Zajęcia edukacyjne "Wielkanocne zwyczaje"
Witamy Was serdecznie i zapraszamy do wspólnej zabawy!
Wysłuchajcie wiersza pt. „Wielkanocne zajączki” Małgorzaty Lewickiej”:
Pytał raz zająca zając,
kręcąc noskiem i wzdychając:
„Powiedz, drogi przyjacielu,
wszak na rzeczach znasz się wielu,
co dać dzieciom na Wielkanoc:
czy marchewkę, świeże siano,
pęk sałaty lub kapustę?
Martwię się już tak od szóstej!”.
A przyjaciel tak mu powie: „Po co tracić czas i zdrowie!
Schrup marchewkę lepiej sam,
bo ja inny pomysł mam.
Zajączkowa niespodzianka
wielkanocna to pisanka!
Sposób prosty, mówię z góry:
trzeba jajko wziąć od kury
i na twardo ugotować.
Gdy ostygnie, pomalować,
w kwiatki, kropki, kreski, szlaczki.
Ej, ucieszą się dzieciaczki!
Napisz jeszcze swe życzenia –
wielkanocne pozdrowienia. Wszystko już kolego wiesz,
więc do pracy teraz spiesz”.
Pomknął ucieszony zając
ważne słowa powtarzając.
A w świąteczny ciepły ranek
wszystkie dzieci roześmiane
otrzymały niespodzianki:
dyngus, bazie i pisanki.
Wraz z żółtymi żonkilami mała kartka z życzeniami:
Niechaj dziś dla wszystkich dzieci
wielkanocne słonko świeci.
Dla starszaka i dla brzdąca
pozdrowienia od ZAJĄCA.
Po wysłuchaniu wiersza proszę odpowiedzcie na pytania:
Jaki kłopot miał zajączek?
Jaką radę dał mu kolega?
Jak robi się pisanki?
Jakie niespodzianki dostały dzieci w wielkanocny poranek?
Proszę przygotować dostępne rekwizyty związane ze świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocą. Dziecko ma wybrać te, które jego zdaniem pasują do zbliżających się świąt wielkanocnych i uzasadnić swoją wypowiedź.
Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Ozdabiamy pisankę” – ze skakanek lub z grubego sznurka układamy wzór fali i zygzaka. Dziecko ma za zadanie przejść po ułożonych wzorach tak, by nie wypaść z wyznaczonej trasy.
„Zajączki do domu” – zabawa ruchowa na czworakach. Dziecko siedzi w siadzie podpartym w małej obręczy-norce. Na sygnał „Zajączki na spacer” dziecko porusza się na czworakach skokiem zajęczym pomiędzy obręczami. Na hasło: „ Zajączki do domu” – wraca do swojej obręczy.
„Drzewo” – masażyk:
Na wysokiej górze Dzieci rysują na plecach duże półkole.
Rosło drzewo duże. Palcem wskazującym jednej ręki rysują linię wzdłuż kręgosłupa.
Z każdej strony tego drzewa Otwartymi dłońmi rysują koła z prawej i lewej strony kręgosłupa.
Siedzi ptaszek i tak śpiewa. Szybkie stukanie palcami wskazującymi obu rąk po całych plecach.
Zapraszam do wykonania karty pracy nr 1 [.docx, 118.44 kB].