Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"W kurniku" - zajęcia edukacyjne

Dziś na początek zapraszam do zabawy rucho – ortofonicznej „Idziemy gęsiego” – Rodzic jest mamą gąską, a dzieci małymi gąsiątkami, które idą za mamą, jedno za drugim i wypowiadają zgłoski: gę, gę, gę.
Posłuchajcie krótkiego opowiadania Marii Kownackiej, pt.: „Kaczuszka Hela”:
Mama Heli ma dużo kaczuszek. Hela dostała od mamy jedna kaczuszkę. Kaczuszka Heli jest biała. Jest cała biała, tylko trepki ma czerwone i czerwony dziobek. Pyta Hela kaczuszki: - Kaczusiu, kaczusiu, czy chce ci się jeść? A kaczusia: - Tak!... tak!... tak!... Więc Hela przynosi na misce ziemniaki z obiadu i karmi kaczusię. Pyta Hela kaczuszki: - Kaczusiu, kaczusiu, czy chce ci się pić? A kaczuszka: - Tak!... tak!... tak!... Więc Hela przynosi wody na misce i kaczusia pije. Hela pyta kaczuszki: - Kaczusiu, kaczusiu, czy dasz mi piórek na poduszkę dla lalki? A kaczuszka: - Tak!... tak!.. tak!... Więc kaczuszka gubi białe piórka, a Hela zbiera piórko do pióreczka, będzie poduszeczka! Będzie lalka Heli spać na miękkiej podusi!
Poproszę teraz Rodziców, by sprawdzili, czy dzieci uważnie słuchały, zadając im pytania: Co mama dała Heli? Jak wyglądała kaczuszka? Jak Hela dbała o kaczuszkę? O co Hela prosiłą swoją podopieczną? Dla kogo dziewczynka chciała zrobić poduszkę?

Ułóżcie teraz na podłodze koło z dostępnych Wam materiałów, np.: klocków czy skarpetek. To będzie Wasz kurnik, a Wy kurczątkami. Wejdźcie do koła i przykucnijcie, gdy usłyszycie melodię piosenki „Kurczątka”, wyjdźcie z koła i biegajcie, przykucajcie udając zjadanie ziarenek i spacerujcie po pokoju , naśladując małe kurczątka – ręce splecione z tyłu na plecach. Na przerwę w muzyce wracajcie do swoich kółeczek i odpoczywajcie. Piosenkę Rodzic może w dowolnych momentach zatrzymywać, a w tym czasie dzieci – kurczątka mają wrócić do swoich kurników.

W karcie 1 przygotowałam dla Was obrazki przedstawiające mieszkańców kurnika:  spróbujcie je nazwać i podzielić te nazwy na sylaby w różny sposób: wyklaskując, przytupując, stukając w podłogę, podskakując, itp. A może potraficie mówić językiem tych zwierząt? Spróbujcie je naśladować: kaczka – kwa, kwa, kwa; kura – ko, ko, ko; gęś – gę, gę, gę; indyk – gul, gul, gul; kogut – kukuryku. Czy wiecie po co rolnicy hodują te ptaki? – oczywiście dla smacznego mięsa i jajek, a także dla piór, które są w poduszkach.

Na zakończenie praca plastyczna kolorowanie kredkami kury z kurczątkami - karta 2