Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Czerwony Kapturek" - zajęcia edukacyjne

Witam Was serdecznie w kolejnym, bajkowym dniu. Na początku, spróbujcie na podstawie przeczytanej przez rodzica zagadki, odgadnąć, o jakiej bajce będziemy dziś rozmawiali. Mała, grzeczna dziewczynka, wilka spotkała w lesie. Ma czerwoną czapeczkę, Babci lekarstwa niesie.

Czy już wiecie, drogie dzieci, jaka to jest bajka? Tak, to jest bajka pt. “Czerwony Kapturek”. Wysłuchajcie teraz tej bajki.

Po wysłuchaniu bajki, odpowiedzcie Rodzicom na pytania: Jakie postacie występowały w bajce?Dlaczego dziewczynka szła do babci?Kogo Czerwony Kapturek spotkał w lesie?Czy Czerwony Kapturek był posłuszny swojej mamie?Kto uratował Babcię i Czerwonego Kapturka?Czy Wilk miał dobre zamiary wobec dziewczynki i jej babci?Czy wolno rozmawiać z nieznajomymi? Czy wolno brać od nich prezenty? (dlaczego?)Które postacie w bajce są dobre, czyli pozytywne, a które złe, czyli negatywne? (dlaczego?).

Po rozmowie z Rodzicami, zachęcam do ułożenia historyjki obrazkowej (załącznik nr 1). Poproście rodziców o wydrukowanie obrazków, następnie wytnijcie je i przyklejcie na kartce w odpowiedniej kolejności. Spróbujcie samodzielnie, na podstawie ilustracji opowiedzieć rodzicom bajkę.
Teraz czas na odrobinę ruchu. Poproście rodzica o przeczytanie poniższego opowiadania, a następnie w trakcie słuchania, wykonujcie odpowiednie czynności, które pokazuje rodzic. Mała dziewczynka w czerwonym kapturku szła do babci przez las. (marsz w miejscu) W ręku trzyma koszyczek ze smakołykami (machanie ręką wzdłuż ciała). Rozgląda się (poruszanie głową w stronę prawą i lewą) i widzi wysokie drzewa (stanie na pacach) oraz niskie krzaki (kucanie). Dziewczynka obserwuje ptaki, które wirują nad jej głową (naśladowanie lotu ptaków). Czerwony Kapturek robi bukiet, zrywając kolorowe i pachnące kwiatki (skłony do przodu i naśladowanie zbierania kwiatów). Nagle zza drzewa wyskoczył wilk. (podskoki obunóż), dziewczynka zaczęła uciekać (bieg w miejscu). Całe szczęście udało jej się ukryć w bezpiecznym miejscu (przysiad z głową między nogami), wilk nie mógł jej odnaleźć.
Kolejną zabawą, będzie zabawa matematyczna “Ile jabłuszek mam w koszyczku?” (załącznik nr 2). Wytnijcie obrazki, a następnie kolejno wkładajcie do koszyczka jabłuszka. Przeliczcie, ile jest wszystkich jabłek? Następnie, wyjmijcie wszystkie jabłka i włóżcie do koszyka tylko dowolną ilość jabłek  (np. 3). Teraz dołóżcie 2 kolejne jabłka? Rodzic zadaje dziecku pytanie: Ile jest teraz w koszyczku jabłek? Dziecko próbuje policzyć i ułożyć działanie matematyczne, rodzic zapisuje działanie na kartce. Jak myślicie, ile należy dołożyć jabłek, żeby w koszyczku znalazło się 10 jabłek? Zabawę tę można modyfikować, za każdym razem wkładając do koszyka inną ilość jabłek. Na zakończenie, zapraszam Was do wykonania pracy plastycznej. Zadaniem dziecka jest namalować farbami lub narysować kredkami portret Czerwonego Kapturka.
Na dziś to już wszystko. Do jutra!