"Zwierzęta na łące" - zajęcia edukacyjne
Witam Was kochani we wtorkowy poranek. Dziś porozmawiamy o zwierzętach, które możemy spotkać na łące. Mam nadzieję, że wiecie co to takiego łąka? Jeśli nie jesteście pewni obejrzyjcie filmik zamieszczony poniżej.
na początek proponuję zabawę paluszkową, pewnie świetnie znaną waszym rodzicom pt. „Kosi, kosi łapki”. Dziecko recytuje popularną rymowankę z jednoczesnym dotykaniem kolejnymi palcami ręki prawej palców wskazującego i kciuka ręki lewej.
Kosi (palec mały ręki prawej dotyka kciuka ręki lewej), kosi (kciuk ręki prawej dotyka palca małego ręki lewej), łap- (serdeczny prawy dotyka kciuka lewego), -ki (prawy kciuk dotyka palca lewego serdecznego), poje- (środkowy prawy dotyka kciuka lewego), -dziem do (prawy kciuk dotyka palca środkowego lewego), bab- (wskazujący prawy dotyka kciuka lewego), -ki (kciuk prawy dotyka palca wskazującego lewego) itd., aż do końca wiersza. Całą sekwencję ruchów powtarzamy 3 razy.
Ko/si, /ko/si /łap/ki
Poje/dziem do/ bab/ki/
Bab/ka /da /nam /se/ra
A dzia/dek /ser/wat/ki.
Zapraszam teraz do obejrzenia prezentacji:
https://drive.google.com/file/d/1KRAV2pWr6n_Dge2Kr2IE8BlLyn82X3FP/view?usp=sharing
Spróbujcie zapamiętać, jakie zwierzęta możemy spotkać na łące.
Kolejne zadanie dla was. Posłuchajcie wiersza Bożeny Formy pt. „Krecik”, a następnie odpowiedzcie na pytania.
Jestem sobie mały krecik,
chcę by dzieci mnie poznały.
Bardzo miękkie mam futerko,
nim pokryty jestem cały.
Najśmieszniejsze moje łapki,
ciągle ziemię wypychają.
Silne, płaskie, jak łopatki,
zawsze w pracy pomagają.
Swoim ryjkiem bardzo lubię
korytarzy drążyć wiele.
Spulchniać zbite bryły ziemi,
wiercić przejścia i tunele.
Gdy na dworze silne mrozy,
w milej norce, wśród zapasów
siedząc, marzę o przetrwaniu
do wiosennych lepszych czasów.
- Jak wygląda kret?
- Gdzie żyje kret?
- Dzięki czemu może kopać korytarze?
- Do czego są porównane łapki kreta?
- Ile łap mają dwa krety?
Teraz pobawimy się z głoską i literą „Ł”. Na początek poszukajcie w domu przedmiotów, których nazwy zaczynają się głoską "Ł".
Kolejne zadanie dla was to wyszukiwanie głoski „Ł” w podanych przez Rodziców wyrazach. Rodzic wypowiada wyrazy zawierające głoskę w na początku, w środku lub na końcu wyrazu według własnego pomysłu. Gdy dziecko usłyszy głoskę "w" wykonuje wcześniej umówiony ruch, np. podnosi się i siada na miejsce.
Teraz wasza kolej:
- podzielcie wyraz łapa na sylaby, ile jest sylab (dwie), świetnie;
- teraz podzielcie wyraz łapa na głoski (ł-a-p-a, 4 głoski), brawo;
- następnie podzielcie wyraz łapa na głoski i zaznaczcie, która to spółgłoska, która samogłoska (ł-spółgłoska, a-samogłoska, p-spółgłoska, a- samogłoska), super, udało się Wam;
przyjrzyjcie się teraz literze:
/uploads/5eda529a2d719/newses/186/content/litera_L.docx [.docx, 24.22 kB]
- Pokaż, litery drukowane i pisane.
- Napisz palcem na stole literę ł, Ł.
- Wysyp z pomocą rodziców na talerz np. kasze mannę albo mąkę. Próbuj pisać literę.
- Wyklej literę ł, Ł z plasteliny.
- Wykonaj karty pracy.
/uploads/5eda529a2d719/newses/186/content/Litera_L_-_grafomotoryka.pdf [.pdf, 11.87 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/186/content/Laka_-_kolorowanka_i_czytanka.pdf [.pdf, 184.33 kB]
Czas na zabawę matematyczną. „Ile kroków do domu?” – zabawa ruchowa z elementem mierzenia. Dziecko działa w parze z rodzicem. Wykorzystajcie do tej zabawy drewniany klocek. Rodzic z pary turla klocek. Tam, gdzie klocek się zatrzyma, jest ich dom. Dziecko ma zmierzyć odległość za pomocą kroków. Powtórzcie tą zabawę kilka razy.
Przyszła kolej na zabawę plastyczną „Zwierzęta na łące”. Dziecko maluje kredkami pastelowymi dowolne zwierzę/ zwierzęta mieszkające na łące i mające łapy. Następnie dziecko wycina namalowane przez siebie zwierzęta i doklejają je do panoramy łąki.
Ostatnie zadanie to karta pracy – strona nr 6 w książce.
Do zobaczenia jutro!