Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Zajączki" - zajęcia edukacyjne

 

  1. Dziś zaczniemy od zabawy paluszkowej M. Barańskiej, pt.: ,,Zajączki":

Pięć zajączków małych kica na polanietrzymamy otwartą dłoń pionowo i poruszamy paluszkami.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?– zamykamy jeden palec i przeliczamy pozostałe palce.

Pięć zajączków małych kica po polanieponownie poruszamy wszystkimi palcami.

Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie?zamykamy dwa palce i przeliczamy pozostałe.

Pięć zajączków małych kica po polanie. –  ponownie poruszamy wszystkimi palcami.

Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?zamykamy trzy palce i przeliczamy pozostałe.

Pięć zajączków małych kica po polanie.  – ponownie poruszamy wszystkimi palcami.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?– zamykamy w dłoni cztery palce i przeliczamy.

Pięć zajączków małych kica po polanie. – ponownie poruszamy wszystkimi palcami.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?zamykamy wszystkie palce.

Pięć zajączków małych już do mamy kica.– ponownie poruszamy wszystkimi palcami.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca. – zaplatamy palce obu dłoni i lekko kołyszemy splecionymi dłońmi.

  1. Teraz proponuję zabawę ruchową ,,Jajeczka wielkanocne”.
  • Rodzic ustala z dzieckiem sygnał, na który dziecko będzie musiało zrobić siad skulny. Zabawa zaczyna się od biegania po pokoju. Na ustalony sygnał, dziecko robi siad skulny – jajeczko w wytłaczance.
  • Rodzic ustala z dzieckiem kolejny sygnał, na który dziecko w przerwie między bieganiem, będzie się turlać po pokoju – toczące się jajeczko.
  • Rodzic ustala sygnał z dzieckiem, na który w przerwie podczas biegania, dziecko będzie zastygać nieruchomo – jajeczko ugotowane na twardo.
  1. Czas na doświadczenie z wodą – przelewanie płynów i porównywanie objętości, czyli ,,Mokre zabawy”.

Potrzebne nam będą niewielkie pojemniki na wodę, różnego kształtu, np.: wąska butelka, miseczka, słoik, szklanka – jako miarka, lejek, miska, papier, wstążka, klocek, kamyk, muszelka, wacik.

Dziecko pod nadzorem rodzica wlewa tyle samo czyli jedną miarkę wody do każdego z pojemników. Następnie przygląda się poziomowi wody w każdym pojemniku i opowiada o tym co widzi. Rodzic zadaje pytania: Ile szklanek wody jest (wskazuje) w tym naczyniu? A ile w tym? Czy we wszystkich naczyniach jest tyle samo wody? Dobrze by było, gdyby dziecko samo doszło do wniosku, że w każdym pojemniku jest tyle samo wody.

Teraz do większej miski, rodzic przelewa wodę z pojemników, a dziecko wrzuca do niej różne przedmioty, jednocześnie obserwując, które z nich toną, a które nie. Dziecko swobodnie wypowiada się na temat obserwacji, i stara się uzasadnić, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie.

  1. Na zakończenie dzisiejszych zajęć zapraszam do zabawy ,,Śmigus – dyngus”, ale niestety bez użycia wody. Z wodą pobawicie się w drugi dzień świąt.

Maszerujcie po pokoju w rytmie wyklaskiwanym przez rodzica, gdy rytm ucichnie, schowajcie się do kryjówki, np. pod stół, pod ścianę, za kanapę. Gdy rytm wróci bawcie się dalej.

UWAGA!!! Dla chętnych na świąteczną nudę, w załączniku umieszczamy, szablon baranka, kolorowanki i zadanie dla bystrego oka. Czekamy na fotorelację z waszych działań.

/uploads/5eda529a2d719/newses/311/content/szablon_baranka_i_kurczak_w_pisance.docx

/uploads/5eda529a2d719/newses/311/content/koszyczek_wielkanocny_i_zajaczki_z_pisankami.docx

/uploads/5eda529a2d719/newses/311/content/bystre_oko.docx

KOCHANi RODZICE I KOCHANE DZIECI – ŻYCZYMY WAM ZDROWYCH, RADOSNYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH.

TRZYMAJCIE SIĘ CIEPLUTKO, A DZIECI NIECH PAMIĘTAJĄ, BY OBLAĆ WODĄ RODZICÓW W PONIEDZIAŁEK WIELKANOCNY. TAK NA SZCZĘŚCIE…

Wasze Panie.