"Kącik książki" - zajęcia edukacyjne
Witam w piątek, przed nami weekend czyli przypomnijcie sobie jakie dni? – oczywiście sobota i niedziela.
- Na początek „bajkowe” zagadki, w załączniku ilustracje postaci- bohaterów zagadek.
- Jakie imiona
mają braciszek i siostrzyczka.
Którzy w lesie spotkali,
chatkę zrobioną z pierniczka? - Jaka to dziewczynka
ma roboty wiele,
a na pięknym balu
gubi pantofelek? - Ta dziewczynka wilka spotkała
w lesie, ona dla babci lekarstwa niesie. - Chłopiec z bajki znany,
z drewna wystrugany.
Kiedy kłamał w głos
strasznie rósł mu nos.
/uploads/5eda529a2d719/newses/49/content/08.05_1.docx [.docx, 349.99 kB]
- Teraz chciałabym żebyście porozmawiali z Rodzicami na temat zasad korzystania z książek. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Jak należy dbać o książki? Czy można wyrywać kartki z książek? Co należy zrobić kiedy książka jest stara i podarta?
W załączniku kilka najważniejszych zasad o których warto pamiętać.
/uploads/5eda529a2d719/newses/49/content/08.05_2.docx [.docx, 260.44 kB]
- Czas na ćwiczenia gimnastyczne:
- łapiemy motyle – dziecko biega po pokoju udając, że łapie motyle;
- bocian – dziecko biega po pokoju, na hasło Rodzica: „bocian” zatrzymuje się, staje na jednej nodze i próbuje utrzymać równowagę;
- wesoła biedronka – dziecko chodzi na czworakach, na hasło Rodzica: „wesoła biedronka” kładzie się na plecach, unosi ramiona i nogi do góry;
- żabka – rozkładamy w pokoju skakankę (jeżeli nie macie Państwo skakanki można rozłożyć pasek z kilku pociętych gazet czy kartek papieru), dziecko przeskakuje obunóż wzdłuż skakanki, raz z jednej strony raz z drugiej.
- Dzisiaj utrwalimy sobie pojęcia wysoko-nisko. Proszę Rodzica aby zgromadził kilka przedmiotów w dwóch kolorach (np. klocek, maskotka, autko w kolorze niebieskim a zeszyt, piłka, kubek w kolorze czerwonym). Zadaniem dziecka będzie położenie przedmiotów według poleceń Rodzica np. wszystkie niebieskie przedmioty wysoko na półce a czerwone nisko. Można przeliczać przedmioty najpierw niebieskie, później czerwone, porównać czy jest ich tyle samo. W załączniku karta pracy, jeżeli nie macie Państwo możliwości aby ją wydrukować zadaniem dziecka będzie wskazać najwyższą i najniższą półkę, przeliczyć książki na każdej półce i wskazać półkę z największą ilością książek.
/uploads/5eda529a2d719/newses/49/content/08.05_3.docx [.docx, 103.09 kB]
Życzę udanej zabawy i miłego weekendu.