"Zajączki" - zajęcia edukacyjne
- Dziś zaczniemy od zabawy paluszkowej M. Barańskiej, pt.: ,,Zajączki":
Pięć zajączków małych kica na polanie – trzymamy otwartą dłoń pionowo i poruszamy paluszkami.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?– zamykamy jeden palec i przeliczamy pozostałe palce.
Pięć zajączków małych kica po polanie – ponownie poruszamy wszystkimi palcami.
Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie? – zamykamy dwa palce i przeliczamy pozostałe.
Pięć zajączków małych kica po polanie. – ponownie poruszamy wszystkimi palcami.
Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie? – zamykamy trzy palce i przeliczamy pozostałe.
Pięć zajączków małych kica po polanie. – ponownie poruszamy wszystkimi palcami.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?– zamykamy w dłoni cztery palce i przeliczamy.
Pięć zajączków małych kica po polanie. – ponownie poruszamy wszystkimi palcami.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie? – zamykamy wszystkie palce.
Pięć zajączków małych już do mamy kica.– ponownie poruszamy wszystkimi palcami.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca. – zaplatamy palce obu dłoni i lekko kołyszemy splecionymi dłońmi.
- Teraz proponuję zabawę ruchową ,,Jajeczka wielkanocne”.
- Rodzic ustala z dzieckiem sygnał, na który dziecko będzie musiało zrobić siad skulny. Zabawa zaczyna się od biegania po pokoju. Na ustalony sygnał, dziecko robi siad skulny – jajeczko w wytłaczance.
- Rodzic ustala z dzieckiem kolejny sygnał, na który dziecko w przerwie między bieganiem, będzie się turlać po pokoju – toczące się jajeczko.
- Rodzic ustala sygnał z dzieckiem, na który w przerwie podczas biegania, dziecko będzie zastygać nieruchomo – jajeczko ugotowane na twardo.
- Czas na doświadczenie z wodą – przelewanie płynów i porównywanie objętości, czyli ,,Mokre zabawy”.
Potrzebne nam będą niewielkie pojemniki na wodę, różnego kształtu, np.: wąska butelka, miseczka, słoik, szklanka – jako miarka, lejek, miska, papier, wstążka, klocek, kamyk, muszelka, wacik.
Dziecko pod nadzorem rodzica wlewa tyle samo czyli jedną miarkę wody do każdego z pojemników. Następnie przygląda się poziomowi wody w każdym pojemniku i opowiada o tym co widzi. Rodzic zadaje pytania: Ile szklanek wody jest (wskazuje) w tym naczyniu? A ile w tym? Czy we wszystkich naczyniach jest tyle samo wody? Dobrze by było, gdyby dziecko samo doszło do wniosku, że w każdym pojemniku jest tyle samo wody.
Teraz do większej miski, rodzic przelewa wodę z pojemników, a dziecko wrzuca do niej różne przedmioty, jednocześnie obserwując, które z nich toną, a które nie. Dziecko swobodnie wypowiada się na temat obserwacji, i stara się uzasadnić, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie.
- Na zakończenie dzisiejszych zajęć zapraszam do zabawy ,,Śmigus – dyngus”, ale niestety bez użycia wody. Z wodą pobawicie się w drugi dzień świąt.
Maszerujcie po pokoju w rytmie wyklaskiwanym przez rodzica, gdy rytm ucichnie, schowajcie się do kryjówki, np. pod stół, pod ścianę, za kanapę. Gdy rytm wróci bawcie się dalej.
UWAGA!!! Dla chętnych na świąteczną nudę, w załączniku umieszczamy, szablon baranka, kolorowanki i zadanie dla bystrego oka. Czekamy na fotorelację z waszych działań.
/uploads/5eda529a2d719/newses/311/content/szablon_baranka_i_kurczak_w_pisance.docx [.docx, 68.89 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/311/content/koszyczek_wielkanocny_i_zajaczki_z_pisankami.docx [.docx, 232.80 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/311/content/bystre_oko.docx [.docx, 140.51 kB]
KOCHANi RODZICE I KOCHANE DZIECI – ŻYCZYMY WAM ZDROWYCH, RADOSNYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH.
TRZYMAJCIE SIĘ CIEPLUTKO, A DZIECI NIECH PAMIĘTAJĄ, BY OBLAĆ WODĄ RODZICÓW W PONIEDZIAŁEK WIELKANOCNY. TAK NA SZCZĘŚCIE…
Wasze Panie.