"Zwierzęta w gospodarstwie wiejskim" - zajęcia edukacyjne
Kochani wczoraj już trochę mówiliśmy sobie o wsi i gospodarstwie. Dowiedzieliście się, kto mieszka w zagrodzie i kto się tymi zwierzętami zajmuje. Dzisiaj dalej będziemy rozmawiać o zwierzętach. Ale za nim zaczniemy chciałam Was zapytać o Waszą uprawę fasoli: czy rośnie? Jak duża już urosła? Może mielibyście ochotę wysłać nam zdjęcia J?
Pierwsze zadanie, do którego Was zaprosimy to wysłuchanie wiersza. Poproście Rodziców, aby Wam go odczytali.
„Wiejskie życie” Aleksandra Wojtyła
Byłoby dziś znakomicie
lepiej poznać wiejskie życie.
Gdzie stodoła, chlew, obórka,
piesek strzeże tam podwórka.
Gdzie panuje gwar i hałas,
wszyscy chcą cos mówić naraz.
Kurka gdacze, kaczka kwacze,
a tam mała Zosia płacze,
że uciekła jej z podwórka
ulubiona biała kurka.
Ścieżka tam prowadzi wąska,
a przy ścieżce stoi gąska,
która bardzo się dziś złości
i gęganiem płoszy gości.
Napuszają się indyki,
że zbyt głośna ryczą byki.
Krowy pasą się na łące,
obok skaczą dwa zające.
Gdzie już od samego rana
słychać głośny bek barana.
Świnki się taplają w błocie,
koza trawę je przy płocie.
W polu słychać śpiew skowronka,
dużo kropek ma biedronka.
Wokół łąka, pola, las,
tam spokojnie mija czas.
Nieopodal płynie rzeka,
szum jej słychać już z daleka.
A teraz moi mili odpowiedzcie Rodzicom na pytania:
- Gdzie „ na niby” wybierzemy się na wycieczkę?
- Jakie zwierzęta występowały w wierszu? (wymień wszystkie, które udało Ci się zapamiętać)?
Skoro już powtórzyliśmy sobie zwierzęta zapraszam Was do wykonania karty pracy. Przygotujcie nożyczki, klej i kredki. Poproście Rodziców o pomoc.
/uploads/5eda529a2d719/newses/131/content/Karta_pracy_Zwierzeta_w_gospodarstwie.doc [.doc, 261.00 kB]
Teraz zapraszam Was do zabawy słuchowej z Rodzicami „ Policz ile słyszysz”. Potrzebny będzie kubek (garnek, metalowy pojemnik), chustka do zawiązania oczu oraz guziki – 8 sztuk (kulki, ziarna grochu, fasoli etc.). Musicie też przygotować kartki z cyframi od 1 do 8. Rodzic zawiązuje dziecku oczy i wrzuca do kubka odpowiednią liczbę guzików. Zadaniem dziecka jest policzenie ile guzików wpadło do kubka, podanie odpowiedzi. Następnie dziecko odsłania oczy i wyszukuje kartkę z odpowiednim zapisem cyfrowym. Powtórzcie tą zabawę kilka razy. Bardzo ważne jest, aby pojawiła się liczba 8.
Czas na zabawę ruchową. Wykorzystamy do niej kartki z zapisem cyfrowym od 1 do 8, które zrobiliśmy w poprzednim zadaniu. Rodzicu włącz ulubioną muzykę Twojego dziecka i przerywaj ją co jakiś czas pokazując kartkę z cyfrą. Zadaniem dziecka w przerwie jest podskoczenie tyle razy ile wskazuje pokazana przez Rodzica cyfra. Kochani bardzo ważne jest, aby kilak razy pojawiła się Katarka z cyfrą 8. Możecie zmieniać aktywność fizyczną dziecka na przysiady, podskoki na jednej nodze i inne rzeczy, które przyjdą Wam do głowy. Udanej zabawy.
Kolejna zabawa to „ Leniwa ósemka”. Do jej wykonania potrzebny będzie duży karton z narysowaną przez Rodzica cyfrą 8, farba w dowolnym kolorze i samochodzik (mały resorak, który będzie można później umyć). Wylejcie na talerzyk farbę, zamoczcie w niej koła resorka i udawajcie, że narysowana na kartonie cyfra to tor wyścigowy. Niech dziecko kreśli ósemki J
Czas na kartę pracy – powodzenia !
/uploads/5eda529a2d719/newses/131/content/Cyfra_8.doc [.doc, 27.50 kB]