Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"W górach" - zajęcia edukacyjne

 Dzień dobry. Jak minął Wam weekend?

Zapraszam na „Wędrówkę” – masażyk. Rodzic recytuje wiersz, a dziecko wykonuje rysunki: Wędrujemy raźno w góry,
(dzieci palcami obu rąk delikatnie stukają w plecy po obu stronach kręgosłupa od dołu do góry)

Pod nogami mamy chmury.

(od dołu pleców do góry dzieci rysują pętle wzdłuż kręgosłupa)

W górze jasne słońce świeci,

(w górnej części pleców dzieci rysują linie proste od kręgosłupa na zewnątrz)

Nad strumykiem idą dzieci. (dzieci delikatnie uderzają palcami po kręgosłupie od dolnej części pleców w górę)

Zapraszam do obejrzenia filmu: https://www.youtube.com/watch?v=O0XMC0U_1AI

Posłuchajcie wiersza Bożeny Formy Co to jest kra­jobraz

To widok pól zbożem pokrytych,
 zielonych łąk dookoła.
To szczyty wysokie, skaliste
 i gładkie tafle jeziora.

To morza wzburzone fale,
 plaże piaszczyste, szerokie.
Pagórki pokryte lasami,
 szumiące rzeki głębokie.

Przygotuj mapę Polski i odpowiedz na pytania:  Co to jest krajobraz?Który z nich to krajobraz górski? Dziecko odszukuje góry na mapie, okre­śla miejsce ich położenia (na dole mapy). Dziecko odczytuje nazwy pasm gór­skich np. Karpaty, Sudety, Tatry. Po czym poznamy, że na pewno jesteśmy w górach? (wysokie góry, specyficzna mowa – gwara, na targach ludzie w strojach góralskich sprzedający sery owcze, wyroby z wełny). Jak nazywajmy potocznie mieszkańców gór? (góral, góralka, baca – gospodarz). Jak nazy­wa się łąka w górach? (hala). Jak nazywa się wędzony ser owczy? (oscypek). W jaki sposób można w górach spędzać wakacje, co można robić?Jakie zwierzęta można niekiedy zobaczyć podczas wędrówek? (kozica, świstak, niedźwiedź brunatny).

Zabawa z elementem skoku „Skoki kozicy” –  na dywanie rozkładamy kartki. Dziecko porusza się skokami obunóż w kierunku podanym przez Rodzica, np. jedno pole w lewo, dwa pola w prawo, jedno pole do tyłu itd.

Wykonajcie kartę pracy ze strony 24 w Waszym podręczniku.

Zabawa ruchowa z piłką „Przekładanie kamieni” – Rodzic i dziecko ustawieni do siebie plecami stoją w rozkroku. Dziecko trzyma piłkę i podaje ją part­nerowi do tyłu nad głową. Druga osoba z pary odbiera ja i podaje dołem mię­dzy nogami. Zabawę powtarzamy kilka razy. Następnie wprowadzamy zmianę tempa podawania, jako utrudnienie.

Układanie słów z rozsypanki literowej: ułóż jak najwięcej słów z podanych liter: A, O, U, E, I, Y, K, H, B, P, L, B, D, T.

 

W górach” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem farb, kredek,  kolorowego papieru itp.

„Liczenie baranów” – dziecko ma 10 liczmanów (drobne przedmioty), pudełko, liczby i znaki matematyczne. Rodzic mówi, że w zagrodzie jest 10 baranów – dziecko wkła­da liczmany do pudełka, przelicza je. Następnie Rodzic wyjmuje np. dwa, ale nie pokazuje dziecku, ile zostało wyjętych. Rodzic układa działanie: 10 – 2. Dziecko ma za zadanie policzyć, ile jest baranów w zagrodzie. Kolejne działania na odejmowanie i dodawanie wykonują dzieci.

 Miłego dnia.