"Na polu - zajęcia edukacyjne
Witam dzieci i rodziców. Oto propozycje zabaw i aktywności na dzisiejszy dzień:
- Na początek chciałabym przypomnieć dzieciom piosenkę „Ogrodowe skrzaty” (proszę wpisać w wyszukiwarkę Ogrodowe skrzaty), śpiewaliśmy ją więc może niektórzy jeszcze pamiętają. Zaśpiewajcie razem z rodzicami i pokazujcie jeśli pamiętacie co robiliśmy w czasie śpiewania.
Ogrodowe skrzaty długie brody mają pokazujemy „długie brody”
grzecznym przedszkolakom nisko się kłaniają. kłaniamy się
Ref. Ram,pam,pam klaszczemy
ram,pam,pam
ram,pam pam ,pam
i ja też kłaniam się nisko Wam. kłaniamy się
Ogrodowe skrzaty
czarne butki mają wysuwamy raz lewą raz prawą nogę
do wspólnej zabawy
wszystkich zapraszają. pokazujemy na osoby obok nas
Ref. Tup,tup,tup tupiemy
tup,tup,tup
tup,tup,tup,tup
tup tak jak Skrzaty i obrót zrób. robimy obrót
- Teraz praca z obrazkiem. Przyjrzyjcie się obrazkom i spróbujcie powiedzieć czym się różnią? Czy na pierwszym obrazku widać dużo warzyw? Jeżeli nie to jak myślicie dlaczego? Co robią osoby na 1 obrazku?(już kiedyś oglądaliście ten obrazek więc należy sobie przypomnieć). A czy na drugim obrazku widać dużo warzyw? Jeżeli tak to jak myślicie dlaczego? Co trzeba zrobić żeby w ogrodzie wyrosło dużo warzyw?
/uploads/5eda529a2d719/newses/20/content/1_03.04.docx [.docx, 174.50 kB]
- Czas na gimnastykę:
- Dziecko chodzi po pokoju (może też powoli biegać) na hasło STOP (lub klaśnięcie) staje bez ruchu - powtarzamy kilka razy
- Kładziemy poduszkę na podłodze, dziecko chodzi na czworakach wokół poduszki, na hasło STOP(lub klaśnięcie) siada na poduszce, krzyżuje nogi, prostuje nogi i ponownie krzyżuje a następnie wstaje i ponownie chodzi – powtarzamy kilka razy
- Kładziemy 2 małe poduszki bądź maskotki na podłodze, dziecko stara się przez nie przeskoczyć
- Dziecko bierze piłkę chodzi (lub powoli biega) po pokoju na hasło STOP (lub klaśnięcie) staje, podrzuca piłkę do góry i próbuje złapać – powtarzamy kilka razy
- Dziecko siada w siadzie skrzyżnym, piłkę trzyma oburącz, ręce do góry wyprostowane i skłon do przodu – rodzicu zwracaj uwagę żeby plecy były proste a pupa nie odrywała się od podłogi
- „Praca rolnika” – zabawa naśladowcza. Proszę rodziców o czytanie tekstu a zadaniem dziecka będzie naśladowanie wymienionych czynności( np. budzenie się-przeciąganie, chodzenie, rozglądanie się, jedzenie) i naśladowanie zwierząt( świnie, krowy).
W wiejskiej zagrodzie
Emilia Raczek
W wiejskiej zagrodzie praca wre od świtu. Gospodarz skoro świt wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mieszał paszę dla świnek. Następnie poszedł do stajni, gdzie wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie czekały na niego już krowy. Stały i muczały, a on najpierw nakarmił je i pognał na zieloną łączkę.
Następnie gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował całe pole równiutko, rządek przy rządku. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać z miejsca na miejsce bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Wieczorem po kolacji mógł nareszcie odpocząć.
- Karty pracy – w załączniku 2 karty pracy, myślę, że świetnie sobie z nimi poradzicie. Przy pierwszej karcie jeżeli macie Państwo możliwość wydrukowania proszę aby dziecko pokolorowało rzecz(zwierzę) która nie pasuje. Jeżeli nie macie możliwości wydrukowania zadaniem dziecka będzie wskazać tą rzecz (zwierzę).
/uploads/5eda529a2d719/newses/20/content/2_3.04.docx [.docx, 230.03 kB]