Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Nad morzem" - zajęcia edukacyjne

Witamy Was Kochani serdecznie.

„Wioślarze” – zabawa oddechowa. Siadamy na piętach, tułów wyprostowany, ręce na biodrach. Swobodnie nabieracie powietrza z jednoczesnym odchylaniem łokci do tyłu. Następnie wypuszczacie powietrze z jednoczesnym powrotem łokci do pozycji wyjściowej. Pamiętajcie, powietrze wciągamy nosem, a wypuszczamy ustami.

 

„Jakie jest morze?” – posłuchajcie wiersza Pani Danuty Wawiłow: „Morze”

Siedziały dzieciaki

na dworze

i kłóciły się,

jakie jest morze.

Kuba powiedział,

że słone,

a Jędrek, że nie,

bo zielone.

A Baśka,

że są w nim meduzy

i okręt,

o, taki duży,

i jeszcze raki w skorupie.

A Bartek,

że dziewczyny są głupie.

I jeszcze Filip powiedział,

że jak się położyć nad morzem

i machać rękami,

i machać nogami,

to na piasku się zrobi

orzeł.

Poproszę tatę –

może

pojedzie ze mną

nad morze.

 

Jeżeli uważnie słuchałyście wiersza, to odpowiedzcie teraz na pytania:

- Jakie jest morze według dzieci z wiersza?

- Jakie jest morze według was?

- Co najchętniej robiłybyście, gdybyście teraz znalazły się nad morzem?

- Co robią dzieci?

- Co robią dorośli?

- Wyobraźcie sobie, że siedzicie na plaży i patrzycie na morze. Co widzicie?

 

Może spróbujecie to narysować.

 

„Statki na Morzu” – zapraszamy Was do zabawy ruchowej. Rozłóżcie w pokoju w różnych miejscach swoje pluszaki (to będą wasze przeszkody – skały wystające z morza). Dzieci –statki wyruszają w morze. Przy napotkanej przeszkodzie, musicie ją ominąć.

 

„Liczymy” – zabawa matematyczna. Ćwiczenie utrwalające cyfry.

 

/uploads/5eda529a2d719/newses/488/content/10.06_1.docx

 

„Zachód słońca – praca plastyczna. Potrzebne będą kredki, kartka papieru, taśma klejąca, kolorowy papier, klej, nożyczki.

 

Złóżcie kartkę papieru A4 na pół. Możecie kartkę przykleić do stolika taśmą, żeby można było swobodniej rysować. Wzdłuż linii zagięcia narysujcie kreskę – to horyzont, a nad nią na środku – półkole(słońce). Rytmicznie wokół półkola rysujecie promieniste linie(w odcieniach żółci, czerwieni). Następnie rozkładanie kartkę i zmieniacie kolor kredek na odcienie niebieskiego i zieleni. W dolnej części kartki rysujecie morskie fale. Na koniec z kolorowego papieru wycinacie rybki, muszelki, wodorosty, żaglówkę i naklejacie w odpowiednich miejscach kartki. Czekamy na wstawione zdjęcia Waszych prac.

 

Teraz dorysujcie brakujące elementy statku:

/uploads/5eda529a2d719/newses/488/content/10.06_2.docx

Jeśli macie jeszcze siłę i chęci, ułóżcie łódkę z origami wg wzoru.

/uploads/5eda529a2d719/newses/488/content/10.06_3.docx