"Piję mleko" - zajęcia edukacyjne
Witam Was serdecznie
Przyjrzyjcie się proszę, czego powinniśmy jeść najwięcej a czego najmniej. Przyjrzyjcie się ilustracji poniżej i omówcie ją z Rodzicami.
/uploads/5eda529a2d719/newses/135/content/Piramida_zywienia_i_aktywnosci_fizycznej.docx [.docx, 106.66 kB]
A teraz posłuchajcie wiersza.
„Piję mleko” Anna Mikiciuk
Bardzo lubię mleko pić,
Bo ja zdrowo pragnę żyć.
Chcę mieć zęby mocne białe,
Także kości wytrzymałe.
Mleko piję na śniadanie,
Zawsze mam ochotę na nie,
Też wieczorem mi smakuje,
Gdy je mama przygotuje.
Jestem zdrowa i radosna,
Rosnę szybko tak jak sosna.
Mleko moc składników ma,
I o zdrowie moje dba.
Jest najlepsze dla każdego,
Dla młodszego i starszego.
Ono jest najzdrowsze w świecie,
Nic lepszego nie znajdziecie.
Kolejne zadanie to rozwiązanie zagadki słuchowej „Jak nazywają się produkty pochodzące z mleka?”. Wysłuchaj pierwszej głoski i odczytaj hasło.
/uploads/5eda529a2d719/newses/135/content/jak_nazywaja_sie_produkty_z_mleka.docx [.docx, 85.52 kB]
Teraz zapraszam Was do wykonania historyjki obrazkowej „Skąd się bierze mleko?”. Najpierw wspólnie z Rodzicami omówcie kolejne etapy: krowa je trawę na pastwisku, dojenie, przewóz mleka do mleczarni, przetwarzanie i pakowanie mleka w kartony, aż do momentu przewozu do sklepu, kupna przez rodziców oraz podania go dzieciom do picia. Następnie Waszym zadaniem jest narysowanie opowiedzianej historyjki. Możecie wesprzeć się filmikami dostępnymi w sieci.
Czas na zabawę w małego kucharza. Zapraszamy na zajęcia kulinarne „Wiosenny twarożek”. Przygotujcie z Rodzicami składniki i narzędzia potrzebne do zrobienia pysznego twarożku. Wykonajcie twarożek i zjedzcie go wspólnie. Smacznego!
Ostatnia zabawa przed nami. Zamienimy się w koty. Czworakujemy po pokoju. Na hasło: „kot pije mleko” siadamy i udajemy, że pijemy mleko z miseczki.
Do poniedziałku!