"Lekarz" - zajęcia edukacyjne
Witam serdecznie w piątkowy poranek.
- Na początek zabawa „Chorobowe zgadywanki”. Rodzic czyta zdanie, dzieci naśladują odgłos karetki mówiąc np. ue, ua, eo itd.
Dziś karetką pojedziemy- ue, ue, ue.
Może komuś pomożemy- ua, ua, ua.
Kto najbardziej chory jest?- eo, eo, eo.
Mały kotek, duży pies?- eu, eu, eu.
Kto Katarek duży ma- ai, ai, ai.
A kto kicha tak jak ja- ae, ae, ae.
Kogo boli głowa?- oa, oa, oa.
Kto się przed lekarzem chowa?- ou, ou, ou.
Kto lekarstwa nie chce brać?- ie, ie, ie.
Kto chce w łóżku długo spać?- iu, iu, iu.
A kto zawsze zdrowy jest,- ye, ye, ye.
Co dzień chce warzywa jeść- yo, yo, yo.
- Posłuchajcie wiersza „U pana doktora”
U pana doktora
Maria Terlikowska
Przed drzwiami pana doktora
czeka kolejka dość spora.
Pawełka boli brzuszek
Marek skaleczył paluszek.
Dorotka także jest chora,
bo bardzo kaszle od wczoraj.
Małgosię wciąż boli głowa
Lalka także nie jest zdrowa.
Wchodzi Pawełek. No śmiało!
Badanie nie będzie bolało.
Trzeba otworzyć buzię raz – dwa,
Pokazać język, powiedzieć a – a – a.
Oddychać, stanąć na wadze,
potrzymać termometr – i już.
Więc płakać nikomu nie radzę –
Chyba, że jesteś tchórz.
Pan doktor zna różne sposoby,
żeby przepędzić choroby,
– przepiszę ci proszki, Pawełku,
różowe w niebieskim pudełku.
Pan doktor smaruje palec
śmiesznym lekarstwem fioletowym
– Bolało Marku? – Prawie wcale.
I palec Marka będzie zdrowy.
A co dla kaszlącej Dorotki?
Syrop. Naprawdę słodki.
Małgosia pójdzie na naświetlanie.
A lalka? Czy nic nie dostanie?
Prawda, lalka jest trochę blada...
Ale Małgosia sama ją zbada.
Przecież Małgosia pamięta,
Jak doktor bada pacjenta.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Na co chorowały dzieci w wierszu?; Kogo dzieci poprosiły o pomoc?; Jak nazywa się lekarz, który bada dzieci?; Czy dzieci samo mogą iść do lekarza?; Dlaczego?; Kto to jest pacjent?; Jak nazywa się osoba, która pomaga lekarzowi?; Czy dzieci same mogą zażywać lekarstwa?
/uploads/5eda529a2d719/newses/74/content/12.06_zalacznik_nr_1_-_obrazek.docx [.docx, 80.06 kB]
- Czas na zabawę ruchową „Jedzie karetka”.
Do tej zabawy najlepiej zaprosić rodzeństwo bądź oboje Rodziców. Przed rozpoczęciem zabawy dziecko naśladuje sygnał karetki pogotowia. Pytamy czy dziecko wie, kiedy karetka pogotowia włącza sygnał?(kiedy jedzie do chorego lub nagłego wypadku) A co powinni zrobić kierowcy, kiedy usłyszą ten sygnał? (kierowcy powinni zjechać z drogi, zatrzymać się i ułatwić przejazd karetce.) Dziecko bierze kierownicę-zabawkę lub krążek, może również udawać, że trzyma kierownicę. Rodzice, rodzeństwo swobodnie poruszają się po pokoju, naśladują jazdę samochodem. Gdy usłyszą dźwięk sygnału karetki pogotowia, który naśladuje dziecko wszystkie samochody zjeżdżają na bok i zatrzymują się, aby karetka mogła swobodnie przejechać. Możemy zamieniać się rolami.
- Teraz proponuję zabawę dydaktyczną „Czego potrzebuje lekarz?”. Przyjrzyj się obrazkom z załącznika i wskaż te które kojarzą się z pracą lekarza.
/uploads/5eda529a2d719/newses/74/content/12.06_zalacznik_nr_2_-_lekarz.docx [.docx, 1.03 MB]
- Zachęcam do wykonania wspólnie z Rodzicem apteczki – szablon i przybory do wydrukowania i wycięcia w załączniku.
/uploads/5eda529a2d719/newses/74/content/12.06_zalacznik_nr_3_-_apteczka.docx [.docx, 956.94 kB]
- Na koniec karta pracy
/uploads/5eda529a2d719/newses/74/content/12.06_zalacznik_nr_4_-_karta_pracy.docx [.docx, 149.17 kB]
Miłej zabawy i udanego weekendu.