Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Księgi, książki, książeczki" - zajęcia edukacyjne

Witam po pierwszym majowym weekendzie. Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci i chętni do zadań i zabaw. W tym tygodniu naszym głównym tematem będą książki. Zanim jednak zaczniemy przypominam o higienie - pamiętajcie przede wszystkim o częstym myciu rąk.

/uploads/5eda529a2d719/newses/45/content/zalacznik_nr_1_-_higiena.docx

  1. Rozpoczniemy gimnastyką :
  • ,,Bocian na łące” - dziecko biega swobodnie po pokoju. Na ustalony wcześniej sygnał przyjmuje pozycję bociana – staje na jednej nodze, drugą nogę ma zgiętą w kolanie, ramiona rozłożone na boki. Stara się stać w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie zaczyna biegać.
  • ,,Żabki na łące”- dziecko naśladuje skoki żab. Na ustalony wcześniej sygnał siada w siadzie skrzyż­nym i naśladuje rechot żab. Na kolejny sygnał ponownie skacze po sali.
  • ,,Biedronki” – dziecko chodzi na czworakach po pokoju – udaje biedronkę. Na ustalony wcześniej sygnał kładzie się na plecach – macha rękoma i nogami.

 

  1. Proponuję teraz zabawę usprawniającą narządy mowy w oparciu o wiersz Grażyny Wasilewicz

Niejadek

Grażyna Wasilewicz

Uparł się Grześ: „Nie będę jeść”.

(nabieramy powietrza pod dolną i górną wargę)

Zacisnął usta,

(wciągamy wargi do jamy ustnej)

wydął policzki.

(nabieramy powietrza w policzki i krótko przytrzymujemy)

„Nie zadowolą mnie nawet pierniczki”. Język zamlaskał,

(mlaskamy językiem)

był rozzłoszczony

(marszczymy brwi, robimy rozzłoszczona minkę)

„Jestem już bardzo wyposzczony”. Dreptał nerwowo po całej buzi

(przesuwamy czubkiem języka po zębach, mając zamknięte usta)

„Niech wargi ktoś do otwarcia zmusi.

(ściągamy i wysuwamy zaciśnięte wargi)

Chcę jeść i basta!” – tak się wysilił,

(wypychamy językiem dolna wargę wewnątrz jamy ustnej)

że się przecisnął

(przeciskamy język przez zaciśnięte wargi na zewnątrz)

i usta rozchylił.

(wysuwamy do przodu rozchylone wargi)

 

  1. Kolejna propozycja to prezentacja różnego rodzaju książek- tutaj proszę o pomoc Rodziców. Proszę zgromadzić kilka książek takich jakie macie Państwo w domu – dla dorosłych, dla dzieci, albumy, przewodniki, podręczniki starszego rodzeństwa. Oglądamy z dzieckiem książki i omawiamy , możemy zadać pytania: dla kogo są przeznaczone te książki?, jak wyglądają?, czym się różnią?; dlaczego należy czytać książki?

 

  1. Czas na zabawę ruchową „Książka na półkę!”. Rodzic puszcza muzykę, dziecko chodzi lub biega po pokoju. Na prze­rwę w muzyce Rodzic mówi hasło: Książka na półkę! Dziecko biegnie we wcześniej umówione miejsce i staje wyprostowane.

 

  1. Do kolejnej zabawy ponownie będą potrzebne książki, tym razem kilka dużych i małych (po 4-5 sztuk). Wyznaczamy miejsce na duże książki np. kanapa i miejsce na małe książki np. stół. Zadaniem dziecka jest posegregowanie książek według wielkości. Gdy wykonają już to zadanie przeliczają książki. W załączniku przygotowałam ilustracje książek dużych i małych i stronę z półkami. Po wydrukowaniu prosiłabym Rodziców o wycięcie książek a zadaniem dziecka jest przyklejenie książek na odpowiednich półkach. 

/uploads/5eda529a2d719/newses/45/content/zalacznik_nr_2_-_karty_pracy.docx

 

Udanej zabawy.