcie w mieszkaniu różowy kolor i pokażcie go?
- „Co widać przez różowe okulary” – malowanie na temat dowolny różową farbą. Dziecko ma przygotowane farby czerwoną i białą. Na palecie miesza oba kolory w niewielkich ilościach tak długo, aż uzyska kolor różowy. Podczas malowania dziecko sukcesywnie dorabia sobie koloru.
- „Różowy” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się po pokoju w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szuka koloru różowego i dotyka go palcem. Gdy muzyka powraca, dziecko znowu maszeruje.
- „Różowe zdrowie” – przygotowanie koktajlu truskawkowego. Przygotowujemy mikser, kubki, jogurt naturalny lub mleko oraz świeże truskawki. Dziecko myje owoce i odrywa szypułki. Rodzic wrzuca je do miksera, wlewa jogurt lub mleko i dokładnie miksuje. Dziecko nalewa gotowy koktajl do kubków, określa jego kolor i ze smakiem wszystko wypija!
- Proszę przygotować obrazek zamieszczony na karcie nr 1 [.docx, 130.54 kB], któremu dziecko przez chwilę się przygląda. Następnie rozcina go po narysowanych liniach oraz składa ponownie i nakleja na kartkę.
Miłego dnia!