"Od buraka do lizaka" - zajęcia edukacyjne
Witamy Was serdecznie. Dziś porozmawiamy o tym jak powstaje cukier. Każdy z Was lubi różne słodkości. Przesyłam Wam historyjkę, postarajcie się ułożyć ją w odpowiedniej kolejności.
/uploads/5eda529a2d719/newses/427/content/od_buraka_do_lizaka_historyjka_obrakowa.doc [.doc, 144.00 kB]
Teraz poproście rodziców o sprawdzenie. Ułożoną historyjkę opowiedzcie:
- Co było na początku, później, następnie i na końcu?
- Jakie znacie rodzaje buraków? (burak czerwony, burak cukrowy, burak pastewny).
- Czy ze wszystkich buraków można zrobić cukier?
- Do czego służą buraki czerwone?
- Jakie znacie produkty do których jest użyty cukier?
/uploads/5eda529a2d719/newses/427/content/Rodzaje_burakow_do_zaj_16.04.docx [.docx, 82.20 kB]
„Ułóż dalej” – zabawa polega na układaniu rytmów. Możecie wykorzystać do zabawy skarpetki. Układamy ciąg powtarzających się rytmów np.: biała, biała, czerwona, ....
„Czy jedzenie słodyczy jest zdrowe? –porozmawiajcie z rodzicami o szkodliwości jedzenia słodyczy. Może i w Waszym domu uda wprowadzić się zasadę: „Jemy słodycze raz w tygodniu” np.: w sobotę.Pamiętajcie, że po każdym zjedzeniu słodyczystaramy się umyć ząbki.
„Prawda czy fałsz”- zabawa polega na zadawaniu pytań, które mogą być fałszywe lub prawdziwe. Jeżeli zdanie jest prawdziwe dzieci klaszczą w ręce, jeżeli fałszywe – wstają i tupią. Przykłady zdań fałszywych: Wieś jest większa od miasta. Zimą zbieramy z pola zboże. Krowy jedzą cukierki i ciasto. Traktor to maszyna do robienia naleśników. Jabłka rosną na grządce.
Karty pracy - wykonajcie według poleceń zamieszczonych na karcie pracy.
/uploads/5eda529a2d719/newses/427/content/Karta_pracy_do_zajec_16.04.docx [.docx, 227.68 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/427/content/karta_pracy_do_16.04.docx [.docx, 113.03 kB]
Miłej zabawy.
Pozdrawiamy Was i Waszych rodziców serdecznie. Pani Kamila i pani Bogusia.