"Dzieci na świecie" - zajęcia edukacyjne
Witajcie kochani.
- Dziś zaczniemy od zabawy słuchowej, pt.: ,,Podziel imiona na sylaby”. Ciekawa jestem, ile imion kolegów i koleżanek z przedszkola pamiętacie. Podzielcie je na sylaby wyklaskując, podskakując i tupiąc w podłogę.
- A teraz posłuchajcie uważnie wiersza Doroty Gellner, pt.: ,,Jestem duży”:
Jestem duży!
Byłem mały.
Wróżki mnie zaczarowały!
Jakie wróżki?
Dobre wróżki!
I urosły moje nóżki,
i urosły moje ręce,
włosów też mam chyba więcej.
Patrzcie, jak urosłem cały,
chociaż byłem taki mały.
Odpowiedzcie na pytania: Jakie dziecko było najpierw? Co stało się potem? Jakie części ciała urosły?
W karcie nr 1 zamieściłam ilustracje przedstawiające noworodki, dzieci w wieku przedszkolnym oraz dorosłe osoby z różnych stron świata. Uporządkujcie obrazki, posługując się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.
/uploads/5eda529a2d719/newses/374/content/3_czerwiec_karta_1.docx [.docx, 91.54 kB]
- Zapraszam do zabawy ruchowej, podczas której na pewno będziecie mieć wiele radości ,,Rób tak – nie rób tak”. Do zabawy zapraszamy całą rodzinkę. Jedna osoba stoi przed resztą domowników, wykonuje dowolny ruch mówiąc: ,,Rób tak!” – pozostali powtarzają dany ruch. Jeśli natomiast osoba, która pokazuje ruch powie: ,,Nie rób tak!” – reszta staje bez ruchu.
- Pozostańmy jeszcze wszyscy razem. Poproszę, aby dziecko przyniosło misia, który będzie przekazywał wiadomość do każdego z członków rodziny. Usiądźcie blisko siebie i zaczynamy. Zabawę rozpoczyna mama, trzymając misia w ręku i mówiąc jakąś miłą rzecz o osobie, do której się zwraca: ,,Miś mi powiedział, że… np.: umiesz budować z klocków wspaniałe budowle; że jesteś najlepszą mamą na świecie; że kochasz mnie bardzo mocno; że jesteś już duży i wiele potrafisz”, itp. Osoba do której skierowane były miłe słowa odpowiada ,,Dziękuję”, bierze misia i mówi coś miłego kolejnemu domownikowi. Zabawa kończy się, jak braknie Wam pomysłów na miłe słowa.
- Mamo, tato, siostrzyczko, braciszku dziecko tak świetnie się z Wami bawi, zostańcie z nim na jeszcze jedną zabawę, pt.: ,,Stoi Różyczka”.
Domownicy tworzą koło, a do środka wchodzi jako pierwszy nasz przedszkolak. Wszyscy chodzą po obwodzie koła mówiąc:
Stoi Różyczka w czerwonym wieńcu,
my się kłaniamy jako książęciu.
Ty, Różyczko, dobrze wiesz,
dobrze wiesz, dobrze wiesz,
kogo kochasz, tego bierz,
tego bierz!
Po skończonej rymowance dziecko wybiera jedną osobę, która zajmuje jej miejsce. Powtarzamy zabawę do momentu, aż wszyscy będą Różyczką.
- Zachęcam do nauki wierszyka na pamięć. Recytując, ilustrujcie go następującymi ruchami:
Jestem duży! – wyciągamy ręce nad głowę
Byłem mały. – trzymamy dłonie nad podłogą
Wróżki mnie zaczarowały! – wykonujemy ruch czarowania
Jakie wróżki? – dziwimy się, rozkładając ręce na boki
Dobre wróżki! – kiwamy głową
I urosły moje nóżki, – wskazujemy swoje nogi
i urosły moje ręce, – wskazujemy swoje ręce
włosów też mam chyba więcej. – dotykamy rękami swoich włosów
Patrzcie, jak urosłem cały, – pokazujemy swoją postać od głowy do stóp
chociaż byłem taki mały. – zbliżamy dłonie do siebie
- Na zakończenie proponuję wykleić kawałkami kolorowego papieru, lub bibuły zabawkę, którą można się bawić z kolegami lub koleżankami – piłkę (karta nr 2).
/uploads/5eda529a2d719/newses/374/content/3_czerwiec_karta_2.docx [.docx, 39.44 kB]
Na dziś, to już koniec propozycji zabaw. Zapraszamy jutro.