"Wszędzie czysto" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry, zapraszam do zapoznania się z propozycjami na dzisiejszy dzień.
- Zaczynamy od porannej gimnastyki:
,,Koziołek matołek” – dziecko przykłada dłonie do głowy – udaje, że ma rogi i jak koziołek biega po sali.
,,Jedzie konik” –dziecko na ustalony wcześniej sygnał udaje, że jedzie na koniku – galopuje po pokoju a na hasło „Koniku stop” staje, później ponownie rusza.
,,Smok wawelski” – dziecko kładzie się na podłodze i udaje, że jest smoczym jajem. Na ustalony wcześniej sygnał wstaje i macha rękami – udaje, że jest małym smokiem, który wykluł się z jaja.
- Teraz poobserwujcie proszę pogodę za oknem i spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Jaką mamy dziś pogodę?; Co dzieje się za oknem?; Jak wyglądają drzewa?; Jak wygląda trawa?; Czy widać już wiosnę, a może lato?; Jak powinniśmy się dzisiaj ubrać?
- Kolejna zabawa będzie polegała na zgadywaniu do czego służą przybory do sprzątania. Drogi Rodzicu prośba do Ciebie abyś wskazywał dziecku przybory służące do prac porządkowych w domu. Zadaniem dziecka jest powiedzenie nazwy przyboru i powiedzenie, co za jego pomocą można zrobić. Można również wykorzystać do tego zadania obrazki z załącznika:
/uploads/5eda529a2d719/newses/28/content/zalacznik_nr_1_-_przybory.docx [.docx, 75.25 kB]
- Czas na zabawę ruchowo-naśladowczą „Rób to co ja”. Rodzic pokazuje czynności np. zamiatanie podłogi, odkurzanie, mycie okien, wycieranie kurzu. Zadaniem dziecka jest odgadnąć co to za czynność i również ją pokazać. Można zamienić się rolami.
- Kolejna propozycja to zabawa dydaktyczna „Odczytywanie szeregów”. Rodzic ustawia w szeregu przybory służące do prac porządkowych w domu – najlepiej, aby były to szeregi najpierw trzy-, cztero-, później pięcioelementowe, np.:
– wiadro, gąbka, szufelka;
– wiadro, gąbka, szufelka, szczotka;
– wiadro, gąbka, szufelka, szczotka, płyn do mycia okien (w miarę możliwości dzieci).
Na początku dziecko mówi po kolei nazwy przedmiotów i stara się zapamiętać ich ustawienie. Następnie Rodzic zmienia kolejność przedmiotów a zadaniem dziecka jest wychwycić różnice i ustawić przedmioty w pierwotnym położeniu. Można wykorzystać obrazki z załącznika.
/uploads/5eda529a2d719/newses/28/content/zalacznik_nr_2_-_szeregi.docx [.docx, 90.36 kB]
- Ostania propozycja to kolorowanka.
/uploads/5eda529a2d719/newses/28/content/zalacznik_nr_3_-_kolorowanka.docx [.docx, 43.98 kB]