Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Żółty - zajęcia edukacyjne

Dzień dobry.

  1. Dziś kochani zaczynamy od gimnastyki buzi i języka – czyli usprawniania aparatu mowy.

Do zabawy proponowanej przez Grażynę Wasilewską w wierszyku, pt.: ,,Gimnastyka”, będziemy potrzebować lusterko małe lub duże, by widzieć, to co będziemy robić.

 

Wstawać leniuszki!                 Gwiżdżemy.

Podnieście głowy znad poduszki!

I rozruszajcie swe kosteczki!

Najpierw skaczemy jak piłeczki,   Dotykamy czubkiem języka dziąseł dolnych i górnych.

kroki do przodu, do tyłu kroki   Wysuwamy język jak najdalej z buzi i wsuwamy go do środka.

I znów powtarzamy zwinnie podskoki.   Czubkiem języka naprzemiennie dotykamy górnej i dolnej wargi, mając szeroko otwarte usta.

Zróbmy skłon w lewo oraz skłon w prawo,   Czubkiem języka dotykamy ostatnich dolnych ząbków z prawej i lewej strony.

biegniemy w koło rześko i żwawo.   Oblizujemy zęby mając szeroko otwarte usta.

Skaczemy lekko, jak po kamyczkach,   Dotykamy różnych miejsc na podniebieniu.

szybko chowamy się w policzkach.     Wypychamy językiem policzki.

Ręce czują się pokrzywdzone:

,,My także chcemy być spocone”.

Więc naśladują lot sokoła,                     Naśladujemy rękoma lot ptaka.

a teraz robią duże koła,                           Krążymy rękoma.

kołyszą się, jak drzewa, jak trawa       Kołyszemy rękoma nad głową i przy stopach.

i biją z przodu i z tyłu brawa.               Klaszczemy przed sobą i za sobą.

A na sam koniec zróbmy śmieszną minę     Wykonujemy śmieszną minę.

i udajmy się na zasłużony odpoczynek.       Kładziemy się na podłodze.

 

  1. Po krótkim odpoczynku szybciutko wstajemy i bawimy się dalej. Maszerujemy po pokoju. Na hasło rodzica ,,W góry” – dziecko naśladuje wspinaczkę – maszerując wysoko unosi kolana i wyciąga ręce ku górze; na hasło ,,Nad morze” – dziecko udaje, że pływa.

Na pewno w domu znajdują się różne kolorowe rzeczy. Rozłóżcie na podłodze kilka rzeczy w różnych kolorach (mogą to być np.: skarpetki, kolorowe klocki, kubeczki…) Rodzic mówi jakiś kolor, a dziecko staje obok rzeczy w danym kolorze.

  1. Posłuchajcie zagadki: ,,Jaki kolor dziś tropimy? Ma go słońce i cytryna i małe kurczaczki też. Czy już wiesz?” . Wybierzcie spośród kartek papieru kolorowego, bibuły, pasmanterii te w kolorze żółtym. Narysujcie i wytnijcie z papieru kolorowego lub bibuły paski. Komponujcie z nich kształty dowolnych przedmiotów: domów, samochodów, roślin, zwierząt. Po ułożeniu naklejcie je na przygotowane duże arkusze szarego papieru i pochwalcie się na naszej stronie internetowej.
  2. Czas na zabawę ruchową orientacyjno – porządkową, pt.: ,,Żółty”.

Poruszajcie się po pokoju w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce, szybko szukajcie koloru żółtego i dotykacie go palcem. Gdy muzyka powraca, znowu zacznijcie maszerować.

  1. W karcie nr 1 przygotowałam dla Was zagadki słuchowe – zestaw obrazków, które najpierw należy wyciąć. Nazwijcie je i podzielcie na sylaby. Potem odnajdźcie i połączcie w pary te, które zaczynają się taką samą sylabą.
    /uploads/5eda529a2d719/newses/382/content/16_czerwiec_karta_1.docx


  2. A na koniec, coś pysznego: ,,Kogel – mogel, który sami przygotujecie.

Poproszę rodziców o pomoc w przygotowaniu składników. Potrzebujemy 1 jajko i 2 łyżki cukru. Rodzic oddziela żółtko od białka. Do kubeczka wkłada żółtko, a dziecko samo odmierza i dodaje cukier, oraz kręci łyżeczką kogel-mogel.

Smacznego!!!