Żółty - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry.
- Dziś kochani zaczynamy od gimnastyki buzi i języka – czyli usprawniania aparatu mowy.
Do zabawy proponowanej przez Grażynę Wasilewską w wierszyku, pt.: ,,Gimnastyka”, będziemy potrzebować lusterko małe lub duże, by widzieć, to co będziemy robić.
Wstawać leniuszki! Gwiżdżemy.
Podnieście głowy znad poduszki!
I rozruszajcie swe kosteczki!
Najpierw skaczemy jak piłeczki, Dotykamy czubkiem języka dziąseł dolnych i górnych.
kroki do przodu, do tyłu kroki Wysuwamy język jak najdalej z buzi i wsuwamy go do środka.
I znów powtarzamy zwinnie podskoki. Czubkiem języka naprzemiennie dotykamy górnej i dolnej wargi, mając szeroko otwarte usta.
Zróbmy skłon w lewo oraz skłon w prawo, Czubkiem języka dotykamy ostatnich dolnych ząbków z prawej i lewej strony.
biegniemy w koło rześko i żwawo. Oblizujemy zęby mając szeroko otwarte usta.
Skaczemy lekko, jak po kamyczkach, Dotykamy różnych miejsc na podniebieniu.
szybko chowamy się w policzkach. Wypychamy językiem policzki.
Ręce czują się pokrzywdzone:
,,My także chcemy być spocone”.
Więc naśladują lot sokoła, Naśladujemy rękoma lot ptaka.
a teraz robią duże koła, Krążymy rękoma.
kołyszą się, jak drzewa, jak trawa Kołyszemy rękoma nad głową i przy stopach.
i biją z przodu i z tyłu brawa. Klaszczemy przed sobą i za sobą.
A na sam koniec zróbmy śmieszną minę Wykonujemy śmieszną minę.
i udajmy się na zasłużony odpoczynek. Kładziemy się na podłodze.
- Po krótkim odpoczynku szybciutko wstajemy i bawimy się dalej. Maszerujemy po pokoju. Na hasło rodzica ,,W góry” – dziecko naśladuje wspinaczkę – maszerując wysoko unosi kolana i wyciąga ręce ku górze; na hasło ,,Nad morze” – dziecko udaje, że pływa.
Na pewno w domu znajdują się różne kolorowe rzeczy. Rozłóżcie na podłodze kilka rzeczy w różnych kolorach (mogą to być np.: skarpetki, kolorowe klocki, kubeczki…) Rodzic mówi jakiś kolor, a dziecko staje obok rzeczy w danym kolorze.
- Posłuchajcie zagadki: ,,Jaki kolor dziś tropimy? Ma go słońce i cytryna i małe kurczaczki też. Czy już wiesz?” . Wybierzcie spośród kartek papieru kolorowego, bibuły, pasmanterii te w kolorze żółtym. Narysujcie i wytnijcie z papieru kolorowego lub bibuły paski. Komponujcie z nich kształty dowolnych przedmiotów: domów, samochodów, roślin, zwierząt. Po ułożeniu naklejcie je na przygotowane duże arkusze szarego papieru i pochwalcie się na naszej stronie internetowej.
- Czas na zabawę ruchową orientacyjno – porządkową, pt.: ,,Żółty”.
Poruszajcie się po pokoju w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce, szybko szukajcie koloru żółtego i dotykacie go palcem. Gdy muzyka powraca, znowu zacznijcie maszerować.
- W karcie nr 1 przygotowałam dla Was zagadki słuchowe – zestaw obrazków, które najpierw należy wyciąć. Nazwijcie je i podzielcie na sylaby. Potem odnajdźcie i połączcie w pary te, które zaczynają się taką samą sylabą.
/uploads/5eda529a2d719/newses/382/content/16_czerwiec_karta_1.docx [.docx, 277.65 kB] - A na koniec, coś pysznego: ,,Kogel – mogel, który sami przygotujecie.
Poproszę rodziców o pomoc w przygotowaniu składników. Potrzebujemy 1 jajko i 2 łyżki cukru. Rodzic oddziela żółtko od białka. Do kubeczka wkłada żółtko, a dziecko samo odmierza i dodaje cukier, oraz kręci łyżeczką kogel-mogel.
Smacznego!!!