"Uwaga, nieznajome zwierzę" - zajęcia edukacyjne
Witamy Was Kochani!
Dziś rozpoczniemy dzień od zabaw ruchowych. Czy macie w domu lekką piłkę? Jeżeli tak, to ją przygotujcie. Jeżeli nie macie piłki, to możecie zrobić ją z gazety. Ugniatamy gazetę obiema rączkami formując kulę. Gotowi, to zaczynamy.
Podczas zabaw z piłką pamiętajcie, żeby w domu znaleźć miejsce, takie aby nic nie potłuc:
- odbijamy i chwytamy piłkę oburącz,
- odbijamy piłkę jedną ręką i chwytamy oburącz,
- rzucamy piłkę jedną ręką i chwytamy drugą,
- rzucamy piłkę z klaśnięciem w dłonie i chwytem oburącz,
- rzucamy piłkę z klaśnięciem z przodu i z tyłu, i chwytem oburącz,
- rzucamy piłkę z obrotem i chwytem oburącz,
- rzucamy piłkę pod zgiętą nogą w kolanie i chwytamy oburącz.
Jakie to zwierzę? – zagadka słuchowa. Odpowiedzcie, jakie zwierzątko wydaje takie dźwięki: hau-hau-hau – tak, oczywiście piesek. A takie – wrrrr. Tak, to piesek, który może być niezadowolony i nas ostrzega: „nie dotykaj mnie, odejdź”.
Uwaga! Nieznajome zwierzę! – porozmawiajcie z rodzicami o różnych sytuacjach związanych ze zwierzętami. Podpowiedzią są zamieszczone pytania.
- Jak mogą zachowywać się zwierzęta, np.: spotkane na ulicy, na podwórku, w parku?
- O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome zwierzę, np.: psa?
- Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za ogrodzeniem psa?
- Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np.: słonia, żyrafę, lwa, foki?
Pamiętajcie o takich zasadach zachowania podczas spotkania z nieznanymi zwierzętami, np.:
- trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest pies;
- stoimy spokojnie i bez ruchu, gdy pies nas wącha;
- gdy pies na nas skacze, zwijamy się w kłębuszek (głowę chowamy, ręce przyciągamy do tułowia, kciuki chowamy w pięści, pięści przyciskamy do uszu);
- nigdy nie dotykamy nieznajomych i nieznanych zwierząt; gdy chcemy pogłaskać np.: psa, zawsze musimy zapytać o pozwolenie jego właściciela;
- w zoo stoimy w wyznaczonych miejscach.
Dla utrwalenia możecie te zasady narysować i umieścić u siebie w pokoju w widocznym miejscu.
Pozycja bezpieczna w razie ataku psa.
/uploads/5eda529a2d719/newses/456/content/Karta_2_do_zajec_15.05._20._Jak_przyjac_pozycje_bezpieczna.docx [.docx, 120.76 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/456/content/karta_do_zajec_15.05.20_-_pozycja_bezpieczna_przy_ataku_psa.docx [.docx, 119.48 kB]
„Pies” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Naśladujemy chodzenie psa. Możecie wykorzystać do tego piosenkę „Domowa piosenka”.
„Wesoły pies” – praca plastyczna. Wydzieramy lub wycinamy dwa prostokąty ( tektura, papier pakowy, papier z kolorowych czasopism). Jeden prostokąt, to tułów psa, drugi – jego głowa. Naklejamy dwa prostokąty na kartę papieru tak, by powstał pies. Dorysowujecie lub doklejacie szczegóły: łapy, uszy, ogon, nos, oczy, obroże, właściciela ze smyczą itp. Poproście rodziców o zrobienie zdjęć Waszej pracy i wysłanie na adres mailowy przedszkola.
Zabawa dydaktyczna: „O jakiej liczbie myślę?”
- Ile łap ma pies?
- ile oczu ma kot?
- ile ogonów ma małpa?
- ile osób mieszka w Waszym mieszkaniu?
- ile okien jest w Waszym mieszkaniu?
Dla relaksu – kolorowanki i zabawy słownikowe, matematyczne.
/uploads/5eda529a2d719/newses/456/content/Kolorowanka_do_zajec_15.05.20.docx [.docx, 78.43 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/456/content/Karta_2_do_zajec_15.05._20._Jak_przyjac_pozycje_bezpieczna.docx [.docx, 120.76 kB]
/uploads/5eda529a2d719/newses/456/content/karta_pracy_3_do_zajec_15.05.20.docx [.docx, 258.26 kB]
Pozdrawiamy serdecznie, pani Kamila i pani Bogusia.