Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Wiosenne porządki" - zajęcia edukacyjne

„Wiosenne porządki”

  1. Na początek proponuję zabawę oddechową „Odkurzacze – popychacze”. Do zabawy potrzebna będzie piłeczka ping – pongowa. Na sygnał dziecko dmucha na piłeczkę leżącą na podłodze, starając się przesunąć ją jak najdalej.
  2. A teraz proszę zapoznać dziecko z tekstem Agnieszki Frączek „Odkurzacz”:

 

Gdy nikogo nie ma w domu,
nasz odkurzacz po kryjomu
z garderoby się wynurza
i calutki dom odkurza.
Zanim jeszcze zacznie brykać,
ogon do kontaktu wtyka,
potem dmucha, ssie i wyje,
nic się przed nim nie ukryje!
Wczoraj w kuchni zgrabnie tańczył,
znalazł skórkę pomarańczy,
potem pożarł ziarnko grochu,
mamy fartuch zmełł po trochu.
W końcu zajrzał do lodówki,
Zjadł ze smakiem trzy parówki,
łyknął wieczko od słoika,
pieska wygnał spod stolika.
Rychło ruszył znów do boju
Warcząc głośno w przedpokoju.
Zjadł korale z jarzębiny,
Ziaren piasku dwa tuziny.
Z buta wyssał mi sznurówkę,
znalazł gdzieś pluszową krówkę,
pożarł krówce jedną łatkę,
potem połknął szalik w kratkę.
Wszystkie inne w domu sprzęty
Strach obleciał niepojęty:
„On się z nami bawi w berka!”
-odezwała się froterka.
„Już poroszków zjadł ze trzysta,
ten odkurzacz, egoista!”
Szufla na to: „To ci bieda!
Szczotkę trzeba będzie sprzedać!”
Zmiotka szura do szufelki:
„Ja tam na wypadek wszelki
Pędem zmiatam przed tym, stworem!”
– i umknęła w kąt z wigorem.
Szufla się za szczotką chowa,
Drży ze strachu ścierka nowa,
mop się tuli do wiaderka,
zmywak zmył się, drze się ścierka…
w końcu szczotka rzecze z góry:
„Lot nas czeka dość ponury.
Ja rozumiem: zamiatanie,
to prawdziwe jest sprzątanie,
ale to, co on wyprawia,
niepokojem mnie napawa.
Szumi, huczy, szura, świszczy,
Wszystko na swej drodze zniszczy!
Zróbmy coś, by poszedł stąd!”.
Nagle… ktoś wyłączył prąd!
A odkurzacz? Stanął, prychnął,
paproszkami wokół kichnął,
kapeć wypluł jakiś stary,
w końcu zamilkł. Czy to czary?
Nie, to tata wrócił w porę
i rozprawił się z potworem.

 

Proszę aby dziecko odpowiedziało na pytania:

  • Co połknął odkurzacz?
  • Jakie inne sprzęty rozmawiały ze sobą?
  • Co się stało, że odkurzacz przestał działać?
  • Kto może włączać i wyłączać odkurzacz?
  • Jakie znasz przedmioty służące do sprzątania?

Proszę uzmysłowić dziecku, że odkurzacz jest sprzętem elektrycznym i dzieci mogą się nim posługiwać tylko pod nadzorem osób dorosłych.

  1. Zapraszam teraz do zabawy ruchowej z elementem celowania. Dziecko ugniata kule z gazet, a następnie prowadzi kulę bokiem stopy po dywanie. Po wykonaniu tego ćwiczenia kolejno jedną i drugą stopą celujemy kulami do wyznaczonego pojemnika np. miski.
  2. Pora na stworzenie wspólnie z dzieckiem listy obowiązków domowych, których mogłoby się podjąć dziecko oraz narzędzi i przyborów, jakie będą mu do tego potrzebne.

 

Miłej zabawy!