"Żabki" - zajęcia edukacyjne
Witam Dzieci i Rodziców w piątek.
- Dzisiaj zaczniemy gimnastyką:
- łapiemy motyle – dziecko biega po pokoju udając, że łapie motyle;
- bocian – dziecko biega po pokoju, na hasło Rodzica: „bocian” zatrzymuje się, staje na jednej nodze i próbuje utrzymać równowagę;
- wesoła biedronka – dziecko chodzi na czworakach, na hasło Rodzica: „wesoła biedronka” kładzie się na plecach, unosi ramiona i nogi do góry;
- żabka – rozkładamy w pokoju skakankę (jeżeli nie macie Państwo skakanki można rozłożyć pasek z kilku pociętych gazet czy kartek papieru), dziecko przeskakuje obunóż wzdłuż skakanki, raz z jednej strony raz z drugiej.
- Kolejna propozycja to zabawa dydaktyczna „Kolorowa łąka”. Potrzebne będą koła w trzech kolorach – zielone, żółte, czerwone (po 3-4 sztuki z każdego koloru). Zielone koła – to żabki, żółte – motylki, a czerwone to biedronki. Rodzic miesza wszystkie koła i prosi, aby dziecko pogrupowało je według koloru. Następnie dziecko przeliczaja koła każdego koloru, łączy je w pary i mówi, których jest więcej, których mniej, a których tyle samo. Można pobawić się w układanie rytmów tak jak wczoraj, Rodzic układa wzór a dziecko musi dokończyć.
/uploads/5eda529a2d719/newses/54/content/15.05_1.docx [.docx, 10.19 kB]
- Proponuję teraz zabawę orientacyjno-porządkową. Dziecko maszeruje, podskakuje bądź biega po pokoju. Rodzic puszcza muzykę (lub klaszcze), na pauzę w muzyce Rodzic podaje nazwę koloru np. zielony. Zadaniem dziecka jest odszukanie takiego koloru, dobiegnięcie do niego i dotknięcie go. Powtarzamy kilka razy zmieniając kolory.
- Chciałabym abyście powtarzali po Rodzicach fragment tekstu piosenki o żabce:
Była sobie żabka mała
re re kum kum, re re kum kum,
która mamy nie słuchała
re re kum kum bęc.
Mówimy cicho-głośno, szybko-wolno, z klaskaniem, z tupaniem lub według własnego pomysłu. Na koniec posłuchajcie piosenki w całości.
- Proponuję zabawę matematyczną „Żabki w stawie”. Potrzebna będzie: niebieska kartka- to będzie nasz staw, obrazki żabek(w załączniku). Dziecko ma za zadnie umieścić w stawie dwie żabki. Doskoczy do nich jeszcze jedna żabka. Rodzic pyta: „Ile jest teraz żabek”? Rodzic może modyfikować w dowolny sposób zarówno liczbę dodawanych, jak i odejmowanych obrazków żabek.
/uploads/5eda529a2d719/newses/54/content/15.05_2.docx [.docx, 207.96 kB]
- Dla chętnych dzieci karta pracy i kolorowanka z żabką – można ją pokolorować kredkami albo pomalować farbami.
/uploads/5eda529a2d719/newses/54/content/15.05_3.docx [.docx, 188.19 kB]
Powodzenia, miłego weekendu, jeżeli macie możliwość wybierzcie się na spacer i poobserwujcie łąkę - kwiaty, motyle, może uda Wam się zobaczyć biedronkę. Pozdrawiam Was serdecznie.