,,Co jeździ, lata, pływa?" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry. Witam Was serdecznie. Oto propozycje zabaw na dzisiejszy dzień:
- „Czym jedziemy na wakacje?” – Rozwiążcie zagadki:
- Składa się z wagonów i lokomotywy,
Podróż nim to prawie same pozytywy.
Bezpieczny i szybki, gdy po torach gna.
Każdy z was na pewno już odpowiedź zna. (pociąg)
- Pojazd, co ma cztery koła,
Długą drogę przebyć zdoła.
Co zapewnia nam wygodę, nazywamy… (samochodem)
- To maszyna do latania.
Śmigło silnik uruchamia.
Skrzydła niosą go po niebie.
Co to jest? Ja pytam Ciebie. (samolot)
- Mknie przez miasto i jest duży,
Pasażerom swoim służy.
Skasuj bilet kiedy wsiądziesz,
będzie miejsce, to usiądziesz.
Jeszcze tylko podpowiadam,
Każdy numer swój posiada. (autobus)
- Na siodełku sobie siedzisz, no i pedałujesz,
dzięki niemu długi dystans szybko pokonujesz.
Możesz jeździć nim po górach oraz po ulicy,
umieszczamy na nim dzwonek – gdzieś na kierownicy. (rower)
- W karcie nr 1 [.docx, 555.27 kB] przygotowałam dla Was obrazki z różnymi pojazdami. Podajcie nazwy tych przedmiotów, a następnie podzielcie na grupy: to co lata; to co pływa; to co jeździ. Na koniec podzielcie 5 wybranych nazw na sylaby i spróbujcie wyróżnić w nich głoskę początkową.
- Czas na przejażdżkę rowerem. Kładziemy się na plecach, podnosimy do góry obie nogi i naśladujemy ruch pedałowania w rytmie podawanym przez rodzica, recytującego rymowankę: ,,Jedzie rowerek na spacerek, na słoneczko i wiaterek”. Rowerek może jechać w różnym tempie pod górkę – wolno albo z górki – szybko.
- Na zakończenie dzisiejszych zajęć będziemy potrzebować 3 pudełka po zapałkach, kolorowy papier, sztywny karton, klej i nożyczki. Dzieci sklejają pudełka po zapałkach w sposób przedstawiony w karcie nr 2 [.docx, 16.86 kB] . Następnie oklejają całość kawałkami kolorowego papieru, a na koniec przyklejają 4 koła wycięte z grubszego kartonu, pokolorowane na czarno. Na pewno, każde z aut wyszło przepięknie. Udanej zabawy.