"W górach" - zajęcia edukacyjne
Witamy Was Kochani serdecznie w poniedziałek. Zaczynamy kolejny tydzień pod hasłem „Wakacje tuż- tuż…”
„Bocian na łące” – zabawa ożywiająca. Spacerujemy po całym swoim mieszkaniu. Zatrzymujecie się przy każdych drzwiach w mieszkaniu, przyjmując pozycję bociana stojącego na jednej nodze, druga noga zgięta w kolanie, ramiona rozłożone na boki. W tej pozycji stoicie licząc do pięciu. Pamiętajcie o oddechu. Wciągamy powietrze nosem i wypuszczamy ustami.
„Polskie krajobrazy” – oglądanie czasopism i albumów na temat krajobrazów Polski. Jeżeli nie macie takowych, to obejrzyjcie ilustracje z krajobrazami Polski, zamieszczone poniżej. Który krajobraz najbardziej Wam się podoba? Może narysujecie samodzielnie ilustrację. Poproście rodzica o zrobienie zdjęcia Waszej pracy i wysłanie na stronę przedszkola.
/uploads/5eda529a2d719/newses/484/content/08.06_1.docx [.docx, 98.26 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/484/content/08.06_2.docx [.docx, 793.31 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/484/content/08.06_3.docx [.docx, 74.17 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/484/content/08.06_4.docx [.docx, 339.03 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/484/content/08.06_5.docx [.docx, 151.61 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/484/content/08.06_6.docx [.docx, 221.43 kB]
„Wędrówka” – zabawa ruchowa. Wędrujemy po swoim mieszkaniu w marszu. Zatrzymujemy się przy oknie i opisujemy „Co widzisz przez okno?”. Wędrujemy po mieszkaniu i zatrzymujemy się przy różnych przedmiotach domowych.
Nazywamy je i dzielimy na sylaby. Określamy pierwszą głoskę w nazwie.
Posłuchajcie wiersza pani Janiny Porazińskiej „Góry”:
Góry nasze, góry!
Hale nasze, hale!
Kto was zna tak dobrze,
Jako my górale!
Góry nasze, góry!
Wy, wysokie szczyty!
Kto was przewędrował?
Góral rodowity.
Poproście rodziców o wyjaśnienie niezrozumiałych słów (hale, góral, szczyt).
- Po czym poznamy, że jesteśmy w górach?
- Jak nazywamy potocznie mieszkańców gór?
- Jak nazywa się łąka w górach? (hala)
- Jak nazywa się wędzony ser owczy? (oscypek)
- W jaki sposób można w górach spędzać wakacje, co można robić?
- Jakie zwierzęta można niekiedy zobaczyć podczas górskich wędrówek?
„Skoki kozicy” – zabawa z elementem skoku. Ułóżcie przeszkody wykorzystując do tego poduszki, pluszaki. Przeskakujecie przeszkody obunóż. Można skakać do przodu, do tyłu i na boki. Pamiętajcie o bezpieczeństwie.
Zapraszamy Was do wysłuchania piosenki „Piosenka do walizek i plecaków” .Poniżej są słowa i link do piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=qleKetMP_XQ&feature=youtu.be
„Piosenka do walizek i plecaków”
sł. Dorota Gellner
muz. Barbara Kolago
Mam kartkę niewielką
i pędzel malutki,
Namaluję na papierze
kolorowe nutki
Ref.: Dla dziewczynek i chłopaków,
do walizek i plecaków,
na Mazury i pod chmury,
nad jeziora albo w góry.
Z tych nutek ułożę
Tęczową piosenkę,
Refren będzie w niej wesoły,
Zwrotki uśmiechnięte.
Ref………
Zobaczcie, jak wygląda litera h. Nazwijcie je i wskażcie: mała litera drukowana, duża litera drukowana, mała litera pisana, duża litera pisana.
/uploads/5eda529a2d719/newses/484/content/08.06_7.docx [.docx, 199.38 kB]
„Tropimy głoskę h” – wyszukujemy słów (różne przedmioty, zwierzęta, owoce, warzywa), których nazwy zaczynają się głoską „h”. Spróbujcie przeczytać wyraz. Poniżej do wydruku są obrazki z podpisami.
Podzielcie wyrazy na sylaby. Narysujcie tyle kwadratów, ile sylab jest w wyrazie. Pokolorujcie obrazki.
/uploads/5eda529a2d719/newses/484/content/08.06_8.docx [.docx, 29.76 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/484/content/08.06_9.docx [.docx, 27.79 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/484/content/08.06_10.docx [.docx, 35.62 kB]
„Idź za przewodnikiem” – zabawa. Zaproście do zabawy rodzica. Zamykacie oczy lub zawiązujecie apaszką. Rodzić jest przewodnikiem, kładzie ręce na waszych ramionach i określa kierunek, w którym macie iść, np.: do przodu – 2 kroki do przodu, skręt w prawo – 3 kroki do przodu, skręt w lewo – 2 kroki do tyłu itp.