"Księgi, książki, książeczki" - zajęcia edukacyjne
Witam po pierwszym majowym weekendzie. Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci i chętni do zadań i zabaw. W tym tygodniu naszym głównym tematem będą książki. Zanim jednak zaczniemy przypominam o higienie - pamiętajcie przede wszystkim o częstym myciu rąk.
/uploads/5eda529a2d719/newses/45/content/zalacznik_nr_1_-_higiena.docx [.docx, 340.43 kB]
- Rozpoczniemy gimnastyką :
- ,,Bocian na łące” - dziecko biega swobodnie po pokoju. Na ustalony wcześniej sygnał przyjmuje pozycję bociana – staje na jednej nodze, drugą nogę ma zgiętą w kolanie, ramiona rozłożone na boki. Stara się stać w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie zaczyna biegać.
- ,,Żabki na łące”- dziecko naśladuje skoki żab. Na ustalony wcześniej sygnał siada w siadzie skrzyżnym i naśladuje rechot żab. Na kolejny sygnał ponownie skacze po sali.
- ,,Biedronki” – dziecko chodzi na czworakach po pokoju – udaje biedronkę. Na ustalony wcześniej sygnał kładzie się na plecach – macha rękoma i nogami.
- Proponuję teraz zabawę usprawniającą narządy mowy w oparciu o wiersz Grażyny Wasilewicz
Niejadek
Grażyna Wasilewicz
Uparł się Grześ: „Nie będę jeść”.
(nabieramy powietrza pod dolną i górną wargę)
Zacisnął usta,
(wciągamy wargi do jamy ustnej)
wydął policzki.
(nabieramy powietrza w policzki i krótko przytrzymujemy)
„Nie zadowolą mnie nawet pierniczki”. Język zamlaskał,
(mlaskamy językiem)
był rozzłoszczony
(marszczymy brwi, robimy rozzłoszczona minkę)
„Jestem już bardzo wyposzczony”. Dreptał nerwowo po całej buzi
(przesuwamy czubkiem języka po zębach, mając zamknięte usta)
„Niech wargi ktoś do otwarcia zmusi.
(ściągamy i wysuwamy zaciśnięte wargi)
Chcę jeść i basta!” – tak się wysilił,
(wypychamy językiem dolna wargę wewnątrz jamy ustnej)
że się przecisnął
(przeciskamy język przez zaciśnięte wargi na zewnątrz)
i usta rozchylił.
(wysuwamy do przodu rozchylone wargi)
- Kolejna propozycja to prezentacja różnego rodzaju książek- tutaj proszę o pomoc Rodziców. Proszę zgromadzić kilka książek takich jakie macie Państwo w domu – dla dorosłych, dla dzieci, albumy, przewodniki, podręczniki starszego rodzeństwa. Oglądamy z dzieckiem książki i omawiamy , możemy zadać pytania: dla kogo są przeznaczone te książki?, jak wyglądają?, czym się różnią?; dlaczego należy czytać książki?
- Czas na zabawę ruchową „Książka na półkę!”. Rodzic puszcza muzykę, dziecko chodzi lub biega po pokoju. Na przerwę w muzyce Rodzic mówi hasło: Książka na półkę! Dziecko biegnie we wcześniej umówione miejsce i staje wyprostowane.
- Do kolejnej zabawy ponownie będą potrzebne książki, tym razem kilka dużych i małych (po 4-5 sztuk). Wyznaczamy miejsce na duże książki np. kanapa i miejsce na małe książki np. stół. Zadaniem dziecka jest posegregowanie książek według wielkości. Gdy wykonają już to zadanie przeliczają książki. W załączniku przygotowałam ilustracje książek dużych i małych i stronę z półkami. Po wydrukowaniu prosiłabym Rodziców o wycięcie książek a zadaniem dziecka jest przyklejenie książek na odpowiednich półkach.
/uploads/5eda529a2d719/newses/45/content/zalacznik_nr_2_-_karty_pracy.docx [.docx, 108.96 kB]
Udanej zabawy.