Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Na pomoc" - zajęcia edukacyjne

Witam Was serdecznie kochane dzieci.

  1. Do dzisiejszych zajęć wprowadzi nas piosenka, pt.: ,,Kim zostanę?”

http://uciocimariolki.pl/kim-zostane/

 

Agatka chce być modelką,

więc kciuki za nią trzymamy,

gdy stawia niepewne kroki

w szpilkach mamy.

 

Ref.

A ja wciąż patrzę do góry

i skrycie o tym marzę,

by kiedyś zostać prawdziwym

kominiarzem.

 

Mateusz chce być strażakiem,

ognia nie boi się wcale,

już pędzi gdzieś do pożaru

na sygnale.

 

Ref.

A ja wciąż patrzę do góry…

 

Mikołaj chce być kierowcą,

ma świetne, rajdowe auto,

a Krzyś rakietę, bo będzie

kosmonautą.

 

Ref.

A ja wciąż patrzę do góry…

 

Pobawmy się przy tej piosence:

  • Poruszajcie się w rytmie melodii zwrotki po pokoju w różnych kierunkach. Przy melodii refrenu zatrzymajcie się, ukucnijcie, a następnie wolno podnoście się do góry, tak by na słowo ,,kominiarzem” stanąć wysoko na palcach, z rękami podniesionymi do góry.
  • Odpowiedzcie na pytania: Kim chce być Agatka?; Kim chce zostać Mateusz?; A kim postanowił zostać Mikołaj?; Jaką głoskę słychać na początku wyrazów: Agatka i astronauta? Usiądźcie na podłodze i ułóżcie przed sobą w kształt trójkąta 3 saszetki z ryżem. Otwartą dłonią ręki wiodącej wystukujcie rytm pierwszej zwrotki i refrenu; drugiej zwrotki i refrenu – drugą ręką; trzeciej zwrotki i refrenu znów ręką wiodącą.
  • Spróbujcie zilustrować ruchem, w dowolny sposób kolejne zawody, o których jest mowa w piosence.
  1. Na dziś przygotowałam dla Was dwie karty pracy. W karcie nr 1 zamieściłam ilustracje przedstawiające bardzo ważne dla ludzi zawody: policjant, strażak oraz lekarz, a także numery, pod które należy dzwonić chcąc uzyskać pomoc od przedstawicieli tych właśnie zawodów. Sprawdźcie, do którego numeru doprowadzi droga policjanta, droga strażaka i droga lekarza. Każdą z dróg pokolorujcie innym kolorem. Zapamiętajcie te numery.
    /uploads/5eda529a2d719/newses/378/content/9_czerwiec_karta_1.docx

W karcie nr 2 postarajcie się odnaleźć kształt pasujący do danej ilustracji.

/uploads/5eda529a2d719/newses/378/content/9_czerwiec_karta_2.docx

  1. Kto z Was nie lubi masażyków? Wszyscy je uwielbiają, dlatego teraz zapraszam na masażyk Beaty Gawrońskiej, pt.: ,,Strażak”:

 

Strażak ognia się nie boi,       
rysujemy 2 pionowe linie po obu stronach kręgosłupa

na drabinie prosto stoi,         
rysujemy linie poziome od góry do dołu

ani trochę nie grymasi,          
masujemy otwartymi dłońmi całe plecy ruchami                 

tylko pożar dzielnie gasi.      
 kolistymi od kręgosłupa na boki.

  1. Wiecie, że jest jeszcze jeden bardzo ważny numer, który warto zapamiętać. To numer alarmowy 112. Kiedy zauważymy, np.: pożar, leżącą osobę, zarówno obcą, jak i bliską, wypadek drogowy, należy zadzwonić po pomoc właśnie na numer 112. Tam pracujący dyspozytor powie nam co możemy zrobić i wezwie odpowiednie służby: pogotowie, straż pożarną czy policję. Pobawcie się z rodzicami w ,,Dzwonię po pomoc pod numer 112”. W karcie nr 3 znajduje się zapis numeru alarmowego: 112, oraz kartoniki do wycięcia z cyframi. Ułóżcie i zapamiętajcie alarmowy numer 112.
    /uploads/5eda529a2d719/newses/378/content/9_czerwiec_karta_3.docx
  2. Na koniec proponuję zabawę ruchowo – ortofoniczną: ,,Jedzie policja, karetka, straż pożarna” – dziecko udaje jazdę samochodem wydając przy tym długie i krótkie dźwięki: ,,ijo, ijo, ijo; eeoo,eeoo,eeoo”.