"Mój przyjaciel pies i kot" - zajęcia edukacyjne
Kochani!
Przed nami tydzień zajęć dotyczący zwierząt. Waszym zadaniem będzie nauka wiersza „Szczeniątka” na pamięć.
„Szczeniątka” E. Szelburg – Zarembina
Bez liku
Jest szczeniątek w koszyku.
Jedno – podobne do matki.
Drugie – ma białe łatki.
Trzecie – czarne jak wronka.
Czwarte – bez ogonka.
Podpalanych dwoje.
A ostatnie, to najmniejsze,
Ono… będzie moje!
Odpowiedzcie na pytania:
Gdzie leżały szczeniątka?
Jak wyglądało pierwsze (drugie, trzecie, czwarte)?
Jak wyglądały dwa pieski?
Co znaczy słowo „podpalane”
Jakie było najmniejsze?
Ile było wszystkich szczeniątek?
Powtórzcie wiersz kilka razy – najpierw cicho, potem głośniej, w różnym tempie.
Z pewnością łatwo przyswoicie ten sympatyczny wierszyk.
Czas na zabawę ruchową „Kotki piją mleczko”. Dzieci-kociątka klęczą obok swoich misek (wykorzystajcie coś co macie koło siebie), nachylają się i naśladują językiem picie mleka z miski. Na hasło: Kotki na spacer! chodzą na czworakach pomiędzy miskami. Rodzice wydają hasło. Na hasło: Kotki piją mleko! wracają do swoich kółek i dalej naśladują picie mleka.
Otwórzcie teraz link poniżej, który prezentuje literę Z- tak, jak zawsze, w czterech wersjach: mała drukowana litera z, duża drukowana litera z, mała pisana litera z, duża pisana litera z.
/uploads/5eda529a2d719/newses/451/content/prezentacja_litery_Zz.docx [.docx, 420.36 kB]
Jakie znacie słowa, które rozpoczynają się głoską „z”? Wymieńcie kilka.
Zadanie dla was: pokolorujcie ramki wokół nazw przedmiotów, w których nazwach słychać głoskę „z”.
/uploads/5eda529a2d719/newses/451/content/karta_pracy_-_gloska_z.docx [.docx, 763.19 kB]
Teraz matematyka. W karcie pracy policzcie łapki każdego pieska. Narysujcie w kółkach (zbiorach) tyle kropek, ile łap ma każdy piesek.
/uploads/5eda529a2d719/newses/451/content/karta_pracy-_zbiory_lapy.docx [.docx, 187.07 kB]
Na koniec narysujcie swojego psa lub kota. Jeśli nie macie swojego zwierzaka – narysujcie wymarzonego.