Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Na polu" - zajęcia edukacyjne

Witajcie kochani, dziś zapraszam na ostatnie zajęcia z zakresu wiejskiego gospodarstwa. Zaczniemy od ćwiczeń słuchowych. Posłuchajcie rymowanki Małgorzaty Strzałkowskiej i spróbujcie ją powtórzyć:
Ura-bura, leci chmura,
indor w chmurę daje nura,
koloruje sznur korali
i w górali nimi wali,
trach!

Wiecie, jak wygląda praca rolnika: cały dzień pracuje w gospodarstwie doglądając zwierząt albo spędza czas na polu siejąc zborze, sadząc krzewy, drzewka, orząc pole. Kiedyś pracował swoimi rękoma, dziś w wielu pracach pomagają mu maszyny, które ciągnie traktor.

Wybierzmy się na wycieczkę, by poznać pracę rolnika. Posłuchajcie pewnej opowieści ruchowej – naśladujcie wszystkie czynności i zwierzęta, o których usłyszycie:
„W wiejskiej zagrodzie” – Emilia Raczek
W wiejskiej zagrodzie praca wre od świtu. Gospodarz skoro świt wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mieszał pasze dla świnek. Następnie poszedł do stajni, gdzie wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie czekały na niego już krowy. Stały i mruczały, a on najpierw nakarmił je i pognał na zieloną łączkę. Następnie gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zabronował całe pole równiutko, rządek przy rządku. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać z miejsca na miejsce bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Zbliżał się wieczór, więc szybciutko poszedł po krowy na łąkę, by przygonić je z powrotem do obory. Wieczorem po kolacji mógł nareszcie odpocząć.

W ramach odpoczynku zapraszam na bardzo ciekawy film edukacyjny ze Skrzatem Borówką, w którym dowiecie się wielu ciekawych informacji na temat pola:

https://www.youtube.com/watch?v=nWS6MHbPJz4

Jeśli widzieliście praca rolnika na polu jest bardzo ważna. To dzięki niemu mamy zboża, a z nich chlebek i bułeczki, a także warzywa i owoce, o które dba kilka miesięcy właśnie rolnik. Jeśli oglądaliście filmik do końca, to wy również, jak i dzieci z filmiku możecie zrobić swoje własne pole. Ciekawe jak będzie wyglądało, i co na nim posadzicie:)

Czas na zabawę ruchowo – naśladowczą. Czary mary hokus pokus zamieniam Was w gospodarza, który musi zadbać o swoje zwierzęta: kurkom sypiemy ziarno; krówki wyprowadzamy na łąkę; świnkom mieszamy paszę w wielkim wiadrze; konikowi dajemy sianko, wsiadamy na jego grzbiet i jedziemy na przejażdżkę kląskając wesoło raz wolno – jadąc pod górkę, a następnie szybko – zjeżdżając z górki.

Na zakończenie proponuję zabawę w tworzenie rymów. W karcie 1  zamieściłam kilka rymujących się obrazków. Spróbujcie je połączyć w pary, tak aby ich nazwy się rymowały.
Mam nadzieję, że świetnie się bawiliście.
Do zobaczenia jutro.