"W górach" - zajęcia edukacyjne
Dzień dobry. Jak minął Wam weekend?
Zapraszam na „Wędrówkę” – masażyk. Rodzic recytuje wiersz, a dziecko wykonuje rysunki: Wędrujemy raźno w góry,
(dzieci palcami obu rąk delikatnie stukają w plecy po obu stronach kręgosłupa od dołu do góry)
Pod nogami mamy chmury.
(od dołu pleców do góry dzieci rysują pętle wzdłuż kręgosłupa)
W górze jasne słońce świeci,
(w górnej części pleców dzieci rysują linie proste od kręgosłupa na zewnątrz)
Nad strumykiem idą dzieci. (dzieci delikatnie uderzają palcami po kręgosłupie od dolnej części pleców w górę)
Zapraszam do obejrzenia filmu: https://www.youtube.com/watch?v=O0XMC0U_1AI
Posłuchajcie wiersza Bożeny Formy Co to jest krajobraz
To widok pól zbożem pokrytych,
zielonych łąk dookoła.
To szczyty wysokie, skaliste
i gładkie tafle jeziora.
To morza wzburzone fale,
plaże piaszczyste, szerokie.
Pagórki pokryte lasami,
szumiące rzeki głębokie.
Przygotuj mapę Polski i odpowiedz na pytania: Co to jest krajobraz?Który z nich to krajobraz górski? Dziecko odszukuje góry na mapie, określa miejsce ich położenia (na dole mapy). Dziecko odczytuje nazwy pasm górskich np. Karpaty, Sudety, Tatry. Po czym poznamy, że na pewno jesteśmy w górach? (wysokie góry, specyficzna mowa – gwara, na targach ludzie w strojach góralskich sprzedający sery owcze, wyroby z wełny). Jak nazywajmy potocznie mieszkańców gór? (góral, góralka, baca – gospodarz). Jak nazywa się łąka w górach? (hala). Jak nazywa się wędzony ser owczy? (oscypek). W jaki sposób można w górach spędzać wakacje, co można robić?Jakie zwierzęta można niekiedy zobaczyć podczas wędrówek? (kozica, świstak, niedźwiedź brunatny).
Zabawa z elementem skoku „Skoki kozicy” – na dywanie rozkładamy kartki. Dziecko porusza się skokami obunóż w kierunku podanym przez Rodzica, np. jedno pole w lewo, dwa pola w prawo, jedno pole do tyłu itd.
Wykonajcie kartę pracy ze strony 24 w Waszym podręczniku.
Zabawa ruchowa z piłką „Przekładanie kamieni” – Rodzic i dziecko ustawieni do siebie plecami stoją w rozkroku. Dziecko trzyma piłkę i podaje ją partnerowi do tyłu nad głową. Druga osoba z pary odbiera ja i podaje dołem między nogami. Zabawę powtarzamy kilka razy. Następnie wprowadzamy zmianę tempa podawania, jako utrudnienie.
Układanie słów z rozsypanki literowej: ułóż jak najwięcej słów z podanych liter: A, O, U, E, I, Y, K, H, B, P, L, B, D, T.
W górach” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem farb, kredek, kolorowego papieru itp.
„Liczenie baranów” – dziecko ma 10 liczmanów (drobne przedmioty), pudełko, liczby i znaki matematyczne. Rodzic mówi, że w zagrodzie jest 10 baranów – dziecko wkłada liczmany do pudełka, przelicza je. Następnie Rodzic wyjmuje np. dwa, ale nie pokazuje dziecku, ile zostało wyjętych. Rodzic układa działanie: 10 – 2. Dziecko ma za zadanie policzyć, ile jest baranów w zagrodzie. Kolejne działania na odejmowanie i dodawanie wykonują dzieci.
Miłego dnia.