Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Zwierzęta na łące" - zajęcia edukacyjne

Witam Was kochani we wtorkowy poranek. Dziś porozmawiamy o zwierzętach, które możemy spotkać na łące. Mam nadzieję, że wiecie co to takiego łąka? Jeśli nie jesteście pewni obejrzyjcie filmik zamieszczony poniżej.

https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4

na początek proponuję zabawę paluszkową, pewnie świetnie znaną waszym rodzicom pt. „Kosi, kosi łapki”. Dziecko recytuje popularną rymowankę z jednoczesnym dotykaniem kolejnymi palcami ręki prawej palców wskazującego i kciuka ręki lewej.

Kosi (palec mały ręki prawej dotyka kciuka ręki lewej), kosi (kciuk ręki prawej dotyka palca małego ręki lewej), łap- (serdeczny prawy dotyka kciuka lewego), -ki (prawy kciuk dotyka palca lewego serdecznego), poje- (środkowy prawy dotyka kciuka lewego), -dziem do (prawy kciuk dotyka palca środkowego lewego), bab- (wskazujący prawy dotyka kciuka lewego), -ki (kciuk prawy dotyka palca wskazującego lewego) itd., aż do końca wiersza. Całą sekwencję ruchów powtarzamy 3 razy.

Ko/si, /ko/si /łap/ki

Poje/dziem do/ bab/ki/

Bab/ka /da /nam /se/ra

A dzia/dek /ser/wat/ki.

Zapraszam teraz do obejrzenia prezentacji:

https://drive.google.com/file/d/1KRAV2pWr6n_Dge2Kr2IE8BlLyn82X3FP/view?usp=sharing

Spróbujcie zapamiętać, jakie zwierzęta możemy spotkać na łące.

 

Kolejne zadanie dla was. Posłuchajcie wiersza Bożeny Formy pt. „Krecik”, a następnie odpowiedzcie na pytania.

Jestem sobie mały krecik,

chcę by dzieci mnie poznały.

Bardzo miękkie mam futerko,

nim pokryty jestem cały.

Najśmieszniejsze moje łapki,

ciągle ziemię wypychają.

Silne, płaskie, jak łopatki,

zawsze w pracy pomagają.

Swoim ryjkiem bardzo lubię

korytarzy drążyć wiele.

Spulchniać zbite bryły ziemi,

wiercić przejścia i tunele.

Gdy na dworze silne mrozy,

w milej norce, wśród zapasów

siedząc, marzę o przetrwaniu

do wiosennych lepszych czasów.

  • Jak wygląda kret?
  • Gdzie żyje kret?
  • Dzięki czemu może kopać korytarze?
  • Do czego są porównane łapki kreta?
  • Ile łap mają dwa krety?

Teraz pobawimy się z głoską i literą „Ł”. Na początek poszukajcie w domu przedmiotów, których nazwy zaczynają się głoską "Ł".

Kolejne zadanie dla was to wyszukiwanie głoski „Ł” w podanych przez Rodziców wyrazach. Rodzic wypowiada wyrazy zawierające głoskę w na początku, w środku lub na końcu wyrazu według własnego pomysłu. Gdy dziecko usłyszy głoskę "w" wykonuje wcześniej umówiony ruch, np. podnosi się i siada na miejsce. 

Teraz wasza kolej:

  • podzielcie wyraz łapa na sylaby, ile jest sylab (dwie), świetnie;
  • teraz podzielcie wyraz łapa na głoski (ł-a-p-a, 4 głoski), brawo;
  • następnie podzielcie wyraz łapa na głoski i zaznaczcie, która to spółgłoska, która samogłoska (ł-spółgłoska, a-samogłoska, p-spółgłoska, a- samogłoska), super, udało się Wam;

    przyjrzyjcie się teraz literze:

 /uploads/5eda529a2d719/newses/186/content/litera_L.docx

  • Pokaż, litery drukowane i pisane.
  • Napisz palcem na stole literę ł, Ł.
  • Wysyp z pomocą rodziców na talerz np. kasze mannę albo mąkę. Próbuj pisać literę.
  • Wyklej literę ł, Ł z plasteliny.
  • Wykonaj karty pracy.

/uploads/5eda529a2d719/newses/186/content/Litera_L_-_grafomotoryka.pdf

/uploads/5eda529a2d719/newses/186/content/Laka_-_kolorowanka_i_czytanka.pdf

Czas na zabawę matematyczną. „Ile kroków do domu?” – zabawa ruchowa z elementem mierzenia. Dziecko działa w parze z rodzicem. Wykorzystajcie do tej zabawy drewniany klocek. Rodzic z pary turla klocek. Tam, gdzie klocek się zatrzyma, jest ich dom. Dziecko ma zmierzyć odległość za pomocą kroków. Powtórzcie tą zabawę kilka razy.

Przyszła kolej na zabawę plastyczną „Zwierzęta na łące”. Dziecko maluje kredkami pastelowymi dowolne zwierzę/ zwierzęta mieszkające na łące i mające łapy. Następnie dziecko wycina namalowane przez siebie zwierzęta i doklejają je do panoramy łąki.

Ostatnie zadanie to karta pracy – strona nr 6 w książce.

Do zobaczenia jutro!