Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Mój przyjaciel pies i kot" - zajęcia edukacyjne

 Kochani!

Przed nami tydzień zajęć dotyczący zwierząt. Waszym zadaniem będzie nauka wiersza „Szczeniątka” na pamięć.

„Szczeniątka” E. Szelburg – Zarembina

Bez liku

Jest szczeniątek w koszyku.

Jedno – podobne do matki.

Drugie – ma białe łatki.

Trzecie – czarne jak wronka.

Czwarte – bez ogonka.

Podpalanych dwoje.

A ostatnie, to najmniejsze,

Ono… będzie moje!

Odpowiedzcie na pytania:

Gdzie leżały szczeniątka?

Jak wyglądało pierwsze (drugie, trzecie, czwarte)?

Jak wyglądały dwa pieski?

Co znaczy słowo „podpalane”

Jakie było najmniejsze?

Ile było wszystkich szczeniątek?

 

Powtórzcie wiersz kilka razy – najpierw cicho, potem głośniej, w różnym tempie.

Z pewnością łatwo przyswoicie ten sympatyczny wierszyk.

 

Czas na zabawę ruchową „Kotki piją mleczko”. Dzieci-kociątka klęczą obok swoich misek (wykorzystajcie coś co macie koło siebie), nachylają się i naśladują językiem picie mleka z miski. Na hasło: Kotki na spacer! chodzą na czworakach pomiędzy miskami. Rodzice wydają hasło. Na hasło: Kotki piją mleko! wracają do swoich kółek i dalej naśladują picie mleka.

Otwórzcie teraz link poniżej, który prezentuje literę Z- tak, jak zawsze, w czterech wersjach: mała drukowana litera z, duża drukowana litera z, mała pisana litera z, duża pisana litera z.

 /uploads/5eda529a2d719/newses/451/content/prezentacja_litery_Zz.docx

Jakie znacie słowa, które rozpoczynają się głoską „z”? Wymieńcie kilka.

Zadanie dla was: pokolorujcie ramki wokół nazw przedmiotów, w których nazwach słychać głoskę „z”.

 /uploads/5eda529a2d719/newses/451/content/karta_pracy_-_gloska_z.docx

Teraz matematyka. W karcie pracy policzcie łapki każdego pieska. Narysujcie w kółkach (zbiorach) tyle kropek, ile łap ma każdy piesek.

 /uploads/5eda529a2d719/newses/451/content/karta_pracy-_zbiory_lapy.docx

Na koniec narysujcie swojego psa lub kota. Jeśli nie macie swojego zwierzaka – narysujcie wymarzonego.