Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"W sklepie" - zajęcia edukacyjne

 

  1. Dzień dobry Kochani! Na początek przypomnijmy sobie poznaną już zabawę paluszkową  „Kucharka”:

 

Włożyła kucharka łyżki do garnka.                           Dziecko rozstawia szeroko palce

                                                                                  w dłoni skierowanej w dół.

Miesza pierwszą łyżką w garnku,                             Zatacza koła kciukiem.

Miesza drugą łyżką w garnku,                                   Zatacza koła palcem wskazującym.

Miesza trzecią łyżką w garnku,                                  Zatacza koła palcem środkowym.

Miesza czwartą łyżką w garnku,                                Zatacza koła palcem serdecznym.

Miesza piątą łyżką w garnku.                                     Zatacza koła palcem małym.

No a potem zupę całą do talerza wlała.                     Dziecko odwraca dłonie, łączy je i robi z nich miseczkę.

 

  1. „Kto pracuje w sklepie” – rozmowa na podstawie ilustracji. Proszę zapoznać dziecko z ilustracjami zamieszczonymi na karcie 1. Są tam dwa rodzaje sklepów – mały (osiedlowy z ekspedientką) i supermarket. Przy każdym z obrazków umieszczony jest wyraz do czytania globalnego Dziecko opowiada, co się dzieje na jednym i na drugim obrazku. Wskazuje różnice i podobieństwa. Podaje nazwy osób tam pracujących. Na koniec dzieli słowo sklep na sylaby, klaszcząc, wyróżnia pierwszą głoskę, a także po przegłoskowaniu wyrazu przez rodzica, powtarza go w całości.

 /uploads/5eda529a2d719/newses/379/content/10_czerwca_karta_1.docx

  1. „W sklepie” – zabawa tematyczna z elementem liczenia. Zaproponujmy dziecku zabawę w sklep z zabawkami i klockami. Wspólnie ustalmy:
  • gdzie będą ustawione artykuły do sprzedaży;
  • ile będzie kosztował jeden artykuł (1 orzech lub 2 orzechy);
  • kto będzie ekspedientką/ekspedientem;
  • gdzie będzie stała kasa;
  • gdzie będzie bank.

 

Następnie ustalamy zasady zabawy:

  • Każdy wybiera sobie rzecz do kupienia i z banku bierze dokładnie tyle orzechów, ile jest mu potrzebne do kupienia;
  • Grzecznie oczekujemy w kolejce zarówno do banku, jak i do sklepu;
  • Używamy zwrotów grzecznościowych.

            

   Po przygotowaniu stanowisk rodzic umieszcza kartki z podpisami: sklep, kasa, bank (zamieszczone na karcie nr 2).

 /uploads/5eda529a2d719/newses/379/content/10_czerwca_karta_2.docx

  1. Czas na wykonanie zadania z karty nr 3. Proszę odnaleźć 6 różnic na obrazkach, a następnie otoczyć je pętlą na obrazku w czerwonej ramce.

 /uploads/5eda529a2d719/newses/379/content/10_czerwca_karta_3.pdf

  1. „W sklepie” – zabawa dydaktyczna. Proszę zgromadzić na dywanie różnorodne zabawki (po kilka z każdego rodzaju). Teraz dziecko wybiera te, które jego zdaniem do siebie pasują, tak by można je było postawić na tej samej półce. Po wybraniu zabawek dziecko wyjaśnia, dlaczego jego zdaniem te zabawki można postawić razem.

 

To wszystkie zadania na dziś. Mam nadzieję, że bawiliście się dobrze i do zobaczenia w piątek!