"Opiekujemy się zwierzętami" - zajęcia edukacyjne
- Dzisiejsze zajęcia rozpoczynamy od zabawy rytmicznej ,,Rozmowa zwierząt”.
Ustalamy sobie jakimi jesteśmy zwierzętami np. psami. Wszyscy doskonale wiedzą, że pieski szczekają: hau, hau, hau. Rodzic powtarza pewien rytm za pomocą zgłosek ,,hau”, mówiąc np.: raz wolno ,,hau” trzy razy szybko ,,hau, hau, hau”; dwa razy szybko i dwa razy wolno, a dziecko próbuje ten rytm odtworzyć. Powstanie nam taka ,,psia piosenka”, przy której na pewno nie zabraknie radości i śmiechu.
- Posłuchajcie wiersza Bożeny Piergi pt.: ,,Zwierzę – istota czująca”
Kiedy z kotem dokazujesz,
to pamiętaj, że kot czuje.
Czasem nie ma już ochoty
na zabawy oraz psoty.
Pies choć łasi się bez przerwy,
także może nie mieć werwy
na igraszki oraz głaski.
Okaż mu więc trochę łaski!
Żółwie, rybki oraz koty,
to żyjące są istoty!
A najmniejszy nawet zwierz
chce być szanowany też.
Więc o swego przyjaciela
dbaj nie tylko , gdy niedziela.
Wiedz, że każdy człowiek wielki
ludzki jest dla stworzeń wszelkich.
Kto z was słuchał uważnie, na pewno nie będzie miał kłopotów z odpowiedzią na kilka pytań dotyczących wiersza: O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu? Jak należy dbać o zwierzęta domowe? O czym należy pamiętać, bawiąc się ze swoimi zwierzętami?
Pamiętajcie, że zwierzęta czują tak jak ludzie. Należy się o nie troszczyć i właściwie opiekować, nie tylko od święta. Gdy zwierzęta poczują, że je kochacie, na pewno pokochają też Was.
- Kto ma w domu jakieś zwierzątko, a może chciałby mieć psa, kota lub rybki? Namalujcie farbami plakatowymi swoje ulubione zwierzątko domowe. Oczywiście zachęcamy do dzielenia się z nami wynikami Waszych starań, które możecie przesyłać na adres e – mail naszego przedszkola.
- Najwyższy czas na zabawę ruchową, pt.: ,,Zabawa zwierząt”. W zabawie należy naśladować: psy, które służą – dziecko w przysiadzie, wyprostowane, ręce zgięte w łokciach, delikatnie podskakuje; koty – dziecko chodzi na czworakach i papugi – dziecko biega drobnymi kroczkami z jednoczesnym wymachiwaniem rączkami. Dla utrudnienia każde zwierzątko trzeba skojarzyć z odpowiednim rytmem, na który wcześniej należy się z dziećmi umówić, np.: rytm dla piesków – szybkie klaśnięcia; rytm dla kotków – wolne tupnięcia; rytm dla papug – szybkie uderzenia dłońmi o kolana.
- Na pewno świetnie sobie poradziliście w poprzedniej zabawie. Teraz sprawdzimy, czy za pomocą słuchu potraficie rozpoznać, jaką głoską rozpoczyna się dany wyraz. W karcie nr 1 znajdziecie obrazki i podpisy. Wasze zadanie będzie polegało na nazwaniu zwierząt przedstawionych na ilustracjach i powiedzeniu jaką głoskę słyszycie na początku każdego wyrazu. Z pomocą rodzica odnajdźcie i połączcie podpisy pasujące do poszczególnych ilustracji.
/uploads/5eda529a2d719/newses/368/content/28_maj_karta_1.docx [.docx, 116.08 kB] - Kończąc dzisiejsze zajęcia proponuję zabawę paluszkową Małgorzaty Barańskiej ,,Szczeniaki”
Nasza Aza ma szczeniaki.
(dziecko składa razem dłonie kciukami do góry tak, by przypominały głowę psa)
Ten jest taki, a ten siaki.
(palcem wskazującym dłoni dotyka kolejno wyprostowanych palców drugiej dłoni)
Ten jest gładki, ten kudłaty,
A ten ma futerko w łaty.
Razem jest tych szczeniąt pięć.
(rozstawia szeroko palce jednej dłoni)
Pogłaszcz pieski, gdy masz chęć.
(zgina palce, a drugą dłonią je głaszcze).