Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Książki na półce" - zajęcia edukacyjne

Dzień dobry w czwartkowy poranek. Oto propozycje zabaw i aktywności na dzisiejszy dzień:

  1. Na początek rymowanka o książkach, powtórzcie ją kilka razy w różny sposób: cicho-głośno; szybko-wolno; z klaskaniem albo tupaniem lub według własnego pomysłu:

Książki i książeczki – wszyscy je czytają.

Dużo przyjemności wszystkim one dają.

  1. Teraz proponuję zabawę dydaktyczną „Układamy książki na półkach”. W załączniku obrazek regału z książkami, Rodzicu proszę wskazać dziecku które książki leżą na najwyższej półce (wysoko), a które na najniższej(nisko).

/uploads/5eda529a2d719/newses/48/content/zalacznik_nr_1_-_regaly.docx

Teraz proszę zgromadzić kilka książek i podejść z dzieckiem do regału albo szafki z półkami. Dziecko wybiera książkę a Rodzic kieruje do dziecka polecenie np. „Połóż książkę wysoko”, „Połóż książkę nisko”, „Połóż książkę na środkowej półce”. Można użyć też zabawek zamiast książek, ważne żeby dziecko kładło daną rzecz wysoko lub nisko i rozumiało te pojęcia. W załączniku obrazek regału z książkami, proszę  karta pracy, zadaniem dziecka jest pokolorować zabawki na półkach.

/uploads/5eda529a2d719/newses/48/content/07.05_2.docx

  1. Kolejna propozycja to ruchowa interpretacja wiersza „Książeczka” Krystyny Pac – Gajewskiej. Rodzic czyta tekst a dziecko wykonuje ruchy.


W książeczce płynie rzeczka (wykonanie rękami ruchu fal)
w książeczce szumi las. (naśladowanie kołyszących się drzew)
W prześlicznych tych książeczkach
tysiące przygód masz. (naśladowanie oglądania książki)
Książeczka cię powiedzie (marsz)
na strome szczyty skał, (składanie rąk nad głową)
z niej możesz się dowiedzieć,
gdzie niedźwiedź zimą spał. (ułożenie głowy na rękach, jak do snu)
Jak świerszczyk grał na skrzypcach, (naśladowanie gry na skrzypcach)
jak morzem płynął śledź, (wysunięcie rąk do przodu)
i co robiła Wikcia, (wzruszenie ramion)
by same piątki mieć. (pokazanie całej dłoni)
Lecz chroń i szanuj książki (grożenie palcem)
i kartek nie drzyj też,
wpierw dobrze umyj rączki, (naśladowanie mycia rąk)
a potem książki bierz. (ruch rozkładania książki)

 

  1. Przypomnijmy sobie teraz kształty. Proszę żeby dziecko wzięło do ręki (prostokątną lub kwadratową) książkę, przyjrzało się jej i powiedziało jaki ma kształt. Można poprosić dziecko aby spróbowało namalować taki kształt na kartce. Dla ułatwienia w załączniku kształty oraz karty pracy.

/uploads/5eda529a2d719/newses/48/content/Zalacznik_nr_3-_ksztalty.docx

  1. Na koniec proponuję ćwiczenie rytmiczno-zręcznościowe. Dziecko biega po pokoju z małą książką w ręku(może też być piłka lub maskotka). Na klaśnięcie Rodzica (lub inny ustalony wcześniej znak) dziecko przekłada książkę (piłkę lub maskotkę) pod lewą nogą następnie pod prawą nogą.

 

Życzę miłej zabawy i do jutra.