"Wszędzie czysto" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry, dzień dobry. Witam Was serdecznie. Dzisiejszy dzień zaczynamy od gimnastyki buzi i języka – czyścimy językiem ząbki, podniebienie górne, podniebienie dolne, policzki oraz usteczka.
W ramach zajęcia ruchowego poproście Rodzica o ściereczkę i wytrzyjcie stolik, przy którym będziecie pracować.
Posłuchajcie wiersza I. Salach:
„Wszędzie czysto”
Czysty dom i czysty ogród,
w lesie czysto, w polu też.
Czysta rzeka i jezioro
samo zdrowie wierz mi wierz.
Brudu nie chce widzieć wcale
ani morze, ani niebo.
Taką cichą mam nadzieję,
nie wiecie dlaczego?
Bo od kogo to zależy,
aby czysty był nasz świat?
By ptak śpiewał, strumyk szemrał,
by w ogrodzie zakwitł kwiat?
Odpowiedzcie na kilka pytań dotyczących wiersza: Kto nie lubił brudu? Od kogo zależy, aby nasz świat był czysty? Co mażemy zrobić, aby nasze środowisko – czyli wszystko co nas otacza – było czyste?
Znacie „Grę w zielone”? – zabawa orientacyjno – porządkowa – Maszerujcie, podskakujcie lub biegajcie po pokoju wg rytmu podanego przez Rodzica. Rodzic podaje jedną nazwę koloru. Na kolor zielony – odnajdujecie przedmiot w Waszym domu w kolorze zielonym i go dotykacie. Zabawę powtarzamy kilka razy. Gdy rodzic poda nazwę innego koloru, zatrzymujecie się i stajecie na baczność.
Zapraszam do obejrzenia filmiku edukacyjnego „Czyste powietrze”:
https://tuptuptup.org.pl/zanieczyszczone-powietrze-filmik-edukacyjny-dla-dzieci/
Odwołując się do filmiku i obrazka „Na ulicy” umieszczonego na karcie 1 [.doc, 61.00 kB] – Powiedzcie: Co zatruwa nasze środowisko?
Czas na zabawę ruchową „Na ulicy” – Rodzic mówi kolejno słowa: auto, tramwaj, pieszy, karetka, policja, pociąg, a Dziecko naśladuje ruchem i jeśli jest to możliwe, również dźwiękiem dane słowo.
Zachęcam do wykonania pracy plastycznej „Wszędzie zielono” – namalujcie zieloną farbą zielony obrazek wg własnego pomysłu.
Na zakończenie proponuję jeszcze zabawę w rytmiczne echo – ćwiczenia słuchowe – wypowiadanie zrytmizowanego tekstu w połączeniu z ruchem: klaszczcie i jednocześnie recytujcie; maszerujcie i recytujcie; klaszczcie, maszerujcie i recytujcie:
Tup tu, Tup tam
dobrze Tupa znam. Brud w powietrzu, brud też w lesie,
brud w piosenkach wiosna niesie.
Ale koniec, ale basta!
Niechaj brudem ktoś inny zarasta!
My już o tym pamiętamy,
ziemi niszczyć już nie damy!
Na dziś to już wszystko. Wybierzcie się z Rodzicami na spacer. Znajdując się w parku, przed domem, w pobliżu ulicy zamknijcie oczy i posłuchajcie odgłosów miasta. Ile i jakie dźwięki udało się Wam rozpoznać? Po powrocie do przedszkola opowiecie mi o tym.
Do zobaczenia jutro.