"Rodzinne gotowanie" - zajęcia edukacyjne
- Witam Was. Nasze dzisiejsze spotkanie rozpoczniemy zabawą słuchową. Proszę przygotować ilustracje przedstawiające różne przedmioty, których nazwy rozpoczynają się samogłoskami (karta nr 1). Następnie rodzic wypowiada zdania, których zakończeniem są nazwy obrazków, ale podaje z niej tylko pierwszą głoskę, np. Mama lubi jeść zielonego o… (ogórka). Tata lubiszyć i nawlekać nitkę na i… (igłę). Dziecko ma za zadanie wskazać właściwy obrazek i dokończyć zdanie.
/uploads/5eda529a2d719/newses/357/content/19_maja_karta_1.docx [.docx, 188.20 kB] - Czas na kuchenne muzykowanie. Do zabawy muzyczno – ruchowej potrzebna będzie drewniana łyżka oraz pokrywka do garnka. Proszę także o przygotowanie podkładu muzycznego (piosenka „Moja wesoła rodzina”), który odnajdziemy pod tym adresem:
https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4
Podczas wybrzmiewania zwrotek piosenki dziecko swobodnie porusza się po całym pokoju, podczas refrenu akompaniuje wystukując rytm za pomocą łyżki i pokrywki.
Po skończonej piosence możemy jeszcze kontynuować zabawę w rytmy. Rodzic wymyśla swój własny rytm, który gra na łyżce i pokrywce, zadaniem dziecka jest odtworzyć go w ten sam sposób.
- Pora przejść do sedna dzisiejszych zajęć czyli rodzinnego gotowania. Do wykonania jest ciasto (napoleonka):
Budyniowa napoleonka
Składniki:
- krakersy (na dużą blachę około 2 paczek)
- 2, 3 budynie śmietankowe lub waniliowe
- mleko do ugotowania budyniu
- kostka masła
- cukier puder do posypania
Sposób wykonania:
Budynie należy ugotować wcześniej z połowy mleka przewidzianego w przepisie. Po wystygnięciu ucieramy masło z budyniem na jednolitą masę . Układamy ciasno krakersy na blachę wyłożoną pergaminem i wysmarowaną tłuszczem. Na ułożone krakersy wykładamy masę budyniową. Przykrywamy ją warstwą krakersów. Całość posypujemy cukrem pudrem.
- Zanim przystąpimy do degustacji ciasta proponuję jeszcze zabawę sensoryczną. Potrzebne będą przedmioty kojarzące się z różnymi zawodami: grzebień, łyżka wazowa, książka, długopis, pędzel, śrubokręt itp. Oprócz tego jakaś torebka bądź worek, do którego włożymy zgromadzone przedmioty. Dziecko losuje z woreczka kolejno przedmioty (oczywiście bez podglądania), stara się je nazwać, a następnie mówi, z jakim zawodem mu się kojarzą. Nazwę każdego zawodu dzieli na sylaby z jednoczesnym wyklaskiwaniem.
- Teraz już nie pozostaje nic innego, jak tylko przystąpić do degustacji pysznego ciasta, które wspólnie wykonaliście. Dziecko niech nakryje do stołu, nie zapominając o talerzykach, łyżeczkach, serwetkach i kubkach do napojów dla każdego członka rodziny.
Miłego wspólnego ucztowania! Mniam…..